Jump to content
Anine

Sygesikring Danmark

Recommended Posts

Og så skal du være opmærksom på, at der ikke kan ske elektronisk indberetning direkte fra tandlæge, optiker, apotek osv., jf. de kan ikke bruge dit danske cpr nogle af stederne. Du skal derfor have regninger og sende dem ind på den gammeldags måde til danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Med mindre man benytter dansk tandlæg osv... da de jo stadig kan bruge dit danske CPR nummer...
Nej, de kan ikke indberette på dit cpr nummer, de skal indberette på den landekode der er trykt på dit sygesikringskort. Da vi alle har samme kode, kan den ikke bruges til automatisk indberetning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Prøv at læse den sticky der er øverst i denne sundhedsdebat, der har jeg forsøgt at samle alt det info jeg kunne finde. Ja det er VIGTIGT man ikke anvender sit danske CPR nummer i sundhedsvæsnet så snart man har fået EØS beviset udstedt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er ret omstændigt, at få refunderet tandlægetilskud gennem sygesikringen, Odense kommune (fraflytter kommunen) fatter intet i den sammenhæng. Derfor har jeg valgt at få det tilskud fra försäkringskassan i stedet, hvilket udgør næsten det samme. Spændende om det bliver billigere med det årlige tandlæge besøg, eller om det bare er valgløfter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Penge tilbage fra sygesikringen fra dansk tandlægebesøg Hej med jer. Har jeg forstået det her rigtigt..!?!? Mit første tandlægebesøg efter min flytning til Malmö resulterede i en regning hvor sygesikringens andel ikke var fratrukket. Efter at have ringet rundt til de hele Københavns offentlige instanser har BorgerService bedt mig om at indsende min regning til Voksentandplejen i Tietgensgade for at få refunderet sygesikringens andel (hvis det er vigtigt, så var min fraflyterkommune København). Er det samme procedure som i andre gennemgår? Man er jo efterhånden nødt til at spørge dem der har prøvet det, for dem der laver reglerne aner jo ikke en disse og tilliden til dem er fuldstændig forsvundet.. mvh - pft

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Man er jo efterhånden nødt til at spørge dem der har prøvet det, for dem der laver reglerne aner jo ikke en disse og tilliden til dem er fuldstændig forsvundet.. mvh - pft
Nej, min tandlæge trækker automatisk sygesikringens andel fra ved besøg. Så får hun refunderet fra sygesikringen. Dog skal din tandlæge huske at indberette på det nationalitetsnummer der står på dit grænsegængersygebevis istedet for dit cpr nummer. Samme med lægen iøvrigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' min tandlæge trækker automatisk sygesikringens andel fra ved besøg. Så får hun refunderet fra sygesikringen. Dog skal din tandlæge huske at indberette på det nationalitetsnummer der står på dit grænsegængersygebevis istedet for dit cpr nummer. Samme med lægen iøvrigt.[/quote'] hvilken svensk tandlæge har du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites