BoJunior 10 Anmeld indhold Skrevet April 30, 2006 Hej Allesammen. Ja jeg faldt så i Polisens fælde, og fik køreforbud i Sverige i 2 måneder. Gider ikke skrive så meget om omstændighederne, kørte bare lidt for stærkt. Men det jeg gerne lige vil spørge om er; Er der nogle der ved om man for sit Danske kørekort tilbage, så man stadig kan køre bil i Danmark... i de papirer de har sendt mig fra Länsstyrelsen, fremgår det nemlig kun at køreforbudet gælder Sverige. Eller skal jeg tage kontakt til det Danske politi og få et midlertidigt kørekort så jeg kan føre bil i Danmark. Er der nogle der har erfaringer med dette, hører jeg gerne nærmere herom. Tak - Anders (Semi-Svensker med Bi-Turbo) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Hej Allesammen. Ja jeg faldt så i Polisens fælde, og fik køreforbud i Sverige i 2 måneder. Gider ikke skrive så meget om omstændighederne, kørte bare lidt for stærkt. Men det jeg gerne lige vil spørge om er; Er der nogle der ved om man for sit Danske kørekort tilbage, så man stadig kan køre bil i Danmark... i de papirer de har sendt mig fra Länsstyrelsen, fremgår det nemlig kun at køreforbudet gælder Sverige. Eller skal jeg tage kontakt til det Danske politi og få et midlertidigt kørekort så jeg kan føre bil i Danmark. Er der nogle der har erfaringer med dette, hører jeg gerne nærmere herom. Tak - Anders (Semi-Svensker med Bi-Turbo)Velkommen på debatten...også uden pap ;) Næste gang, så gi´ lige søgefunktionen en chance.. http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=100122 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BoJunior 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Velkommen på debatten...også uden pap ;) Næste gang, så gi´ lige søgefunktionen en chance.. http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=100122 Jo jo, det havde jeg også gjort, men synes ikke det besvarer mit spørgsmål. Men tak for hjælpen alligevel. Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Hej Allesammen. Ja jeg faldt så i Polisens fælde, og fik køreforbud i Sverige i 2 måneder. Gider ikke skrive så meget om omstændighederne, kørte bare lidt for stærkt. Men det jeg gerne lige vil spørge om er; Er der nogle der ved om man for sit Danske kørekort tilbage, så man stadig kan køre bil i Danmark... i de papirer de har sendt mig fra Länsstyrelsen, fremgår det nemlig kun at køreforbudet gælder Sverige. Eller skal jeg tage kontakt til det Danske politi og få et midlertidigt kørekort så jeg kan føre bil i Danmark. Er der nogle der har erfaringer med dette, hører jeg gerne nærmere herom. Tak - Anders (Semi-Svensker med Bi-Turbo) Du for kortet tilbage med posten når tiden er gået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Du går bare op på en politistation i dk og siger du har tabt dit kort. Så får du et nyt midlertidigt.... Om 6 uger, såfremt kortet ikke dukker op, får du tilsendt et nyt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Du går bare op på en politistation i dk og siger du har tabt dit kort. Så får du et nyt midlertidigt.... Om 6 uger' date=' såfremt kortet ikke dukker op, får du tilsendt et nyt...[/quote']Det koster vel et gebyr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Det koster vel et gebyr? Koster 260.-kr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 da mit dk kørekort blev stjålet kunne jeg ikke få et midlertidigt, men skulle i stedet bestille et nyt svenskkort fordi jeg nu boede i SE. Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Som Leon skriver, kan man ikke få dansk kørekort, hvis er fast bosat i et andet land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Du er dansk statsborger og betaler skat i dk, så du har krav på et dansk kørekort... da mit dk kørekort blev stjålet kunne jeg ikke få et midlertidigt, men skulle i stedet bestille et nyt svenskkort fordi jeg nu boede i SE. Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Du er dansk statsborger og betaler skat i dk' date=' så du har krav på et dansk kørekort...[/quote'] Sikke noget vrøvl. Du kan ikke få et dansk kørekort hvis du bor i udlandet. Men, svensk politi kan ikke lovligt fratage et dansk kørekort. De kan udstede kørselsforbud, men skal sende kortet retur. Hvis de ikke gør det, så kontakt en advokat. Det samme gælder iøvrigt i DK. Dansk politi kan ikke ta' et udenlansk kort. De kan dog stadig udstede kørselsforbud i DK, men kan altså ikke beholde kortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Sikke noget vrøvl. Du kan ikke få et dansk kørekort hvis du bor i udlandet. Men, svensk politi kan ikke lovligt fratage et dansk kørekort. De kan udstede kørselsforbud, men skal sende kortet retur. Hvis de ikke gør det, så kontakt en advokat. Det samme gælder iøvrigt i DK. Dansk politi kan ikke ta' et udenlansk kort. De kan dog stadig udstede kørselsforbud i DK, men kan altså ikke beholde kortet. Jeg er også dansk statsborger, betaler skat i dk osv osv.. men, jeg kan ikke stemme til folketingsvalg. Din logik hænger ikke helt sammen. Jo man kan godt. Jeg gik til helsingør politi efter jeg fik napset mit i vores dejlige indbrud. Damen bag disken fortalte mig at det kunne jeg ikke. Og jeg sagde jo det kunne jeg godt. Hun sagde, godt nok. Så udfylder jeg det og sender det ind. Og så ser vi om det bliver afvist. Og selvfølgelig kunne jeg få det nye igen. Hentede det for ikke mange måneder siden. Man skal så bare selv afhente det på stationen da de ikke sender det ud af landet. Det kunne det godt med mit pas. Derfor jeg kender prisen på de 260..kr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2006 Jamen, så må jeg jo bøje mig Jeg har netop kun hørt at det ikke kunne lade sig gøre. Nu kan man så sige at det er ligegyldigt i denne sammenhæng, da det svenske politi skal sende kortet retur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2006 Betalingssted busted Supermule/Brian. Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan du er blevet busted i/ved betalingsstedet, da jeg aldrig har set Politi stå og måle på Malmö siden, men har hørt om de gør det på storebæltsbroen. Du kunne jo skrive et indlæg til skræk og advarsel til os andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2006 Supermule/Brian. Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan du er blevet busted i/ved betalingsstedet' date=' da jeg aldrig har set Politi stå og måle på Malmö siden, men har hørt om de gør det på storebæltsbroen. Du kunne jo skrive et indlæg til skræk og advarsel til os andre.[/quote'] Hvor dælen kommer den fra i den tråd her? Nå men kan da fortælle jeg et par gange har set de står bag tolder skurene og skyder op ad "landingsbanen" Et langt stykke er der jo 50km/t og 30km/t så der er masser at plukke af i det felt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Lidt for hurtig Sorry, jeg kom bare i tanke om tråden "køreforbud” efter at have tænkt over hvor f... det var de tager folk for at køre for stærkt omkring betalingsstedet. Og at supermule havde skrevet han var blevet busted og havde fået midlertidig inddraget kørekortet og så søgte jeg på det og skrev tilbage på det første bil indlæg jeg så hvor han havde skrevet!!!! Hvis det der hedder lidt for hurtig på aftrækkeren :) Men det får mig da til at tænke over razzia.dk, hvor man får sms'er, har selv brugt det de sidste 6 måneder og efter et stykke tid får man en idé om hvor politiet generelt står og det er typisk en 5-6 steder når de laver fartkontrol. I sverige/malmö ved jeg at der står i Sydsvenskan hvor og hvornår politiet laver fartkontrol, men står der også når de har fartkontrol omkring betalingsstedet ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Helt ærligt. Er det ikke nemmere bare at sænke farten? Lyder som Mr. Lovlydig nu. Men det stykke på broen er ikke meget længere end 500m. Hvor lang tid extra tager det lige hvis man overholder farten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Helt ærligt. Er det ikke nemmere bare at sænke farten? Lyder som Mr. Lovlydig nu. Men det stykke på broen er ikke meget længere end 500m. Hvor lang tid extra tager det lige hvis man overholder farten? Åbenbart langt nok til konstant at blive overhalet der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Det har du fuldstændig ret i, og jeg er ikke den der har mest travlt omkring betalingsstedet, men hvis reglerne i Sverige er nogenlunde ligesom i DK så er 30% overskridelse af hastigheden på 30 km/t kun 40 km/t. Kører man over 40, så er man langt over grænsen og det virker en smule latterligt at få taget kortet i en kortere periode for dennne type forseelse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Er sikkert skrevet før men: I Sverige mister man korter hvis man kører 30 km/t for hurtigt. Dette gælder dog ikke hvis hastighedsbegrænsning er 30 km/t, der mister man pappet hvis man kører 20 km/t for hurtigt. Så ved broen mister du korter hvis du bliver målt med 100 km/t i 70-zonen og 50 km/t i 30-zonen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Kører man over 40' date=' så er man langt over grænsen og det virker en smule latterligt at få taget kortet i en kortere periode for dennne type forseelse...[/quote'] Puha det kunne blive en meget lang diskution det her kan jeg se! For dér er vi absolut ikke enige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Åbenbart langt nok til konstant at blive overhalet der Det er ikke det værste. Det er de blikke man får fordi man er så latterlig dum at overholde farten eller bare noget der ligner! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 De der 30 km/t flere hundrede meter før anlægget er altså komplet latterligt. Og det er rent ud sagt åndssvagt for det er den slags meningsløse begrænsinger, som får den helt almindelige dansker/svensker til at miste respekten over for fartgrænserne. Det er en rest af den der mentalitet med at "folk kører alligevel for stærkt, så vi må hellere sætte grænsen 20 km/t ekstra ned". I Tyskland og efterhånden også Danmark er man gået over til at lave nogen seriøse grænser, som de fleste kan være enige i, for derefter at håndhæve dem med god kontrol. Svenskerne er åbenbart bagefter på det punkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Kunne det måske have noget at gøre med, at der færdes gående personale på tværs af banerne?????? Hvis I har så helvedes travlt, så kør hjemme fra 5 min. før, overhold hastighederne og slip for klippene i kortet. Hvor svært kan det være? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2006 Kunne det måske have noget at gøre med, at der færdes gående personale på tværs af banerne?????? Hvis I har så helvedes travlt, så kør hjemme fra 5 min. før, overhold hastighederne og slip for klippene i kortet. Hvor svært kan det være? NEMLIG:th2: Reglerne er der af en grund, at man som udeforstående ikke forstår dem, gør dem ikke mindre vigtige... Herinde handler det desværre tit om, hvordan man kan komme lettere udenom fartbøder, parkeringsbøder og hvor irriterende de forskellige regler er... Måske man bare hellere skulle være glad for, at man har mange flere muligheder herovre... Dejlige biler, der koster meget mindre end hvad vi er vant til fra DK... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites