Jump to content
Guest PeterK

Gode råd ønskes!!

Recommended Posts

Guest PeterK

Hej! Vi flytter til Klagshamn 1. juli, men vores hus i DK er endnu ikke solgt. Vi har et barn og er "bange" for vi får tildelt en daginstitution plads pr. 1. august (som vi har ønsket), hvis vi endnu ikke har solgt huset i DK. Såfremt vi flytter til Sverige og først efterfølgende får solgt huset bliver vi beskattiget af gevinsten, hvilket er en temmelig stor sum penge!! Siger vi nej til daginstitution, såfremt vi bliver tilbudt en plads - kan jeg forestille mig vi ryger HELT om bag køen, hvilket ville være uheldigt, da vi skal have barn nummer to i oktober og konen samtidig er ved at starte virksomhed op! Desuden elsker vores barn at være i institution og hun ville dø hvis hun skulle gå hjemme i en længere periode!! Vores hus kan stadigvæk nå at blive solgt, men det er altid rart at forberede sig på "worst case scenario!:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En ide som jeg ikke ved om den praktisk kan lade sig gøre. Men kan den ene part ikke flytte og den anden blive boende indtil huset er solgt? På den måde undgå at betale skat af den gevinst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En ide som jeg ikke ved om den praktisk kan lade sig gøre. Men kan den ene part ikke flytte og den anden blive boende indtil huset er solgt? På den måde undgå at betale skat af den gevinst?
...men for det meste ejer man jo halvdelen hver. Så skal den ene part beskattes. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej! Vi flytter til Klagshamn 1. juli, men vores hus i DK er endnu ikke solgt. Vi har et barn og er "bange" for vi får tildelt en daginstitution plads pr. 1. august (som vi har ønsket), hvis vi endnu ikke har solgt huset i DK. Såfremt vi flytter til Sverige og først efterfølgende får solgt huset bliver vi beskattiget af gevinsten, hvilket er en temmelig stor sum penge!! Siger vi nej til daginstitution, såfremt vi bliver tilbudt en plads - kan jeg forestille mig vi ryger HELT om bag køen, hvilket ville være uheldigt, da vi skal have barn nummer to i oktober og konen samtidig er ved at starte virksomhed op! Desuden elsker vores barn at være i institution og hun ville dø hvis hun skulle gå hjemme i en længere periode!! Vores hus kan stadigvæk nå at blive solgt, men det er altid rart at forberede sig på "worst case scenario!:eek:
Prøv evt at hør med dem der tildeler plads. Det ku jo være i kunne få den selv om i ikke er flyttet over endnu, jeg går ud fra i har fiktivt person nr nu. Det store ryk er jo i Aug. så der er jo store muligheder. Nu skriver du det med at i skal have nr 2 så derfor vil du ekstra gerne have inst. til den store. Bare husk den 15 timers regel der er, at hvis man er hjemme på barsel så kan man kun have sit andet barn i inst. 15 timer pr. uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Prøv evt at hør med dem der tildeler plads. Det ku jo være i kunne få den selv om i ikke er flyttet over endnu' date=' jeg går ud fra i har fiktivt person nr nu. Det store ryk er jo i Aug. så der er jo store muligheder. Nu skriver du det med at i skal have nr 2 så derfor vil du ekstra gerne have inst. til den store. Bare husk den 15 timers regel der er, at hvis man er hjemme på barsel så kan man kun have sit andet barn i inst. 15 timer pr. uge.[/quote'] JO- måske vi skulle kontakte dem som tildeler plads. Mht. 15 timers regel forventer vi at få dispensation, da min kone ikke får dagpenge under barslen da hun driver en webbaseret tøjforretning.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Eller måske vi skulle "fuldføre" din idé og sætte huset 100% over i mit navn!? Hvad nu hvis det kun er vores datter på 1,5 år som flytter?? Holder den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej.....................

Eller måske vi skulle "fuldføre" din idé og sætte huset 100% over i mit navn!? Hvad nu hvis det kun er vores datter på 1,5 år som flytter?? Holder den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JO- måske vi skulle kontakte dem som tildeler plads. Mht. 15 timers regel forventer vi at få dispensation' date=' da min kone ikke får dagpenge under barslen da hun driver en webbaseret tøjforretning.....[/quote'] Nu ved jeg ikke hvordan de er Klagshamn men herude er der ikke noget der hedder dispensation. Jeg har arbejdet hjemmefra og regnede med at den store så kunne komme i dagis lidt mere end de 15 timer men fik den besked at uanset om du så ikke tager mere end 1 dag ud om ugen i barsel har du ikke ret til mere end de 15 timer. Jeg ville nok ikke forvente at få det men få tjekket op på det !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Nu ved jeg ikke hvordan de er Klagshamn men herude er der ikke noget der hedder dispensation. Jeg har arbejdet hjemmefra og regnede med at den store så kunne komme i dagis lidt mere end de 15 timer men fik den besked at uanset om du så ikke tager mere end 1 dag ud om ugen i barsel har du ikke ret til mere end de 15 timer. Jeg ville nok ikke forvente at få det men få tjekket op på det !!!
Du kan i nogle tilfælde få dispensation, hvis Du har egen virksomhed. Det kender vi andre der har fået. Dog må du ikke modtage nogle former for dagpenge/barselspenge etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Malmo
Du kan i nogle tilfælde få dispensation' date=' hvis Du har egen virksomhed. Det kender vi andre der har fået. Dog må du ikke modtage nogle former for dagpenge/barselspenge etc.[/quote'] Det bliver svært at få dispentationen når I har et barn mere som jo er hjemme. Nu bor vi i selve malmø. Jeg ved ikke hvor I skal bo - men herinde i centrum er de ret hårde med ikke at uddele dispentationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites