Karina 20 Anmeld indhold Skrevet April 10, 2006 Hej Alle. Jeg tager færgen over hver dag uden bil, og mener at have fået at vide at man kan trække et beløb fra pr. rejse. Nu er mit problem bare at der står et i skatteaftalen og Skatøresund siger noget andet.... Når man læser om befordringsfradrag står der at man kan trække 15 kr. fra pr. dag, men skat siger at der ikke er noget fradrag uden bil... Jeg skal derfor lige høre om der er nogen af jer "gamle" pendlere, som også tager færgen uden bil.... Hvad er reglen egentlig?? VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2006 Hej Alle. Jeg tager færgen over hver dag uden bil, og mener at have fået at vide at man kan trække et beløb fra pr. rejse. Nu er mit problem bare at der står et i skatteaftalen og Skatøresund siger noget andet.... Når man læser om befordringsfradrag står der at man kan trække 15 kr. fra pr. dag, men skat siger at der ikke er noget fradrag uden bil... Jeg skal derfor lige høre om der er nogen af jer "gamle" pendlere, som også tager færgen uden bil.... Hvad er reglen egentlig?? VH Karina Det er en lidt blandet købmandskurv af informationer, du har fået der. De 15 kroner genkender jeg som fradraget for passage af Storebælt med offentlige transportmidler... Der er ikke noget specielt svensk ved dit befordringsfradrag. Du følger samme regler som enhver i Danmark boende dansk dansker. Det indebærer, at du kan trække de faktiske udgifter til færgetransporten fra samtidig med, at du trækker kilometerpenge fra. Afstanden over vand kan ikke tælles med. Hvis din daglige transport er under 24 kilometer bliver fradraget vedr. færge beskåret med et så at sige omvendt kilometerfradrag. Hvis du kun cykler 18 kilometer skal du trække 6 km gange 1,68 fra det daglige færgeudgiftsfradrag. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2006 Tak for hjælpen. Det var så en tredje melding....hehe. Er forvirret på et højere plan. Tror bare jeg dropper det, så er jeg sikker på at jeg ikke gør noget galt. Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2006 Dette link kan måske bruges: http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm Nede på siden kan du taste dine oplysnigner ind og se dit fradrag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2006 Dette link kan måske bruges: http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm Nede på siden kan du taste dine oplysnigner ind og se dit fradrag Den er nu ikke ret hjælpsom, for man skal selv indsætte daglig udgift til færge fratrukket nedsættelse, hvis man har under 24 kilometer transport, så man får ikke hjælp med "det svære". Hvis man bor i Helsingborg C og arbejder i Helsingør C og går eller cykler ombord, så har man ikke meget at trække fra. Man kan sige det på den måde, at ingen får fradrag for de første 24 kilometer a 1,68. Det vil sige, at man ikke får fradrag for de første 40,32 kr uanset om man kører, går eller sejler dem op. Hvis man slet ikke bevæger sig på landjorden, men kun til søs, skal man altså trække 40,32 fra færgeudgiften før man fradrager den. Mon ikke det bliver et negativt tal. Hvis man cykler 10 kilometer giver det 16,80. Så er der 23,52 op, før taxameteret går i gang. Man skal så over 23,52 i daglig færgeudgift, før man kan begynde at trække noget fra. Det er nok ikke noget, man bliver fed af. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites