Jump to content
birkster1977

Forsikring på bil - opsigelse????

Recommended Posts

Hejsa. jeg har et lidt tricky spørgsmål ang. forsikring, jeg har en bil forsikret via folksam, men har betalt for et helt år. Nu har jeg så heldigvis eller desværre fundet en anden forsikring som tilbyder forsikringen 4000 sekk billigere.. Folksam siger jeg har 1 års opsigelse på min forsikring så derfor kan jeg ikke skifte... hvis jeg nu sælger min bil, får jeg så det resterende betalt tilbage af forsikringen? (tanken er at overdrage bilen til min bror så jeg kan opsige forsikringen) derefter giver han den tilbage til mig og jeg kan tegne forsikring det nye sted... koster det noget at "sælge" bil i sverige????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa. jeg har et lidt tricky spørgsmål ang. forsikring, jeg har en bil forsikret via folksam, men har betalt for et helt år. Nu har jeg så heldigvis eller desværre fundet en anden forsikring som tilbyder forsikringen 4000 sekk billigere.. Folksam siger jeg har 1 års opsigelse på min forsikring så derfor kan jeg ikke skifte... hvis jeg nu sælger min bil, får jeg så det resterende betalt tilbage af forsikringen? (tanken er at overdrage bilen til min bror så jeg kan opsige forsikringen) derefter giver han den tilbage til mig og jeg kan tegne forsikring det nye sted... koster det noget at "sælge" bil i sverige????
Hvorfor ikke bare afstille den, og så påstille den et nyt sted, det må da virke ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio har med succes gjort som Miriam foreslår, det tog vist en lille uges tid før han kunne køre i bilen igen. Fidussen er at du avställer bilen, så sender forsikringsselskabet dine penge retur til dig på en check. Når checken er hævet, opsiger du forsikringen, og tegner en ny forsikring hos det billigere selskab, og der efter påställer du bilen igen og siger på bedste Mgala vis "fuck-fuck" til dit tidligere selskab :th2: Er lidt usikker på hvorfor Gio ikke selv har skrevet sin historie her endnu.. Måske han endelig er faldet i søvn, efter at have været vågen her på forum 24/7 de sidste 16 uger :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio har med succes gjort som Miriam foreslår, det tog vist en lille uges tid før han kunne køre i bilen igen. Fidussen er at du avställer bilen, så sender forsikringsselskabet dine penge retur til dig på en check. Når checken er hævet, opsiger du forsikringen, og tegner en ny forsikring hos det billigere selskab, og der efter påställer du bilen igen og siger på bedste Mgala vis "fuck-fuck" til dit tidligere selskab :th2: Er lidt usikker på hvorfor Gio ikke selv har skrevet sin historie her endnu.. Måske han endelig er faldet i søvn, efter at have været vågen her på forum 24/7 de sidste 16 uger :D
Jeg har været i Kbh noget af dagen, og derefter var der mam på Kapellgatan. Ja...du av-ställar din bil, hvorefter hele møllen går igang, og dit selskab får besked på at den nu ikke længere er i trafik - og din forsikring dermed stopper. Efter et par dage på-ställer du den igen, efter aftale med dit nye selskab, som så sørger for alt det der ellers skal gøre med papirer o.l. Voilá - dit gamle selskab kan hoppe og rende, og lære at yde en ordentlig service. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der så egentlig nogen som helst dækning i den periode den er av-stält? Lidt risky hvis den står på gaden?
Hvis bilen er Hel forsikret (Kasko), falder den automatisk til stilstandsforsikring ved avställning. Det dækker tyveri, brand og hærværk. Men IKKE trafikskader. Daniel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt specielt, da det er en Saab er drejer sig om fandt jeg denne forsikring som KUN tager sig af saab, de ligger omkring 4000 sekk under de andre selvskaber: http://www.saabforsakring.nu/saab_files/pris.asp Har fået et rigtigt godt tilbud, men for at kunne slå til skal jeg blive af med min egen forsikring først :-) bilen er en Saab 9-3 2.0t ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt Daniel, jeg glæder mig allerede til at skife forsikring, der er en merkant prisforskel må man sige :-) det var nu rent tilfældigt at jeg fandt dem på nettet, de er temlig hurtige til at tage kontakt til en hvis man beder om det via deres website

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

birkster1977 og Danielsito kan man lokke ud af jeg hvad i må slippe for jeres forsikringer hos Saab forsikring ? Jeg fik også et tilbud fra dem da jeg købte saab for snart 2 år siden (9-5 Aero) Men det lød på 30.000 (plus det løse) :rolleye: Jeg gad dengang ikke kontakte dem for at høre hvad de havde fået galt i halsen, da deres tilbud lå så sygeligt langt fra alle andre tilbud jeg har fået. (Bedste tilbud var fra salus på 7800 som dog steg næsten 1000 kr, efter det første år - uden at jeg har lavet skader)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
birkster1977 og Danielsito kan man lokke ud af jeg hvad i må slippe for jeres forsikringer hos Saab forsikring ?
Jeg giver vist små 11.000 SEK om året. Jeg er 25. Bilen er fra '03. Jeg bor i Malmö, parkerer på gaden og har fri kilometer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info. Jeg er godtnok et par år ældre (28) og bilen fra 02, men også parkering på gaden i limhamn og 25-30.000km om året. Kan nok godt se at jeg ikke skal regne med det store afslag ved at skifte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål til Gio (andre der kan hjælpe også velkomne)

Jeg har været i Kbh noget af dagen, og derefter var der mam på Kapellgatan. Ja...du av-ställar din bil, hvorefter hele møllen går igang, og dit selskab får besked på at den nu ikke længere er i trafik - og din forsikring dermed stopper. Efter et par dage på-ställer du den igen, efter aftale med dit nye selskab, som så sørger for alt det der ellers skal gøre med papirer o.l. Voilá - dit gamle selskab kan hoppe og rende, og lære at yde en ordentlig service. ;)
Lige et spørgsmål til Gio. Jeg har fået et super bud på min forsikring og vil gerne standse mit nuværende asap. Jeg læser så på VV at - * Fordonet behöver inte längre vara trafikförsäkrat Om du ställer av ett fordon behöver du inte längre ha det trafikförsäkrat. Vi låter försäkringsuppgiften ligga vilande i vägtrafikregistret och meddelar ditt försäkringsbolag om avställningen. * Er det kun trafikforsikringen der frafalder eller er det hele omgangen? Når jeg har avstället dytten på VV melder jeg det pr telefon til mit forsikringsselvskab, men hvor hurtigt efter kan jeg påställe igen? Ifølge Insplant kan det gøres dagen efter men hvad med henhold til mit gamle. Skal jeg vente til pengen kommer retur eller kan jeg et par dage efter som Insplant siger (20timer siger de) påställe den igen? Jeg har en bil jeg kan låne om nødvendig men vil gerne have min egen på vejen igen hurtigstmuligt. Kan mit nuværende forskiringsselvskab se hvis jeg påställer den igen og hvad vil følgerne evt blive?? Håber Gio eller andre kan hjælpe mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når jeg har avstället dytten på VV melder jeg det pr telefon til mit forsikringsselvskab' date=' men hvor hurtigt efter kan jeg påställe igen?[/quote'] Du behøver ikke ringe til dit forsikringsselskab. Det går helt automatisk. Og HURTIGT!:th2: Hvis du har halv eller helförsäkring og avställer bilen, går den ned på stilstandsforsikring. Altså den er dækket ind mod tyveri, hærværk og brand. Men ikke trafikskader. Hvis du kun har trafikförsäkring på den, ophører al forsikring ved avställning. I begge tilfælde har den selvfølgelig kørselsforbud. Jeg mener at du kan bede dit nye forsikringsselskab påställe den, når du snakker forsikring med dem. Og så burde den være flyttet væk fra det gamle selskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt gik ganske automatisk. I det øjeblik du avställar bilen, så sættes maskineriet igang, og dit nuværende selskab får dette at vide. Derefter får du, efter noget tid, resterende præmie retur fra dit gamle selskab. Og ja, efter ca 24 timer kan du med ro i sindet påställa din bil igen - og denne gang med det nye selskab som försäkringsbolag. Den er go´ nok... :thumbup: Mit eneste forbehold ér at det snart er et stykke tid siden jeg lavede nummeret - så medmindre reglerne er ændret på dén kant i mellemtiden, så er der ingen problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alt gik ganske automatisk. I det øjeblik du avställar bilen, så sættes maskineriet igang, og dit nuværende selskab får dette at vide. Derefter får du, efter noget tid, resterende præmie retur fra dit gamle selskab. Og ja, efter ca 24 timer kan du med ro i sindet påställa din bil igen - og denne gang med det nye selskab som försäkringsbolag. Den er go´ nok... :thumbup: Mit eneste forbehold ér at det snart er et stykke tid siden jeg lavede nummeret - så medmindre reglerne er ændret på dén kant i mellemtiden, så er der ingen problemer.
Hejsan igen... Gjorde det igår(før jeg havde læst jeres svar) Gik på VV og gjorde det. Mit selvskab ringede så nogle timer senere og spurgte hvorfor jeg avställede dytten, om det var pga bedre bud fra andre eller salg... Jeg tænkte så da jeg ikke kender til den del af det så godt at det var pga salg. Men da sagde kvinden i den anden ende at hun kunne se på sin dator at jeg havde sagt go for et tilbud hos sveland og det skulle gælde fra på mandag af:flov: Hmm Skidt Skidt... Sikkert ingen fare men stadig irriteredende at blive taget i en lille bitte røver;) . Kunne jo bare have sagt det som det var men syntes ikke det passende at sige det da jeg jo har et års kontrakt med dem. Tror i denne lille omgang i telefonen (altså at jeg avställer /bryder kontrakt) komme til at give nogle problemer??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror i denne lille omgang i telefonen (altså at jeg avställer /bryder kontrakt) komme til at give nogle problemer??
Næ..eftersom jeg går ud fra du havde hørt Salus om de kunne matche dit nye tilbud, inden du avställde? Og eftersom de ikke kunne matche tilbuddet, eller komme med en bedre pris, så kan de jo kun forvente at du kravler ud af aftalen på omtalte måde. Jeg blev selv anbefalet at gøre sådan, af Salus, i sin tid - da jeg havde problemer med at komme ud af en nytegnet forsikring hos et andet selskab som havde været liiiiige kække nok. Men lad os høre om udviklingen, efterhånden som tiden går....om de mener du skal betale et eller andet ekstra-dims for at gøre sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næ..eftersom jeg går ud fra du havde hørt Salus om de kunne matche dit nye tilbud, inden du avställde? Og eftersom de ikke kunne matche tilbuddet, eller komme med en bedre pris, så kan de jo kun forvente at du kravler ud af aftalen på omtalte måde. Jeg blev selv anbefalet at gøre sådan, af Salus, i sin tid - da jeg havde problemer med at komme ud af en nytegnet forsikring hos et andet selskab som havde været liiiiige kække nok. Men lad os høre om udviklingen, efterhånden som tiden går....om de mener du skal betale et eller andet ekstra-dims for at gøre sådan.
Det kom sku bag på mig at hun kunne følge med i andre selvskabers gøren og laden. Nå men nok om det for nu, vi får se. Takker for de fine svar og skal nok sørge for en opdatering. Ps: Det var Sveland der kom med et tilbud der var hele 7 klik under nuværende og langt bedre vilkår på alle tænkelige måder, røg ned på 2 klik i selvrisk i samme move

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites