Jump to content
seb

Nye stikkontakter

Recommended Posts

Hej, Jeg ville gerne skifte de kedelige STORE "hvide" stikkontakter i min lejlighed. :sick: Jeg har været ude og kigge her i weekenden, kunne godt tænke mig nogen i sølv/sort, men har kun kunne finde nogle der ligner noget fra en discount-butik. Er der evt. nogle der kender en god online-butik, eller en rigtig butik hvor de har et større udvalg af stikkontakter? Og det er vel som at skifte en dansk stikkontakt?!?!?!? På forhånd tak.:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ej ja, de er godt nok lækre... I rustfritstål, hvor blæret...:D Satte i dem selv op? eller fik i en elektrikker til det?
yep de er ret fede, de kan også fås i alu men har ikke set dem live. Vi fik en elektriker til at sætte dem op men det var fordi de indgik i en større ombygning. Det er simpelt at skifte dem men kender dog ikke gør-det-selv reglerne på området :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her har de også nogle mere interessante modeller, end de kedelige der ofte sidder i Sverige. http://www.gira.dk/ Model 55 > Esprit Og Under "kataloger og prospekter" > "Rustfri". Daniel
Jojo... men kan de uden problemer monteres i Sverige - og hvad er priserne? Jeg mener ikke at man kan montere LK afbrydere i Sverige. Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojo... men kan de uden problemer monteres i Sverige - og hvad er priserne? Jeg mener ikke at man kan montere LK afbrydere i Sverige. Pelle
Hvem snakker om LK? ;) "Vi henleder specielt opmærksomheden på "System 55" og "TX_44", en platform, som allerede har været en stor succes i de øvrige europæiske lande" Min kammaret, der er aut. elinstallatør, har fortalt mig, at Danmark er et af de få lande i EU, der har fået dispensation mod at bruge en "mærkelig" størrelse. Dvs. LK's sortiment, som der bruges i DK, passer ikke ind i resten af EU. Jeg mener at link'et er et jeg har fundet, i en anden tråd her på debatten. Priserne har jeg desværre ingen ide om. Det vil jeg først undersøge, hvis det bliver aktuelt at montere nye derhjemme. Daniel Jeg er meget åben over for tilbagemelding.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lidt info. Hvis I vil have IHC system i jeres ældre huse hvor det er umuligt at trække svagstrøm rundt, kan dette nu fås trådløst. Så er der mulighed for at sætte afbryder hvor det skal være og programmere dem til at slukke det der ønskes. Dette er godt nok et LK produkt jeg henviser til. Men det må vel også kunne fås i andre produkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites