mrode 10 Anmeld indhold Skrevet May 5, 2006 Hejsa Jeg har fået en indkaldelse til et husmøde og har en enkel sætning der forundre mig en smule og mine elektroniske ordbøger kan ikke rigtigt hjælpe mig. "Mötet kommer att protokollföres og avprickning kommer att ske." Hvad betyder "avprickning"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Mener det betyder "afkrydsning" som i skolen hvor læren sagde dit navn, du skreg "Her" og han krydsede dig af i protokolen. Tror endda at man stadig bruge udtrykket " at prikke af" i Danske skoler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 6, 2006 Mener det betyder "afkrydsning" som i skolen hvor læren sagde dit navn' date=' du skreg "Her" og han krydsede dig af i protokolen. Tror endda at man stadig bruge udtrykket " at prikke af" i Danske skoler[/quote']Lige præcis! Deltagere i mødet føres til protokols, og så kan herlighederne begynde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites