Natik 10 Anmeld indhold Skrevet May 9, 2006 Hej alle sammen,:) Jeg hedder Natalie.Jeg kommer fra Ukraine.Har arbejdet som au-pair i Danmark i 2 år.Jeg kan godt lige at være her i Danmark,desuden har jeg fundet min "eneste ene",som jeg er rigtig glad for.Jeg har planlagt at studere men der opståd en masse problemer med opholdstilladelse.Derfor har jeg tænkt mig at flytte til Sverige og måske giftes med ham,fordi jeg kan ikke gøre det her i Danmark på grund af min alder(kun 21)Jeg vil sikkert blive her i Scandinavia fordi jeg elsker min kæreste overalt og kan ikke tage hjem...Jeg vil også få en uddannelse...Lige nu undesøger vi alle muligheder og har brug for hjælp...Kan nogen give mig\os nogle gode råd? Mange hilsner Natalie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Kan nogen give mig\os nogle gode råd? Ja, brug søgefunktionen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Hej alle sammen,:) Jeg hedder Natalie.Jeg kommer fra Ukraine.Har arbejdet som au-pair i Danmark i 2 år.Jeg kan godt lige at være her i Danmark,desuden har jeg fundet min "eneste ene",som jeg er rigtig glad for.Jeg har planlagt at studere men der opståd en masse problemer med opholdstilladelse.Derfor har jeg tænkt mig at flytte til Sverige og måske giftes med ham,fordi jeg kan ikke gøre det her i Danmark på grund af min alder(kun 21)Jeg vil sikkert blive her i Scandinavia fordi jeg elsker min kæreste overalt og kan ikke tage hjem...Jeg vil også få en uddannelse...Lige nu undesøger vi alle muligheder og har brug for hjælp...Kan nogen give mig\os nogle gode råd? Mange hilsner Natalie Supermule vil sikkert gerne vide om du har nogen veninder du kan hente herop;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Der er ikke meget salg i udtjente kvindelige fribrydere....., så jeg melder pas.... Supermule vil sikkert gerne vide om du har nogen veninder du kan hente herop;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Ja' date=' brug søgefunktionen.[/quote'] årh kom nu, hvis i alligevel har trådene så send dem da med til den stakkels kvinde.. Det er jo slet ikke sikkert hun ved hvad hun skal søge efter.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Prøv foreningen "Ægteskab uden grænser" Hej med dig. Tillykke med at du/i har fundet kærligheden. Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til den forening der hedder "Ægteskab uden grænser". Foreningen har (kort fortalt) til formål at hjælpe dem der er kommet i klemme i den hårde udlændigepolitik på grund af kærlighed til en der kommer fra et ikke EU land. Og som følge heraf ikke kan være sammen i DK. Foreningen er dansk men har også en afdeling i Sverige (Malmö). De har følgende hjemmeside: http://www.aegteskabudengraenser.dk/ Foreningen har desuden telefonrådgivning flere gange om ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 det er sgu rart at se at nogen kan finde ud af at hjælpe andre i stedet for at komme med de evigt latterlige kommentarer :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 det er sgu rart at se at nogen kan finde ud af at hjælpe andre i stedet for at komme med de evigt latterlige kommentarer :th2: Som hvilke ?? Ovenstående ? Jeg har været møllen igennem med ÆUG ... Yeah right.. der er sgu ikke meget hjælp at hente. Til gengæld er alt beskrevet ganske godt her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 det er sgu rart at se at nogen kan finde ud af at hjælpe andre i stedet for at komme med de evigt latterlige kommentarer :th2: Helt enig ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Der er ikke meget salg i udtjente kvindelige fribrydere.....' date=' så jeg melder pas....[/quote'] Endnu engang skal man møde dumme fordomme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 det er sgu rart at se at nogen kan finde ud af at hjælpe andre i stedet for at komme med de evigt latterlige kommentarer :th2: Osse enig. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Jeg er ikke enig, fordi jeg kender flere som har fået hjælp via den forening. Af nysgerighed kunne jeg da godt tænke mig en kort præcisering af hvad du mener med, at du har været hele møllen igennem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Jeg er ikke enig, fordi jeg kender flere som har fået hjælp via den forening. Af nysgerighed kunne jeg da godt tænke mig en kort præcisering af hvad du mener med, at du har været hele møllen igennem? Jeg indrømmer gerne, at det er nogle år siden jeg brugte foreningen (dengang der kom nye regler, 1/7-2002) Det var bare en gang mudderkastning, fejloplysninger, folk der liiiige kunne smøre udlændigestyrelsen osv osv osv ... Alt ialt ikke noget der kunne bruges til nogetsomhelst fornuftigt. Ingen konkrete svar, så den forening var ikke til meget hjælp. Siden er alt beskrevet herinde, og brug af søgefunktionen kan give alle de oplysninger der er brug for i deres situation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Som hvilke ?? Ovenstående ? Jeg har været møllen igennem med ÆUG ... Yeah right.. der er sgu ikke meget hjælp at hente. Til gengæld er alt beskrevet ganske godt her. Det er stadig bedre end at gøre grin med folks etniske oprindelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Det er stadig bedre end at gøre grin med folks etniske oprindelse. Det er der vist også kun een person der gør, ikk ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Det er der vist også kun een person der gør' date=' ikk ?[/quote'] Det er også nok :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Jeg indrømmer gerne, at det er nogle år siden jeg brugte foreningen (dengang der kom nye regler, 1/7-2002) Det var bare en gang mudderkastning, fejloplysninger, folk der liiiige kunne smøre udlændigestyrelsen osv osv osv ... Alt ialt ikke noget der kunne bruges til nogetsomhelst fornuftigt. Ingen konkrete svar, så den forening var ikke til meget hjælp. Siden er alt beskrevet herinde, og brug af søgefunktionen kan give alle de oplysninger der er brug for i deres situation. Jeg kender ikke foreningen så nærgående, men for folk (ligesom pigen fra Ukraine), så er hjælpen måske mest af alt det, at kunne snakke med nogen der kender til hendes situation - altså rådgivning. Og det tilbyder foreningen. Jeg er helt enig i, at denne hjemmeside indeholder svar på meget mere end ægteskab uden grænser, men det er jo ikke alle mennesker der har let ved at benytte sig af den populære søgefunktion. Det ene udelukker ikke det andet og i stedet for at gøre det til et "enten eller" var det bedre hvis det var "både og"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Det ene udelukker ikke det andet og i stedet for at gøre det til et "enten eller" var det bedre hvis det var "både og"! Ja, der er jeg så ikke enig :p Jeg syntes nu ikke der er meget ide i at hente oplysninger et sted hvor man ikke kan være sikker på at de er korrekte. Det kan selvfølgelig sagtens være forbedret. Hørte iøvrigt igår at Rikke Hvilshøj vil slække lidt på kravene, men fik ikke nogle specifikke oplysninger. Det kunne dog være værd at undersøge. Men, iøvrigt... hvis hun vil studere i dk, så kan man faktisk søge om lov til at opholde sig i landet, uden at være gift med en dansker (hvilket ikke ville hjælpe, da hun er under 24). Det kan dog give problmer senere hen, hvis de en dag skulle gå fra hinanden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Ja, der er jeg så ikke enig :p Jeg syntes nu ikke der er meget ide i at hente oplysninger et sted hvor man ikke kan være sikker på at de er korrekte. Det kan selvfølgelig sagtens være forbedret. Hørte iøvrigt igår at Rikke Hvilshøj vil slække lidt på kravene, men fik ikke nogle specifikke oplysninger. Det kunne dog være værd at undersøge. Men, iøvrigt... hvis hun vil studere i dk, så kan man faktisk søge om lov til at opholde sig i landet, uden at være gift med en dansker (hvilket ikke ville hjælpe, da hun er under 24). Det kan dog give problmer senere hen, hvis de en dag skulle gå fra hinanden. For pigen er det jo lige meget om vi er enige eller ikke! Hun skal bare kende til de valgmuligheder der findes. Og Ægteskab uden grænser er en af dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Det er da en latterlig forening, man må da gå stærkt ud fra at de politiske regler er lavet for at landet ikke bliver overrent med flygtninge. Uanset hvilken situation man er i må reglerne gælde for alle, det nytter ikke noget at man tager stilling til enkelte tilfælde, for så er der jo ikke grund til at have nogen regler overhovet. Man er nødsaget til at generalisere på området. Det samme må danskerne acceptere hvis sverige sætter en grænse op for danskere som tilflytter landet.. der er ikke nogen som har inviteret os til sverige, det syntes jeg er vigtigt at huske på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Det er da en latterlig forening, man må da gå stærkt ud fra at de politiske regler er lavet for at landet ikke bliver overrent med flygtninge. Så skal jeg kort fortælle dig hvad vores situation var, og så sig lige en gang til at denne forening er latterlig. Jeg flyttede ud af DK i 1997. I 2000 mødte jeg så min kæreste. Hun var 27 og jeg var 31. .... Jeg boede i hendes hjemland i nogle år, og så ville vi gerne flytte til DK da jeg fik tilbudt et job. Vi fik afslag på opholdstilladelse fordi vi samlet havde størrere tilknytning til hendes hjemland end til DK ! Altså havde jeg pludselig mistet retten til at bo i DK med min kæreste, selvom jeg er pæredansk, blå øjne og usandsynlig hvid hud. DK skriger i øjeblikket på kvalificeret arbejdskraft, men min kæreste kunne ikke få lov at bo der på trods af 2 universitetsuddannelser. Hvis der er noget der er latterligt, så er det da netop regeringens regler og ikke foreningen der arbejder imod denne vanvittige løsning. Et andet eksempel var en dansk kvinde der havde boet i New York i ca. 15 år. Hun var/er gift med en amerikaner og sammen har de 2 børn, som begge har dansk og amerikansk pas. Hendes mand kunne ikke få opholdstilladelse i DK da de også havde størrere samlet tilknytning til USA end DK. DET er da latterligt ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Jeg kan udemærket godt se situationen, men man må gå ud fra at med dig og din kæreste er situationen jo nok at du godt kan vende tilbage til Danmark, blot kan du ikke få hende med? hvis det er tilfældet er der jo ikke noget forkert i det. Der er jo mennesker som spekulerer i fiktive ægteskaber netop for at få folk ind i landet, så derfor er der jo en grund til at man har sat en stopper for det. (ikke at det hænger sådan sammen i dit tilfælde, det er jeg godt klar over). Men det må jo på alle måder være en Enten / Eller situation.. altså enten åbner vi grænserne for ALLE som vil ind (bare kom juhuuu... ) eller også må man lave et reglsæt som netop sætter grænser for hvem som kan bosætte sig i landet. Danmark er jo temlig skarp med sin udlændinge politik hvor Sverige er noget mere åben på det område. En by som malmø er der extremt mange indvandre, men som sådan syntes jeg ikke man oplever det som et problem. Men stadig for at understrege at når der netop er en politik på dette område, virker det meningsløst at oprette en forening som går stridt modsat disse regler. Når der netop er en sådan politik må det være klart signal om at "her er du ikke velkommen" .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Hvis man ikke laver foreninger, lobbyisme etc for at arbejde på at ændre den nuværende situation, er der vel kun tilbage enten at stiltiende acceptere det man er uenig i - eller ty til andre midler som er mere kontante. Ellers var der jo heller ingen grund til at lave en pendler forening for få billetpriserne ned over øresund, en pendlerbane til MC'ere eller andre obscure ønsker i den retning ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Jeg kan udemærket godt se situationen, men man må gå ud fra at med dig og din kæreste er situationen jo nok at du godt kan vende tilbage til Danmark, blot kan du ikke få hende med? hvis det er tilfældet er der jo ikke noget forkert i det. Mener du helt seriøst dette ?? Du mener altså, at jeg, som dansker i alle livets facetter, skal nægtes at bo sammen med kvinden i mit liv ? Selvfølgelig kan jeg vende tilbage alene (endnu, men det laves vel også om), men giv mig en FORNUFTIG grund til at jeg ikke skulle kunne tage min kone/kæreste med ??? Du er klar over hvilke regler der gælder for familiesammenføring, ikk ? INTET socialhjælp i form af kontanthjælp eller andre sociale ydelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Uanset hvilken situation man er i må reglerne gælde for alle, det nytter ikke noget at man tager stilling til enkelte tilfælde Mener du dette, eller skrev du bare lidt hurtigt ? Hvorfor ikke tage stilling i hver situation ? SÅ mange ægteskaber handler det jo heller ikke om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites