Jump to content
splint

brillesnog på svensk?

Recommended Posts

Jeg synes da (på trods af overskrifter :D ) har givet dig et fornuftigt, veldokumenteret svar ? Hvis du har noget der er uafklaret om den her Brille snog, er jeg da parat til at uddybe det til dig. Ellers google den og du skulle være expert i et par klik ? :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn.. nu var sq lige så glad for at der var noget jeg vidste, og for engangs skyld kunne hjælpe til i stedet for bare a lurer :) Kan jo altid kalde den en Harry Potter orm indtil du finder noget bedre :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag vet inte vad en brillesnog är på danska...men här kommer några förklaringar 1. Om det är något man säger till folk med glasögon (typ barn i skolan som driller) så kallar man det "Glasögonorm" 2. Om det faktiskt är ett namn på en art, altså en "slange" med två gula prickar, så heter det "Snok" på svenska. 3. En glasögonorm är också ett "barnspråksnamn" på Kobra, för den har liksom ett glasögonmönster på ryggen. (Det är väl där som "drilleriet" kommer från. Blev det klarare?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites