Jump to content
Simon Irgens

Læge i dk

Recommended Posts

Hej hej Det er sikkert noget herinde men kan ikke lige finde det svar jeg søger under søgefunktionen. Jeg har nok brug for at se en læge snarrest da der vist er en halsbetændelse under op sejling men jeg har ikke mit grænsegængerbevis endnu, Så ville lige høre hvad man så gør?? Håber noget kan og vil svare. Tak Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej hej Det er sikkert noget herinde men kan ikke lige finde det svar jeg søger under søgefunktionen. Jeg har nok brug for at se en læge snarrest da der vist er en halsbetændelse under op sejling men jeg har ikke mit grænsegængerbevis endnu, Så ville lige høre hvad man så gør??
Du har ikke dit hvad!? Går ud fra du mener dit EØS-"sygesikrings"-kort. Det skal du ikke bruge til noget herovre. I Sverige skal du bare være folkebogført og have svensk cpr-nummer - så kører det hele via dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har ikke dit hvad!? Går ud fra du mener dit EØS-"sygesikrings"-kort. Det skal du ikke bruge til noget herovre. I Sverige skal du bare være folkebogført og have svensk cpr-nummer - så kører det hele via dette.
Min fejl Men hvad hvis jeg ønsker at besøge en læge i DK? Evt min gamle danske læge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min fejl Men hvad hvis jeg ønsker at besøge en læge i DK? Evt min gamle danske læge?
Så drøner du, som beskrevet i en del tråde, dit nye pap-kort i hovedet på ham, og beder ham om at bruge nummeret der står på bagsiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Prøv at læse den sammenfatning jeg har forsøgt at lave netop omkring denne problemstilling. Den har de gjort til sticky, og ligger øverst i denne debat om sundhed. Der kan du også læse at man kan godt bruge dansk læge, men du SKAL bruge dit EØS bevis, da du nu ligger i det regi. Dit danske person nummer og lægehjælp må IKKE blandes ind i det her mere så længe du har EØS beviset, så går der kludder i det på centralt hold. Din danske læge(tidligere evt) skal bare gøre som der står på dit EØS bevis, og intet andet, så virker det som det skal. Du har en landekode istedet for P.nr mht afregning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så drøner du' date=' som beskrevet i en del tråde, dit nye pap-kort i hovedet på ham, og beder ham om at bruge nummeret der står på bagsiden.[/quote'] Nye Pap-kort? Hvis det er EØS kostet så har jeg ikke fået den lille laban endnu så skal jeg vente eller kan der gøres noget....? Undskylder i stor stil hvis jeg har fået svar på samme men bare ikke fået det ind på tavlen endnu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at læse den sammenfatning jeg har forsøgt at lave netop omkring denne problemstilling. Den har de gjort til sticky' date= og ligger øverst i denne debat om sundhed. Der kan du også læse at man kan godt bruge dansk læge, men du SKAL bruge dit EØS bevis, da du nu ligger i det regi. Dit danske person nummer og lægehjælp må IKKE blandes ind i det her mere så længe du har EØS beviset, så går der kludder i det på centralt hold. Din danske læge(tidligere evt) skal bare gøre som der står på dit EØS bevis, og intet andet, så virker det som det skal. Du har en landekode istedet for P.nr mht afregning.
Gennemført tråd. Jeg kan se på det hele at der er gået noget galt på kbh kommune da jeg flyttede derfra....Skulle jo have haft det stykke pap med, men var desværre ikke så viden om det dengang som jeg er nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Mon ikke vi finder ud af det hen ad vejen. Syntes meget af det her Øresunds noget er 80% facts, og så 20% tolkninger og uafklarede spørgsmål mixet ind i det. Jeg lavede den tråd fordi jeg selv blev gnaven over de ikke "tolker" ens, og derfor må man jo så "justere" sig til så det passer en selv bedst.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så drøner du, som beskrevet i en del tråde, dit nye pap-kort i hovedet på ham, og beder ham om at bruge nummeret der står på bagsiden.
Hvad så når man er på ferie i Frankrig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites