Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet April 23, 2006 I dagens BT står der at der var over 900 røverier i Malmø i 2005!! Til sammenligning var der "kun" halvdelen i København, som er 4 gange større!! Malmø er ubetinget den farligste by at bevæge sig i om aftenen/natten i følge medierne.... Det var specielt unge fra Rosengården, som primært gjorde det får at opnå status hos vennerne og fordi de ikke kunne lide svenskere!! Røverierne foregår overalt i Malmø. Berigelse var sekundært for dem!! Er der noget om snakken eller hvordan har I oplevet det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 Har personligt ikke oplevet noget og har aldrig følt mig utryg nogle steder. Læste godt artiklen i BT og har tidligere set det i svensk metro, men de skulle jo gøre en indsats for at beskæftige de unge, så vidt jeg har forstået. Så det er altid noget at de ikke ser passivt til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 Hej Peter Vi har ikke selv set eller oplevet noget direkte, men har set flyers i Limhamn fra bekymrede forældre. Som jeg har forstået det er det primært unge der røver andre unge for penge, mobiltelefoner eller designertøj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 I dagens BT står der at der var over 900 røverier i Malmø i 2005!! Til sammenligning var der "kun" halvdelen i København, som er 4 gange større!! Malmø er ubetinget den farligste by at bevæge sig i om aftenen/natten i følge medierne.... Det var specielt unge fra Rosengården, som primært gjorde det får at opnå status hos vennerne og fordi de ikke kunne lide svenskere!! Røverierne foregår overalt i Malmø. Berigelse var sekundært for dem!! Er der noget om snakken eller hvordan har I oplevet det?? Hmm... det kan jeg slet ikke følge... Her på Slussen synes jeg ikke der sker så meget, her virker ganske stille og roligt... Hører aldrig nogen bilalarm eller hører en politibil og naboerne snakker aldrig om tyverier... Jeg har mere oplevet tyverier og røverier i København indenfor det sidste halve år... 2 gange indenfor den samme ude har jeg oplevet at blive rendt ned af en tyv på vej ind i 7Eleven (naiv som jeg nu er, troede jeg første gang at manden løb så hurtigt fordi han var ved at komme for sent til sit tog... :o ), plus at jeg har fået min taske stjålet på Hovedbanen... (håber den satan blev glad for min tunge computertaske indeholdende min tunge tunge LOVSAMLING!! Han blev nok pænt skuffet) Så udfra mine erfaringer så kunne man meget vel bytte om på Malmö og København i den artikel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gawc 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 tjaaa boet her en månede ved Slussen, og min kæreste har får et par uger siden været ud for et taskerøveri ved Caroli City, lige uden for ICA. Heldigvis fik røveren en på hovede af indkøbsposen, da min kæreste svingede den, glad for hun købte mælk og sodavand den dag. Men derudover har vi ikke hørt noget overhovedet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 tjaaa boet her en månede ved Slussen, og min kæreste har får et par uger siden været ud for et taskerøveri ved Caroli City, lige uden for ICA. Pudsigt. Jeg havde indbrud i min tidligere bil i Caroli p-hus. Der må være noget ved området. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 Indbrud i bil på Värenhem pga. man ikke kan tage fronten af på den gamles bil... Det var en med navigation... Indbrud samme aften på Zenitgatan i deres p-hus, hørt at det var 17 biler som de havde brækket op. Nogen havde gået en tur i det område. Det er dog det eneste jeg har oplevet på egen regning i Malmö. Ellers meget stille og ingen problemer. Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Hej Peter Vi har ikke selv set eller oplevet noget direkte, men har set flyers i Limhamn fra bekymrede forældre. Som jeg har forstået det er det primært unge der røver andre unge for penge, mobiltelefoner eller designertøj. Det er også den kriminalitet man kan læse mest om synes jeg. Unge der får røvet deres mobiltelefoner osv. Men jeg tror også de svenske medier er bedre til at rapportere hvert enkelt tilfælde af kriminalitet og det gør de danske medier sjældent. Prøv en gang at kigge på politiets døgnrapport og sammenlign resultatet med hvad de skriver i aviserne. Der har tidligere været en stor kritik af politiet i malmø og dette har vist bevirket at de har fået tilført flere resurser, så man kan jo håbe det vender. Dertil har jeg dog aldrig personligt (7-9-13) været vidne til noget kriminelt, det skulle da lige være en eller anden stiv mutter som mente hun måtte køre over for rødt lys =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Min bror som bor i Holma har haft indbrud 3 gange på en uge, politiet sagde det ville være smart hvis han flyttede væk fra området så det har han gjort. om lørdagen hvor vi flyttede så vi 3 skumle fyre som stod og "tjekkede" et vindue hos nogle andre beboere... så da vi så det løb vi efter dem og indhentede dem længere nede ved en parkeringsplads hvor de mødtes med en af deres venner... så for ligesom at have nogle ansigter at gå efter, tog jeg et billed af dem med min telefon (desværre nåede de at dække deres ansigter til, men de ved ikke at billedet ikke er blevet så godt) så kom der ellers gang i sagerne skal jeg love for, nu kom der en nærmest flyvede over til os, og lagde godt op til lidt slåskamp, men indså at vi var nok noget størrere end de 4 stk 15 årige som stod der, så de valgte (klogt nok) at snakke sig ud af det.. historien gik på at det var deres ven som boede dernede, de ville gerne selv ringe til politiet hvis vi syntes... så vi gik i samlet flok ned til det vindue hvor de havde stået... den ene var villig til at aflevere sit person nr. og det hele. som de sagde hvis vi skulle have noget bevis skulle vi tage et billed mens de var ved at bryde ind. jeg er 100% sikker på de 3 ikke er gamle nok til at blive buret inde, så der sker nok ikke det helt vilde hvis de bliver snuppet. jeg er også temlig sikker på det er dem som har brudt ind de forskellige steder i området, vi så dem senere på aftenen dagen efter hvor de gik deres "runde" dagende forinden har der været nogen og ringe på døren hos min bror og sagt de er gået forkert (så de har nok tjekket om han har været hjemme). han var ikke helt sikker på om de var en af de 3 som vi så den dag. De sidste 3 uger har der været en del indbrud i de lejligheder omkring min bror, en af stederne har de trængt ind i en lejlighed hvor der var en hjemme og truet ham med en pitol til udlevering af penge og værdier.. Så nogen steder skal man måske ligefrem have tremmer for vinduet og en skarpladt revolver under sengen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Min bror som bor i Holma har haft indbrud 3 gange på en uge, politiet sagde det ville være smart hvis han flyttede væk fra området så det har han gjort. om lørdagen hvor vi flyttede så vi 3 skumle fyre som stod og "tjekkede" et vindue hos nogle andre beboere... så da vi så det løb vi efter dem og indhentede dem længere nede ved en parkeringsplads hvor de mødtes med en af deres venner... så for ligesom at have nogle ansigter at gå efter, tog jeg et billed af dem med min telefon (desværre nåede de at dække deres ansigter til, men de ved ikke at billedet ikke er blevet så godt) så kom der ellers gang i sagerne skal jeg love for, nu kom der en nærmest flyvede over til os, og lagde godt op til lidt slåskamp, men indså at vi var nok noget størrere end de 4 stk 15 årige som stod der, så de valgte (klogt nok) at snakke sig ud af det.. historien gik på at det var deres ven som boede dernede, de ville gerne selv ringe til politiet hvis vi syntes... så vi gik i samlet flok ned til det vindue hvor de havde stået... den ene var villig til at aflevere sit person nr. og det hele. som de sagde hvis vi skulle have noget bevis skulle vi tage et billed mens de var ved at bryde ind. jeg er 100% sikker på de 3 ikke er gamle nok til at blive buret inde, så der sker nok ikke det helt vilde hvis de bliver snuppet. jeg er også temlig sikker på det er dem som har brudt ind de forskellige steder i området, vi så dem senere på aftenen dagen efter hvor de gik deres "runde" dagende forinden har der været nogen og ringe på døren hos min bror og sagt de er gået forkert (så de har nok tjekket om han har været hjemme). han var ikke helt sikker på om de var en af de 3 som vi så den dag. De sidste 3 uger har der været en del indbrud i de lejligheder omkring min bror, en af stederne har de trængt ind i en lejlighed hvor der var en hjemme og truet ham med en pitol til udlevering af penge og værdier.. Så nogen steder skal man måske ligefrem have tremmer for vinduet og en skarpladt revolver under sengen... Ubehagelig historie, men hatten af for du tør gøre noget aktivt i mod dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Indbrud samme aften på Zenitgatan i deres p-hus, hørt at det var 17 biler som de havde brækket op. Nogen havde gået en tur i det område. Mvh Nenad Min kammerat parkerer i samme kælder. De kan se hvis adgangskort, der har været brugt i det tidsrum. Så dem der ejer kortet, er blevet smidt ud. Da de ellers ikke kan bevise noget, sker der ikke mere i den sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Ubehagelig historie' date=' men hatten af for du tør gøre noget aktivt i mod dem.[/quote'] Jeg syntes at man er nødsaget til at gøre en indsats når man ser noget og har muligheden for at skride ind (men man skal selvf. heller ikke være dumdristig og komme til skade med det) men her så det overkommeligt ud og jeg håber også på at det har lidt effekt at vi har set hvem de er ansigt til ansigt. Selvom det nok ikke har flyttet så meget så har jeg det alligevel bedre med mig selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Jeg syntes at man er nødsaget til at gøre en indsats når man ser noget og har muligheden for at skride ind (men man skal selvf. heller ikke være dumdristig og komme til skade med det) men her så det overkommeligt ud og jeg håber også på at det har lidt effekt at vi har set hvem de er ansigt til ansigt. Selvom det nok ikke har flyttet så meget så har jeg det alligevel bedre med mig selv. Jeg er helt enig. Jeg tror mange har det sådan, men for mange tror jeg desværre tit det bliver ved tanken, så er det rart at høre om folk som faktisk tager aktion og ikke lader det blive ved snakken =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Jeg syntes at man er nødsaget til at gøre en indsats når man ser noget og har muligheden for at skride ind (men man skal selvf. heller ikke være dumdristig og komme til skade med det) men her så det overkommeligt ud og jeg håber også på at det har lidt effekt at vi har set hvem de er ansigt til ansigt. Selvom det nok ikke har flyttet så meget så har jeg det alligevel bedre med mig selv. Ja hatten af helt sikkert men man skal sku også gøre noget. Ser det som en pligt som borger, -nej som menneske at gribe ind, man kan redde folk for megen forbandet ulykke men det er jo ikke uden risk man gør det. Da det desværre er en syg verden vi lever i så er chancen for at finde sig selv med en kniv i leveren nok større end den længe har været, så man skal nok passe på og gøre det med en vis portion fornuft men ellers så keep up the good work for der er sku en indsats fra alle der gør forskelllen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
YMA 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 I dagens BT står der at der var over 900 røverier i Malmø i 2005!! Til sammenligning var der "kun" halvdelen i København, som er 4 gange større!! Malmø er ubetinget den farligste by at bevæge sig i om aftenen/natten i følge medierne.... Er der noget om snakken eller hvordan har I oplevet det?? Købehavn er ikke 4 gange større end Malmø... slet slet slet ikke! Hvor har du det fra...(?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vtbs 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 der bor ca 270,000 i malmø og 590,000 i københavn, så nej kbh er ikke 4 gange større end malmø. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Bor der ikke flere i Kbh.? - sidst jeg talte dem, var der nærmere 900.000. Øh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
YMA 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Bor der ikke flere i Kbh.? - sidst jeg talte dem' date=' var der nærmere 900.000. Øh. [/quote'] Lidt over 1.100.000 i Stor-Købehavn. Men altså hvis man lægger tallene sammen for Stor-Malmø (Burlöv, Eslöv, Höör, Kävlinge, Lomma, Lund, Malmö, Skurup, Staffanstorp, Svedala, Trelleborg og Vellinge) så kommer man også op på et højt tal (alene Lund har over 100.000). Nok om stats. Jeg har aldrig personligt i de to år jeg har boet i Malmø været ud for noget eller set et slågsmål på et diskotet (og jeg var næsten i byen hver weekend). Men jo - Malmø er langt farligere end den giver sig ud for at være -men man mærker det bare ikke på det daglige basis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vtbs 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 www.statistikbanken.dk/BEF1A (københavn og Frederiksberg 593.013) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 www.statistikbanken.dk/BEF1A (københavn og Frederiksberg 593.013) Ah - Det er altså kun København og Frederiksberg kommune du kommer med tal for der. Jeg synes på ingen måde at København stopper ved kommunegrænsen - hvis det skal være bare en smule fair skal Københavns Amt også regnes med. Dermed har man 593.013 + 618 529 = 1.211.542 indbyggere. Og hvis man virkelig skal til at regne alt opland med, vil det være relevant at indrage hele S-togsnettet og dermed store dele af Frederiksborg og Roskilde amt på hhv. 378.686 og 241.523 indbyggere. Det er jo også det, som er blevet til den nye hovedstadsregion, der dermed har 1.831.751 indbyggere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vtbs 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 ok ok,ok så er der ikke "kun" 590.000 :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Har kun oplevet en der skød sig selv, på triangeln. Røverier har jeg aldrig set selvom jeg ofte løber sent i pildamsparken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
YMA 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Ah - Det er altså kun København og Frederiksberg kommune du kommer med tal for der. Jeg synes på ingen måde at København stopper ved kommunegrænsen - hvis det skal være bare en smule fair skal Københavns Amt også regnes med. Dermed har man 593.013 + 618 529 = 1.211.542 indbyggere. Og hvis man virkelig skal til at regne alt opland med, vil det være relevant at indrage hele S-togsnettet og dermed store dele af Frederiksborg og Roskilde amt på hhv. 378.686 og 241.523 indbyggere. Det er jo også det, som er blevet til den nye hovedstadsregion, der dermed har 1.831.751 indbyggere. Okay -det er hermed vedtaget -der bor 1.831.751 i København, hvilket således betyder at København rent faktisk er større end Stockholm, Göteborg og Malmø... tilsammen!! ha ha ha :D Jeg synes på ingen måde at København stopper ved hovedstadsregionen - hvis det skal være bare en smule fair (efter storbæltsbroen er åbnet) skal hele oplandet regnes med fra Flensborg til Ålborg. Det betyder at der faktisk bor 5 mio. mennesker i København. Hvis man skal være 100% fair skal man også tælle Skåne (1.2 mio), Blikinge (150K) og Halland (500K) med, idet de rent faktisk har tilhørt København/Danmark i længere tid end det har tilhørt Sverige. Norge (4.4 mio) burde også komme med ind under, det kan jo også relateres til København/Danmark. Konklusion -der bor 11.2 mio i København. Og hvis man så lige tager Hamborg med -så kan vi faktisk konkludere ,at der bor næsten lige så mange mennesker i København som i London! Har jeg fået det hele med eller kan I komme på flere regioner at tage med?! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Spøjs nu jeg læser denne tråd om Slussen. Det er et hyggeligt sted, men stadigt mange subjekter. Lige ud for porten bag den store politistation bliver subjekterne hjulpet af kirkens frivillige. De laver mad til dem og giver dem tøj. De får nogle gange også husly for natten specielt når det er kold. Spritterne er OK, de synger bare lidt, specielt er der en der råber og synger nøjagtigt som "popeye the sailor man". De vil flytte huset ud ad byen, så håber man at subjekterne følger med. Den store p-plads ser rimelig fredelig ud, ikke en alarm har lydt på de biler i de 4 år jeg har boet her. Men politiet kører også forbi hele tiden når de skal ud. Men... så er der narkomanerne og de psykisk syge. Der kredser en del af dem, og hvis man kigger ordenligt efter, ser man dem kredse omkring Värnhemstorget. En af dem taler flydende dansk, han ved bare at han ikke kan huske mere end et døgn tilbage, og bor på et hjem i nærheden. Som regel står de og tigger ved indgangen til enten Carolis eller Hemköp. Spritterne og de hjemløse sælger sådan nogle blade, dem har vi tit hjulpet lidt. De er faktisk søde og høflige, men narkomanerne har jeg et anstrengt forhold til som tidligere vægter. Der viser man med kropssproget og kolde øjne at man hader dem, så kommer de ikke over og tigger. Hvis de kigger ned i jorden eller væk har de fattet den..... eller også ligner jeg en civil strisser Ellers er der ikke meget synligt lige her i min del, bortset fra et lille røveri i Netto for nyligt, og så lidt grundigt Juletulmult uden for bowling og visse restauranter i December, men det er jo vikingekultur. Dog ville jeg helst ikke parkere i de små gader i området. Nårh ja.... den klassiske.... en pelsforretning der får rød maling en gang imellem. Gjorde man ikke det i 70èrne i DK? Men giv området 10 år, så tror jeg det ser meget anderledes ud. Her er rigtigt hyggeligt med byens bedste gourmetgade igennem det hele, jeg ville ikke bytte. Min kæreste boede på Nørrebro, sikke et lortested i verden. Her er hyggeligt. Vi er også snart mange danske her i området. Slussen kan anbefales. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2006 Spøjs nu jeg læser denne tråd om Slussen. Det er et hyggeligt sted' date= men stadigt mange subjekter. Lige ud for porten bag den store politistation bliver subjekterne hjulpet af kirkens frivillige. De laver mad til dem og giver dem tøj. De får nogle gange også husly for natten specielt når det er kold. Spritterne er OK, de synger bare lidt, specielt er der en der råber og synger nøjagtigt som "popeye the sailor man". De vil flytte huset ud ad byen, så håber man at subjekterne følger med. Den store p-plads ser rimelig fredelig ud, ikke en alarm har lydt på de biler i de 4 år jeg har boet her. Men politiet kører også forbi hele tiden når de skal ud. Men... så er der narkomanerne og de psykisk syge. Der kredser en del af dem, og hvis man kigger ordenligt efter, ser man dem kredse omkring Värnhemstorget. En af dem taler flydende dansk, han ved bare at han ikke kan huske mere end et døgn tilbage, og bor på et hjem i nærheden. Som regel står de og tigger ved indgangen til enten Carolis eller Hemköp. Spritterne og de hjemløse sælger sådan nogle blade, dem har vi tit hjulpet lidt. De er faktisk søde og høflige, men narkomanerne har jeg et anstrengt forhold til som tidligere vægter. Der viser man med kropssproget og kolde øjne at man hader dem, så kommer de ikke over og tigger. Hvis de kigger ned i jorden eller væk har de fattet den..... eller også ligner jeg en civil strisser Ellers er der ikke meget synligt lige her i min del, bortset fra et lille røveri i Netto for nyligt, og så lidt grundigt Juletulmult uden for bowling og visse restauranter i December, men det er jo vikingekultur. Dog ville jeg helst ikke parkere i de små gader i området. Nårh ja.... den klassiske.... en pelsforretning der får rød maling en gang imellem. Gjorde man ikke det i 70èrne i DK? Men giv området 10 år, så tror jeg det ser meget anderledes ud. Her er rigtigt hyggeligt med byens bedste gourmetgade igennem det hele, jeg ville ikke bytte. Min kæreste boede på Nørrebro, sikke et lortested i verden. Her er hyggeligt. Vi er også snart mange danske her i området. Slussen kan anbefales. Hvor er jeg bare enig i din beskrivelse af Slussen... Jeg eeeeelsker også Slussen og kan heller ikke andet end anbefale stedet!! Her sker desværre ting og sager, men jeg må da lige erfare, at jeg er gået glip af Netto røveriet... Det er ellers nogle rigtig rare mennesker der arbejder derinde... Det sker desværre af og til at man lige kommer forbi en smadret bilrude eller en cykel bliver stjålet, men det sker vel alle steder efterhånden...:( Vores del af Slussen er også en smule aflukket... Bor i det gamle SJ-hus med en aflukket gård, så det er ikke tit vi bemærker noget, andet end når vi bevæger os udenfor porten... Det hele ligger bare i perfekt afstand til alt hvad man skal bruge, Netto er lige om hjørnet, pizzamanden bor overfor ( kan bare ikke lave pizza, desværre ), stationen og afhentning af pakker er 5 minutter væk på cykel osv. osv. Sutterne her er også lidt anderledes end dem jeg oplever i KBH... Kommer fra det mørke Jylland, og der hvor jeg kommer fra, er der ikke så mange sutter som der er her... Herovre smiler de, spørger pænt til en, og ønsker alligevel en en god dag, selvom man ikke lige har nogle småmønter - og så husker de en! :th2: De kan slet ikke sammenlignes med sutterne i Kbh... Det er vist planen, at der skal ske en del med Slussen her indenfor de nærmeste par år. Bagom Hemköp er de ved at gøre klar til at bygge et center med lejligheder, badeland og alt muligt andet sjovt... Slussen er ihvertfald også kun et sted jeg kan anbefale, der er så mange forskelligheder, historie og spændende sager i det her område... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites