splint 10 Anmeld indhold Skrevet May 6, 2006 Hvad hedder brillesnog på svensk??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Brillesnog er det populære navn for en alm. Snog (hedder Snok på svensk). Kaldet brillesnog pga. dens 2 gule pletter i nakken... hvis den ikke har de 2 pletter i nakken er det en sort hugorm (det samme på svensk). Mere info her http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=981 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2006 Hvad hedder brillesnog på svensk??? Lad venligst være med at lave sådan en åndsvag overskrift! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2006 Lad venligst være med at lave sådan en åndsvag overskrift!Ok...du bitch´er - jeg redigerer....done! ;) (Hint: topic er ændret til fremtidig reference) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Syntes stadigvæk ikke jeg hat fået svar. Kunne det tænkes at den hed glasögonsnog. :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Jeg synes da (på trods af overskrifter :D ) har givet dig et fornuftigt, veldokumenteret svar ? Hvis du har noget der er uafklaret om den her Brille snog, er jeg da parat til at uddybe det til dig. Ellers google den og du skulle være expert i et par klik ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Hej TDc, det var nu mest ment som en joke. Nogle gange kan det være sjovt at oversætte ord direkte. Det kunne jo være der kom sjove forslag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Damn.. nu var sq lige så glad for at der var noget jeg vidste, og for engangs skyld kunne hjælpe til i stedet for bare a lurer :) Kan jo altid kalde den en Harry Potter orm indtil du finder noget bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2006 Kan jo altid kalde den en Harry Potter orm indtil du finder noget bedre HUMOR!....gotta love it! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2006 Jag vet inte vad en brillesnog är på danska...men här kommer några förklaringar 1. Om det är något man säger till folk med glasögon (typ barn i skolan som driller) så kallar man det "Glasögonorm" 2. Om det faktiskt är ett namn på en art, altså en "slange" med två gula prickar, så heter det "Snok" på svenska. 3. En glasögonorm är också ett "barnspråksnamn" på Kobra, för den har liksom ett glasögonmönster på ryggen. (Det är väl där som "drilleriet" kommer från. Blev det klarare? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites