jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 13, 2006 Jeg håber virkelig, at din tavshed efter dit seneste indlæg er et udtryk for, at du tager dine ord i dig igen. Jeg synes dog, at det ville være på sin plads hvis du istedet for at vælge tavsheden skrev et dementi i dette forum af respekt for MC Manden og alle andre der er i samme situation. Hvis du vil debatere politiske overbevisninger, så synes jeg at det ville være bedre at vælge et andet emne gøre det i. Du kan evt. oprette et nyt emne hvor du kan afløb for dine holdninger. Så slipper pigen det hele handler om for at skulle følge med i en debat, der er kørt helt ud af sporet! Sluttelig så kan jeg ikke lade være med at kommentere følgende udmelding: "......En by som malmø er der extremt mange indvandre, men som sådan syntes jeg ikke man oplever det som et problem." Halloooo! er det endnu ikke gået op for dig, at du selv er at betragte som indvandre her i Sverige? Jo selvfølgelig er du EU-borger og kommer fra et naboland til Sverige. Det gør dig selvfølgelig lidt anderledes end de andre, men i statistikkerne figurerer du side om side med andre etniske grupper. Derudover, så har jeg stødt på flere svenskere, for hvem det er underordnet om du er dansker eller iraker m.fl. Jeg kan udemærket godt se situationen, men man må gå ud fra at med dig og din kæreste er situationen jo nok at du godt kan vende tilbage til Danmark, blot kan du ikke få hende med? hvis det er tilfældet er der jo ikke noget forkert i det. Der er jo mennesker som spekulerer i fiktive ægteskaber netop for at få folk ind i landet, så derfor er der jo en grund til at man har sat en stopper for det. (ikke at det hænger sådan sammen i dit tilfælde, det er jeg godt klar over). Men det må jo på alle måder være en Enten / Eller situation.. altså enten åbner vi grænserne for ALLE som vil ind (bare kom juhuuu... ) eller også må man lave et reglsæt som netop sætter grænser for hvem som kan bosætte sig i landet. Danmark er jo temlig skarp med sin udlændinge politik hvor Sverige er noget mere åben på det område. En by som malmø er der extremt mange indvandre, men som sådan syntes jeg ikke man oplever det som et problem. Men stadig for at understrege at når der netop er en politik på dette område, virker det meningsløst at oprette en forening som går stridt modsat disse regler. Når der netop er en sådan politik må det være klart signal om at "her er du ikke velkommen" .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 Min pointe er blot, at er det udlændinge-reglerne man vil have ændret, så må man tage stilling til dette når der er valg og stemme på et parti som går ind for åbne grænser, det er nu engang politisk magt som står bag reglsættet som findes nu. jeg ved udemærket godt at det er meget dobbelt-moralsk indlæg jeg har skrevet da jeg jo selv er indvandre i sverige. Jeg skal også lige kraftigt understrege at jeg ikke er racist, men jeg syntes det er helt utroligt at det kommer bag på folk eller forager folk at man ikke sådan uden videre kan tage en person med ind i landet. får man en kæreste fra Asien kunne man jo også vælge at bosætte sig der. Det ville være meget rart hvis man kunne stå med åbne arme og lade folk rejse ind i landet som det passer dem, på den måde ville det ikke give problemer for dem som har fundet en kæreste eller ægtefælle udenfor landet grænser, misforstå mig nu ikke, men jo jeg syntes også det er utroligt syndt i de tilfælde.. men desværre findes der også som jeg har nævnt tidligere folk som direkte udnytter på det groveste at man kan rejse frit ind i et andet land og bosætte sig.. Skal man så sige... jamen nogen må godt komme ind og andre må ikke? så er man pludelig ude i at forskelsbehandle enkelte folk eller folkeslag. måske dette ikke er den rigtige tråd til dette?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret May 14, 2006 Nu må i eddemandme stoppe allesammen. Birkster: Lad den fare.... har også selv skrevet et kæmpe indlæg, men at poste det ville bare smide benzin på bålet. Dette minder som en lille mini muhammed krise, nogle bliver i deres verden uretfærdigt behandlet, andre stiller sig så op og i deres øjne håner deres situation ved at sige det er retfærdigt nok, og jo mere det diskuteres tilspidser situationen. Hvis man ser det fra begge parter har begge sider ret, men ser man det fra den enkelte over imod den anden er verden sort og hvid. Du tager udgangspunkt i den overordnede situation, som jeg også ville. De tager udgangspunkt i deres personlige historie - selvfølgelig gør de det. I andre: Men er man så pokkers uenig med regeringens politik, så hjælper det jo ikke yderligere at flytte væk fra sin stemme. En ærgerlig situation i står i, men vi kan ikke engang hjælpe jer når vi bor her..... sorry. Vi har vel allesamnen en personlig historie - som overskygger andres.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bella21 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Hej Natalie! Har jeg forstået det ret, hvis det er dig der skal have opholdstilladelse og din kærester er dansker? I så fald har jeg selv været igennem hele denne proces. Kan derfor godt give et par råd med på vejen. For det første skal i skaffe jer et sted at bo i Sverige - det vil gøre det lettest for jer hvis i har en lejekontrakt og huslejen skal være så billig som mulig. For det andet skal han have et fuldtidsjob, da han skal kunne bevise at han har økonomiske midler nok til at kunne forsørge dig. Når i går op på migrationsverket i malmö (udlændingestyrelsen), og søger, vil det gøre det lettest for jer og tage mindre behandlingstid, hvis i har alle papirer klar såsom: lønsedler for min. 3 måneder, ansættelseskontrakt, lejekontrakt og hvis han evt. har lidt penge stående på min konto, vil det være en go ide at få en kontoudskrift at give med også.. Håber at du kan bruge det til noget.. Held & Lykke:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Hej Natalie! Har jeg forstået det ret, hvis det er dig der skal have opholdstilladelse og din kærester er dansker? I så fald har jeg selv været igennem hele denne proces. Kan derfor godt give et par råd med på vejen. For det første skal i skaffe jer et sted at bo i Sverige - det vil gøre det lettest for jer hvis i har en lejekontrakt og huslejen skal være så billig som mulig. For det andet skal han have et fuldtidsjob, da han skal kunne bevise at han har økonomiske midler nok til at kunne forsørge dig. Når i går op på migrationsverket i malmö (udlændingestyrelsen), og søger, vil det gøre det lettest for jer og tage mindre behandlingstid, hvis i har alle papirer klar såsom: lønsedler for min. 3 måneder, ansættelseskontrakt, lejekontrakt og hvis han evt. har lidt penge stående på min konto, vil det være en go ide at få en kontoudskrift at give med også.. Håber at du kan bruge det til noget.. Held & Lykke:p Synd du ikke kom med dine guldkorn lidt tidligere, fordi det lader ikke til at hun har været inde på debatten siden den 11. maj 2006 i henhold til hendes offentlige profil. Må håbe at hun modtager en mail om din nylagte besked til hende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 "......En by som malmø er der extremt mange indvandre, men som sådan syntes jeg ikke man oplever det som et problem." Halloooo! er det endnu ikke gået op for dig, at du selv er at betragte som indvandre her i Sverige? Jo selvfølgelig er du EU-borger og kommer fra et naboland til Sverige. Det gør dig selvfølgelig lidt anderledes end de andre, men i statistikkerne figurerer du side om side med andre etniske grupper. Derudover, så har jeg stødt på flere svenskere, for hvem det er underordnet om du er dansker eller iraker m.fl. Hehe, det er ikke korrekt. Danskere og Irakere er ikke ens og bliver ikke betragtet af svenskere på samme måde. Officielt modsiges du ikke, da der er vise ting der er uacceptable at tale om i Sverige. Uofficielt tager du fejl, og din mening dækker ikke alle svenskeres holdning. Svenskere og danskere har en lang fælles historie og vi kender hinanden, familier har medlemmer i begge lande osv. At tage en befolkningsgruppe der kommer et par tusind kilometer herfra og kaste dem i en fælles gruppe med danskere, kaldet "etnisk grupper" er misvisende. Integrationsopgaven for danskere i Sverige må rimeligvis betragtes som meget overkommelig da sprogene næsten er ens. Dette gælder ikke alle etniske grupper, der pga. kultur, sprog og anderledes grammatik skal arbejde meget hårdere for at blive integreret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Hehe, det er ikke korrekt. Danskere og Irakere er ikke ens og bliver ikke betragtet af svenskere på samme måde. Officielt modsiges du ikke, da der er vise ting der er uacceptable at tale om i Sverige. Uofficielt tager du fejl, og din mening dækker ikke alle svenskeres holdning. Svenskere og danskere har en lang fælles historie og vi kender hinanden, familier har medlemmer i begge lande osv. At tage en befolkningsgruppe der kommer et par tusind kilometer herfra og kaste dem i en fælles gruppe med danskere, kaldet "etnisk grupper" er misvisende. Integrationsopgaven for danskere i Sverige må rimeligvis betragtes som meget overkommelig da sprogene næsten er ens. Dette gælder ikke alle etniske grupper, der pga. kultur, sprog og anderledes grammatik skal arbejde meget hårdere for at blive integreret. Indtil for et år siden arbejdede jeg selv på et asylcenter, hvor jeg havde været ansat gennem flere år, så jeg kender en hel del til integration af folk fra bla. mellemøstlige lande. Og at sammenligne integrationen af eks. irakere og danskere i Sverige det kunne jeg aldrig finde på, og det er forhåbentlig heller ikke det jeg har skrevet. Hvis det er blevet opfattet således, så er der tale om en misforståelse.:o ....Jeg erkender dog, at i kampens hede er ordene nok faldet lidt for hurtigt ud af munden via tastaturet. Men....uanset hvordan du så end vælger at fortolke ordet "indvandre", så kan du dog ikke komme uden om, at både du og jeg i ordets forstand er indvandrere, og hvis du er i tvivl så prøv at slå det op i Politikens Retskrivnings- og Betydningsordbog:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Hej Jerikras Tak for svaret. Men....uanset hvordan du så end vælger at fortolke ordet "indvandre", så kan du dog ikke komme uden om, at både du og jeg i ordets forstand er indvandrere, og hvis du er i tvivl så prøv at slå det op i Politikens Retskrivnings- og Betydningsordbog:) Argumentet er af teknisk karakter og sådan set af mindre betydning i forholdet mellem danskere og svenskere. Danskere bliver lige så lidt opfattede som fremmede i Malmø, som svenskere bliver opfattet som fremmede i København. Vi kan lige så godt være ærlige og erkende at man ikke altid opfatter disse emner ud fra den objektive målestok man finder i Retskrivnings- og Betydningsordbøgerne. Netop fordi der eksisterer en gradbøjning af betydningen invandre, der vægtes ud fra hvor let integrationsopgaven er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Cloe Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Der er ikke meget salg i udtjente kvindelige fribrydere.....' date=' så jeg melder pas....[/quote'] det var da nogle underlige svar at give - hvorfor ikke hjælpe kvinden når hun spørger, eller alternativt melde pas - men for alt i verden, lad dog være med at genere hende... :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Cloe Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Hehe, det er ikke korrekt. Danskere og Irakere er ikke ens og bliver ikke betragtet af svenskere på samme måde. Officielt modsiges du ikke, da der er vise ting der er uacceptable at tale om i Sverige. Uofficielt tager du fejl, og din mening dækker ikke alle svenskeres holdning. Svenskere og danskere har en lang fælles historie og vi kender hinanden, familier har medlemmer i begge lande osv. At tage en befolkningsgruppe der kommer et par tusind kilometer herfra og kaste dem i en fælles gruppe med danskere, kaldet "etnisk grupper" er misvisende. Integrationsopgaven for danskere i Sverige må rimeligvis betragtes som meget overkommelig da sprogene næsten er ens. Dette gælder ikke alle etniske grupper, der pga. kultur, sprog og anderledes grammatik skal arbejde meget hårdere for at blive integreret. Denne betragtning er selvfølgelig korrekt - men kan kan også være fræk at vende den om, som danskere er vi (de fleste) "økonomi-indvandrere" - som jo strengt taget ikke behøver at være her, hvorimod (de fleste) bl.a. irakere er flygtninge fra krig. Med den betragtning kan man måske retfærdigøre, at nogle svenskere til tider kan have et lidt strengt forhold til den danske invation, når nogle snakker om dansker-skoler mv.???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Denne betragtning er selvfølgelig korrekt - men kan kan også være fræk at vende den om' date=' som danskere er vi (de fleste) "økonomi-indvandrere" - som jo strengt taget ikke behøver at være her, hvorimod (de fleste) bl.a. irakere er flygtninge fra krig. Med den betragtning kan man måske retfærdigøre, at nogle svenskere til tider kan have et lidt strengt forhold til den danske invation, når nogle snakker om dansker-skoler mv.????[/quote'] Så kan man være fræk og vende den om igen, at fx. en iraker behøver jo ikke at tage til Danmark, Sverige, Finland osv. flere 1000 km væk i en kultur, der er så fjern fra deres egen... Hvor mange af jer ville flygte til Irak, hvis der var krig i Danmark og Sverige, og ikke bare flygte til Norge eller Tyskland... Dette er selvfølgelig fuldstændig sort på hvidt og uden hensyntagen til, at folk bliver forfulgt m.m. dernede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites