Toft 0 Anmeld indhold Skrevet April 24, 2006 Jeg er så arrig på denne forretning, så nu må jeg sgu ud med det.. Den 24/1-06 køber jeg to sofaer og et spisebord hos SC, og de vil levere møblerne inden for 6-9 uger - fint nok! Efter små 10 uger uden nogen information fra SC, tager jeg forbi forretningen for at høre om det ikke snart er på tide der kommer nogle møbler. Det er en fredag, og jojo de kommer på mandag - ok godt så! Det gør de så ikke, men tre dage senere ringer de torsdag aften, at nu er møblerne kommet - stor glæde! Ned og betale næste dag, og så pga påske kan de først levere møblerne til adressen 11 dage senere - ikke så stor glæde! Så kom møblerne i tirsdags, og det skulle jo så være en dag hvor armene ikke kunne komme ned, men de kom slet ikke op så det var der ikke noget problem i.. Det ene ben til sofaerne, der manglede der de første 2 mm gevind så benet ikke kunne skrues op i sofaen.. Nåh, frem med nedstrygeren, og efter 20 min var der savet de første 2 mm gevind i benet, og så kunne det skrues i sofaen - flot afsluttende kontrol fra fabrikkens side må man sige! Nåh, men det var så ikke det værste... Der var lidt problemer med at få monteret benene på spisebordet, men det lykkedes med besvær (vi fandt hurtigt ud af hvorfor det var besværligt).. Desværre så var resten af bordet samlet helt skævt på fabrikken, så bordet fremstår som noget to 6 årige drenge har lavet i sløjd på den polske fabrik! Jeg er ikke uvant med håndværk, og jeg har ALDRIG set så ringe udført håndværk på et møbel.. Det kan siges ret enkelt: SKANDALE! Fuldstændig uacceptabelt at der igen ikke er nogen kontrol af de produkter der er færdige og leveres til kunden (især når man skal vente 2½ måned på at bordet bliver fremstillet). Dagen efter (i onsdags) var jeg så en af de første kunder der blev lukket ind i SC om morgenen, og med mig havde jeg 10 billeder af bordet, samt en klage af dimensioner. De fik downloaded billederne, og skrevet en rapport på bordet, og så lovede de at jeg ville blive ringet op ASAP, da de alene på billederne kunne se at det var helt galt med det bord - ja det kan et 2 årigt barn sgu også se på 20 m afstand.. Så bliver det idag, INTET har jeg hørt fra SC, og ASAP i min verden er ikke fem dage senere - og slet ikke i sådan en sag her (de kan jo også risikere at historien lægges på nettet).. Idag kører jeg så direkte fra arbejde til SC, og brokker mig højlydt over deres mangel på service, når nu jeg står med et spisebord der mildest talt ikke er et spisebord. Efter undskyldning nr. 4 går ekspedienten i fem minutter, kommer tilbage og siger at de lige har kigget på mine billeder, og jeg skal have et nyt bord, så de vil ringe i morgen og aftale nærmere om hvornår de kan hente deres skrammel og levere et nyt. "Ja tak, I kan hente jeres lort nu, og så kan et nyt bord få første prioritet på fabrikken - og inden da kan I oprette en kontrol afdeling der kan sørge for at I leverer varer til kunderne der er 100% i orden fra fabrikken af. Hvis jeg og mine kollegaer lavede fly på samme måde som I laver møbler, så tror jeg nok at folk skulle finde en alternativ måde at transportere sig over længere afstande". Og så forlod jeg butikken, sikkert til stor glæde for personalet.. Inden da nåede jeg da også lige at sige at jeg så frem til at de ringede i morgen, ellers kunne de være sikre på at jeg stod her igen samme tid i morgen, hvis de skulle glemme og ringe (men tror godt de har fattet nu at de hellere må ringe i morgen).. Desuden forlangte jeg kompensation fra og med uge 10 og til det nye bord leveres - men den kunne ekspedienten ikke lige tage stilling til lige nu og her.. Nej fint nok du, men vi snakkes ved, og jeg skal så nok lade jer vide når jeg er tilfreds en dag Indlægget skal ikke opfattes som en advarsel mod at handle i SC, jeg har givetvis bare været uheldig. Jeg er bare så negativ over det her, så jeg måtte lige have luft.. PS. og forresten manglede der fire ud af otte skiver (total Ikea standard) til at lægge i mellem benene og sofaen, således at man ikke skruer benene direkte i sofaen.. Men dem kunne jeg så hente dagen efter i SC, da jeg jo alligevel skulle forbi og klage Vedhæfter lige et enkelt billede, så man kan se hvordan et af bordbenene sidder på et skævt bord. Ja, benet rager 5 mm ud over langsiden af bordet (burde være et par mm på indersiden af langsiden, men det ved alle jo).. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Det var da utrolig at høre din historie, jeg troede det var en kvalitetsforretning. Kan til fulde forstå, at du er utilfreds. Har personligt kun handlet i Mio og det var superservice, de samlede alle møblerne og tog skraldet med igen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Puha. De forstår da at sætte ens tålmodighed på prøve. Jeg var på det tidspunkt nok også tændt af på dem. Mindre kan sq ikke gøre det! Nå men ser da frem til at høre næste afsnit i denne spændende mini drama serie :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Ha ha ... for vildt... har i så prøvet at handle i BIVA. Prøvede at komme for 5 gang og brokke mig over samme vare, dem lige før mig ville have pengene tilbage, og da jeg talte med ekspedienten kom en hidsig mand ind. Man kunne høre ham råbe allerede inden han kom ind i butikken... det var griner. Jeg har sjældendt set en så hidsig ædru person. Ekspedienterne så ud som om de helst var løbet, men han havde ret i hvert eneste ord han sagde. Ren underholdning. Ledelsen ville ikke modtage kunden i telefonen, virkeligt flot at bakke sit personale op på den måde hva` , sikke nogle møg svin der ejer den butik. Alle i butikken var der for at klage, det har jeg aldrig nogensinde set før. Men hvad, efter "kun 7 gange" havde jeg efterhånden byttet stumper og sager, således at det nogenlunde lykkedes at samle det vi havde købt. Selv skruer var der for lidt af. Har siden været i Bauhaus for at købe skruer i en bedre kvalitet, til a samle det hele med. Hold jer laaaaaangt væk fra det sted. Tror deres varer bliver lavet på et beskyttet værksted i et Østland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Thomas, Har du ikke set Biva's reklamer? Det har jeg. Jeg skal ikke nyde noget af at handle der! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Uden at disse nogen...men man er selv ude om problemerne, når man køber møbler o.l. i BIVA, Jysk, Daells Bolighus osv... Det er fint nok hvis det bare er et bord til terrassen, der alligevel skal skiftes ud næste sæson, fordi man ikke får det sat væk til efterår/vinter. Men hvis du forventer kvalitet, design og holdbarhed - ja, så siger resten jo nok sig selv. At SC så viser sig at være nogle klamphuggere, og uden sans for service og kundepleje...overrasker mig lidt. Tak for advarslen, Toft. Og håber tingene falder i hak, trods alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Bortset fra faktoren af at når HUN har fået øje på en ting..... så stopper diskusionen.... så er man da blevet så klog.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 Da jeg flyttede til malmö for et par år siden bestilte jeg Sofa i noget som hed "trend design" det lå ved siden af El-giganten i moblia området.. jeg var så letsindig at betale hele beløbet forud, meget naivt af mig (tro mig jeg har lært af det) , ender med at venter næsten 3 måneder på levering, jeg truede med at ophæve købet men de var så "flinke" at give mig en låne sofa (i temlig god kvalitet mens jeg ventede på levering).. dagen kom så hvor de endelig kunne levere, dette var en glad dag.. men dog måtte jeg indrømme at være meget i tvivl om hvorledes det var den sofa jeg havde bestilt som jeg også havde fået leveret... det er self. ikke en model de havde i butikken mere så jeg havde ringe muligheder for at tjekke om det var den rigtige vare jeg havde fået. Men kvaliteten er god og Sofaen har holdt virkelig godt i de år jeg har haft den... men møbelbutikker er åbenbart noget man skal være forsigtig med, da der jo er masser af dem syntes jeg man ved mindste mangel skal ophæve købet og finde et andet sted. Det er ihvertfald min erfaring nu. Trend Design er sjovt nok lukket og gået falit.. kun få måneder efter de leverede min Sofa. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2006 . Hvis jeg og mine kollegaer lavede fly på samme måde som I laver møbler, så tror jeg nok at folk skulle finde en alternativ måde at transportere sig over længere afstande". :) Håber ikke det er SAS' Q400 du "skruer" på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2006 Nåh, jeg var for negativ igår til lige at få fulgt op på min uheldige oplevelse med Seating Concept.. Men altså, til min store forundring så ringede de ikke igår som lovet Så jeg var godt gal da jeg endnu en gang efter arbejde troppede op i SC, og det er jo aldrig morsomt i en forretning at udstille sig selv som en anden negativ idiot. Men efter ekspedientens latterlige undskyldninger om sygdom/travlhed osv var prellet af, så gik det alligevel op for ham at jeg ikke havde tænkt mig at falde ned og forlade SC, før vi havde en klar aftale om hvornår der blev leveret et nyt spisebord. Pludselig var SC i stand til at levere et nyt spisebord allerede på fredag (ventede ellers 2½ måned på det første spisebord blev fremstillet). Undrer mig dog stadig over, hvorfor samme ekspedient ikke var i stand til at lave aftalen på fredag, da jeg stod og brokkede mig i SC 24 timer tidligere Så ringede de oven i købet idag, for lige at bekræfte de kommer med et nyt bord på fredag kl. 12 samt at de fjerner deres affald de kom med forrige tirsdag. Ja, jeg venter til jeg ser det bord på fredag, før jeg rigtig tror på noget.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Uden at kende til det med sikkerhed, men kan man ikke bare ophæve købet om det ikke falder i ens smag? Jeg vil anbefale EM :th2: om man skal handle møbler, vi har fået en super behandling og fantastiske produkter. Derudover vandt vi faktisk 2 returbilletter med HH-færgen i deres jubilæumskonkurrence. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Der er da ikke nogen tvivl om at overholder de ikke den lovede leveringstid, har de jo ikke overholdt deres del af den aftale der er indgået da købet fandt sted, derfor mener jeg godt at man på det grundlag kan ophæve købet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne have forlangt at få mine penge tilbage, i stedet for et nyt bord.. Nu er det jo så også lidt sådan, at det jo er det spisebord jeg vil have. Alternativt kunne jeg sikkert finde noget tilsvarende andre steder, men der ville så sikkert igen være 6-10 ugers leveringstid hos de møbel forretninger også.. Kan jeg få et nyt spisebord i morgen + kompensation, så er det alt andet lige en bedre løsning for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Det må være et meget specielt spisebord når der er så lang ventetid Uden at være forhandler i EM tror jeg ikke på de nogensinde kommer så langt op i ventetid, da de jo har varesortimenter i mange byer - hvorfra de kan trække varer frem og tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Det må være et meget specielt spisebord når der er så lang ventetid Uden at være forhandler i EM tror jeg ikke på de nogensinde kommer så langt op i ventetid' date=' da de jo har varesortimenter i mange byer - hvorfra de kan trække varer frem og tilbage.[/quote'] Nej, det er hverken specielt, fancy, superdyrt, eller på anden måde unikt. Det er bare det bord jeg vil have. Ved ikke hvorfor leveringstiden har været så lang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2006 Der er da ikke nogen tvivl om at overholder de ikke den lovede leveringstid' date=' har de jo ikke overholdt deres del af den aftale der er indgået da købet fandt sted, derfor mener jeg godt at man på det grundlag kan ophæve købet.[/quote'] Det er dog ikke helt rigtigt. De fleste butikker vælger at gøre det på den måde, men den regel med at forsinkelse giver en grundlag for at hæve købet findes kun i handelskøb, hvor enhver forsinkelse er væsentlig. I forbugerkøb skal sælger først forsøge at afhjælpe eller omlevere. Nægter de dette kan man først dér kræve købet hævet eller kræve et passende afslag i prisen... De fleste steder yder bare god service når de bytter eller giver et afslag... Som forbruger han man egentligt ikke mange muligheder... Held og lykke med bordet Toft! Billedet du har indsat ser noget sjovt ud, så jeg håber at sagerne er anderledes på fredag! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Kan man ikke bare have som princip at først betale ved modtagelsen? Eller var det tvingende nødvendigt at betale først? På den måde er man jo dejligt uafhængig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Jo hvis du kan få forhandleren til det. Men ikke mange har lyst til at hive en speciel sofa hjem hvorefter kunden måske smutter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Kan man ikke bare have som princip at først betale ved modtagelsen? Eller var det tvingende nødvendigt at betale først? På den måde er man jo dejligt uafhængig. Hos SC, der betaler man 20% i depositum når man bestiller møblerne. De ringer så når møblerne er blevet fremstillet i Polen, og kørt til lageret i Malmö. Derefter er det ned i butikken og betale resten, samtidig med at man aftaler en dato de kan levere møblerne på ens adresse (med mindre man lige selv kan køre møblerne hjem). Til gengæld kan man sagtens forhandle om priserne i SC, i stedet for at betale hvad der står på prisskiltet. I mit tilfælde fik jeg ca. 5% rabat + gratis hjemkørsel, men det berettiger ikke SC at levere møbler der mangler 5% i at være møbler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Må sige det lykkedes for SC idag at overraske positivt, selv om mit helheds indtryk af at handle i SC stadig er til dumpe karakter :thumbdown Nåh, men kl 11.59 ringede det på døren, og der stod et sprit nyt bord som spiller 100% - så der er hermed faldet ro over Bunkeflostrand igen God weekend (undtagen til SC) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Lækkert lige op til weekenden. Tillykke med det nye bord så! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2006 Må sige det lykkedes for SC idag at overraske positivt, selv om mit helheds indtryk af at handle i SC stadig er til dumpe karakter :thumbdown Nåh, men kl 11.59 ringede det på døren, og der stod et sprit nyt bord som spiller 100% - så der er hermed faldet ro over Bunkeflostrand igen God weekend (undtagen til SC) :th2: Tja, det kunne jo egentligt kun blive bedre Tilløk med bordet og god weekend! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites