Jump to content
lovebuine

underlig salg af import bil

Recommended Posts

jeg har fundet en audi A2 tDI på autobild.de, og skriver en mail på en bil, efter 1 uge får jeg en mail fra en richard på eng, der lyder at han er 1 ejer og alle papire er der, og han betaler shipping osv, jeg stiller ham så nogle spørgsmål og får denne mail I will pay all the transport taxes , you will pay only the car price and you will have 7 days of test and inspection after the car will reach you. The deal will go like this : I will go and i will drop off the car at the shipping service . Then they will confirm you that the car is at they and they will give you payment instruction for 30% of the money. You will pay them in a safe account 2010 Euro and they will send you the car and will be at you in 3-5 days. I chose www.bestbcc-shipments.org cause they will take care of everything . i need your full name and address to start. Waiting for reply. jeg ser det her som totalt spam, nogle der kender til det her???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

100% det er et scam det der... Tjek også siden på det fragtfirma han omtaler, den virker yderst suspekt. Prøv bare at skriv navnet på et andet firma du vil benytte, så kommer han sikkert med 100 argumenter for at I skal benytte ligepræcist det firma som han omtaler. Hader sådanne typer, man kan heller ikke handle på ebay uden at støde på de idioter der ikke vil arbejde for deres penge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder vanvittigt. Den ville jeg ikke røre med en ildtang. Nuvel, ikke sikkert han prøver at snyde dig. Men det bør være dit udgangspunkt. Ved et så stort køb - som en bil er - tager man som minimum ved personlig fremmmøde hen til der hvor bilen står og besigtiger og prøvekører den. Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg tror sgu heller ikke jeg skal nyde noget,har prøvet det 15 gange når jeg har annoncer i den blå avis, så skriver de at man skal finde ud af hvor meget porto er og sende det til nigeria, og de sætter så pengene ind på en konto og man får accept på det, totalt svindel, selvom det ser 100% ægte ud,men jeg vil lige forslå ham et andet fragt firma

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Teknikens Värld I Teknikens Värld brugbils bog, står der også beskrevet hvordan de har testet forskellige billige biler i Tyskland og det er alle scams. Du behøver ikke engang at bruge tid på gode reelle spørsmål, du får en sludder for en sladder tilbage. Hold dig langt væk, alt hvad der virker for godt til at være sandt, er det. Jeg har selv skrevet til flere på mobile.de og autoscout.de og historierne er allesammen lidt for kreative "jeg er flyttet til England og min bil står nu i X” og jeg har gode erfaringer med Y firma til at transportere bilen, de kræver kun 20% i depositum. Jeg tror at det er mafialignende eller affilierede firmaer der laver disse scams og de sidste idiot er ikke født endnu, så de skal nok hive nogle nemme penge hjem med mellemrum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set lignende tit. Mange gange er ejer tilfældigvis i udlandet og arbejder for et eller andet stort... Hvis du spørger ham på tysk, så kommer der en mail tilbage på engelsk. Hvis du spørger ham om nogle ting på tysk, så kommer der i 95% af tilfældende en mail tilbage uden nogen former for svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme, at jeg har altså ikke andet end smil til overs. Selvfølgelig er det synd, at blive snydt, og sådan skal det heller ikke være. Men omvendt, mange folk er simpelthen for naive, eller skal jeg måske sige dumme. Som regel er 'snydebilerne' jo en del billigere end, de tilsvarende, som er til salg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny teknik. Jeg har prøvet og skrive til en af de der meget billige bil sælgere, og han svarede da også som i selv har skrevet, med depositum og det hele, men nu arb jeg jo i sas og flyver i hele europa for næsten ingen penge, så har skrevet til ham at jeg gerne kommer og henter bilen personligt. Så nu må vi se hvad han skriver tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

En lille huskeregel, som de fleste jo allerede godt ved.. hvis det er for godt til at være sandt.. så er det sikkert heller ikke sandt og helt sikkert fusk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet og skrive til en af de der meget billige bil sælgere, og han svarede da også som i selv har skrevet, med depositum og det hele, men nu arb jeg jo i sas og flyver i hele europa for næsten ingen penge, så har skrevet til ham at jeg gerne kommer og henter bilen personligt. Så nu må vi se hvad han skriver tilbage.
Er det ikke spild af tid ?? Hvis den er så billig og ikke er fusk er den solgt på nogle timer.:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet og skrive til en af de der meget billige bil sælgere, og han svarede da også som i selv har skrevet, med depositum og det hele, men nu arb jeg jo i sas og flyver i hele europa for næsten ingen penge, så har skrevet til ham at jeg gerne kommer og henter bilen personligt. Så nu må vi se hvad han skriver tilbage.
Du får en historie om at bilen ikke lige er det, og at man ikke kan se den... Det er svindel og normalt ville en handel på den måde ske ved udarbejdelse af Letter of Credit eller andre former for betaling... Såå hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok usandt :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok har lige fået mail fra to af dem' date=' de vil gerne mødes, den ene er i nord italien, Milano. og den anden vil komme til ig med bilen, inden han overhoved får penge. Så det er da værd og prøve. Fortsættelse følger:....[/quote'] Jamen det bliver da interessant at høre om det giver noget :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites