mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2006 Jeg var i Bilka i Fields for et stykke tid siden, hvor nogle svenskere brokkede sig højlydt over de ikke kunne betale deres rammer øl med deres visakort. Ekspedienten henviste dem til at hæve penge i en pengeautomat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2006 Det har noget at gøre med at butikkerne ikke skal betale gebyr til bankerne/betalingskortselskaberne, hvis kunden betaler med et Dankort. Hvis kunden derimod betaler med et VISA, MASTERCARD eller lign, skal butikkerne betale et gebyr til betalingskortselskaberne - jeg tror at det er mindst 1% og det kan godt være op til 5% for mindre butikker. Jeg ved det fordi jeg engang fik lidt ekstra rabat på en seng, jeg købte i en mindre butik, og havde pruttet lidt om prisen. Derefter hev jeg et mastercard frem for at betale, hvorefter ejeren spurgte om ikke jeg havde et Dankort i stedet nu han havde været så flink at give mig rabat - jeg forstod ikke en lyd hvorefter han forklarede at han skulle betale flere procent i gebyr, og det endte med at jeg fik en ekstra procent i rabat mod at bruge et Dankort i stedet. 1% af prisen eller mere er en meget stor del af fortjenesten for et lavpris-supermarked, så derfor vil mange af dem ikke tage imod de internationale kreditkort. Tøjbutikker eller lign. har derimod en helt vild fortjeneste i procent, så de er lidt mere ligeglade med hvilket kreditkort folk bruger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites