Morten K 10 Anmeld indhold Skrevet April 3, 2006 Hey, Er det muligt at få 24mb/24mb internet igennem telejacket? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart få installeret datakabel i min Annestad lejlighed. Det er nu smart at de ikke har tænkt på at installere det i lejlighederne fra start af :-( Ville selvfølgelig allerhelst have en 100/100, men er begyndt at tvivle på at jeg overhovedet kan få en linje med ordentlig upstream (det virker som om, det er max 1 mb upstream lige meget hvor man kigger). Nogen gode bud? /Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2006 https://www.tdc.se/selfcare/servlet/BredBand28 http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND ...og hvor ER det tyndt de ikke har lagt PDS´er ind i så nyt et byggeri! :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2006 Nej det er så vidt jeg ved, ikke muligt at få en forbindelse der er lige stor begge veje igennem telefonnettet.. I hvert fald ikke med det udstyr de bruger nu.. Mener dog der er noget på vej som skal kunne gøre det.. men hvornår, hvordan og vigtigst: hvor dyrt ved jeg ikke noget om Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2006 Nej det er så vidt jeg ved' date=' ikke muligt at få en forbindelse der er lige stor begge veje igennem telefonnettet.. I hvert fald ikke med det udstyr de bruger nu.. Mener dog der er noget på vej som skal kunne gøre det.. men hvornår, hvordan og vigtigst: hvor dyrt ved jeg ikke noget om[/quote']Det er rigtigt...glemte lige at det er asynkront. ADSL2/VDSL-teknologierne burde forbedre dette. Men det nytter jo ikke når selskaberne holder fast i den gamle standard. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2006 ...og hvor ER det tyndt de ikke har lagt PDS´er ind i så nyt et byggeri! :thumbdown Ja, fuldstændigt talentløs. Før jeg købte stod der endda "Bredbånd tilgængeligt!" i beskrivelsen og det samme fik jeg af vide af mægleren. Det viste sig så at være en 512 til 2mb linje gennem kabeltv'et. 512'eren kostede ca 400 svenske, og 2mb'en var endnu mere vanvittig i pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2006 24/24 igennem telejacket? Hvornår har du købt din lejlighed? jeg har købt en lejlighed i annestad og flytte inden jan2007 men det står på mulighed for Bredbånd med har ikke kontrolleret hvilke slags, jeg regner med at have en hastighed af min. 24/24 uden noget fast telefon abon. men da jeg læste din artikel tvivle jeg på om det er muligt.. Øv øv, hva gøre man så??? jeg har set på div. webside og det er vente tid på næsten alt??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2006 Hvornår har du købt din lejlighed? jeg har købt en lejlighed i annestad og flytte inden jan2007 men det står på mulighed for Bredbånd med har ikke kontrolleret hvilke slags, jeg regner med at have en hastighed af min. 24/24 uden noget fast telefon abon. men da jeg læste din artikel tvivle jeg på om det er muligt.. Øv øv, hva gøre man så??? jeg har set på div. webside og det er vente tid på næsten alt??? 24/24 kan du godt glemme. Mener det bredbånd der bliver snakket om i Annestad er ComHem og der har man max 8/1. Så ADSL2 gennem telejacket er altså et bedre valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2006 Hmmm det er nok F...... , og det er binding på min. 12 mdr. på 8Mbit/1Mbit på ComHem.... men prisen er til at overkomme 99kr. første 3 mdr. og derefter 339kr. pr. jeg har ikke kunnet finde om man skal have en telefon abon. ved siden af ??? kan man ikke få noget gennem Kabel TV? jeg er godt nok skuffet over at Annestad er meget nybyggeri men de har ikke tænkt på teknikken, hhehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2006 Hmmm det er nok F...... ' date=' og det er binding på min. 12 mdr. på 8Mbit/1Mbit på ComHem.... men prisen er til at overkomme 99kr. første 3 mdr. og derefter 339kr. pr. jeg har ikke kunnet finde om man skal have en telefon abon. ved siden af ??? kan man ikke få noget gennem Kabel TV? jeg er godt nok skuffet over at Annestad er meget nybyggeri men de har ikke tænkt på teknikken, hhehe[/quote'] ComHem er netop gennem kabel-tv. Bredbandbolaget har et okay tilbud - bliver mit valg når jeg flytter: http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2006 Telia tilbyder 24 mb downstream i Annestad, tror kun det er 1 mb upstream. Til gengæld er Telia noget lort rent service og pris mæssigt, så prøv bbb, da jeg snakkede med dem for et halvt år siden havde de ingen pladser på centralen, men det kan jo have ændret sig. Men helt sikkert, annestad burde have tænkt over lysledere før de byggede deres lort. Den der "Möglighet for bredband" er den værste røver. De tilbyder 512 til 2 mb igennem kabeltv'et, men til en fuldstændig latterlig pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Bor også i Annestad, og der har jeg 4mbit igennem seths bredbånd. Læs canal digital. Til den kæmpe sum af 395,- Hvilket jeg synes er svinedyrt, når man kigger på andre priser. Det man skal køre, er at få bestyrelsen i den blok man bor i, til at tegne an aftale med f.eks bredbandsbolaget, og så den vej igennem få billigt internet. Det er jo helt sikkert i foreningens interesse. Plus at de jo også derude har tegnet fra start en aftale med canal digital om en basis pakke til TV. Den kan man jo så også få, noget billigere f.eks igennem BBB:laugh: Mon ikke det er sådan vi bliver lidt mere højteknologiske herude i Annestad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 repeat: Jeg ville også foreslå jeres forening at kigge på www.ownit.se - det er bestemt et tungtvejende alternativ til BBB. Både på priser og kvalitet. Jeg har selv deres 100mbps igennem foreningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Du kan ikke få 24/24 i telejacket, da forbindelsen er ADSL. Altså en asynkron forbindelse..... Der er mulighed for at få synkrone forbindelser, men det er ikke et alment udbudt prodkt. Der skal du til de forskellige erhvervssektioner hos Telia osv.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Fik lige info om SPRAY´s seneste tilbuds-tingeltangel: 0,5 - 24 Mbit/s 0 kr startavgift (599 kr) 0 kr modem (599 kr) 2 månaders fritt säkerhetspaket (98 kr) + möjlighet att köpa trådlöst för 599 kr (ord. pris 999 kr) Fast månadsavgift 198 kr/månad i 6 månader, därefter ordinarie fast pris fr 279 - 379 kr/mån. Bindningstid: 12 månader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 HEj Gio....Ownit ser ok ud. Billige priser osv. Hvordan er det med deres IP-telefoni og tv udvalg?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 HEj Gio....Ownit ser ok ud. Billige priser osv. Hvordan er det med deres IP-telefoni og tv udvalg??Jeg bruger kun selv deres Internet igennem foreningen, og det spiller fint. Der er bestemt hul igennem. IP-telefoni har jeg igennem Telsome, og tv-kanalerne igennem ComHem. I nærmeste fremtid får vi opgraderet vores kabel-tv i ejendommen, så vi får det hele leveret digitalt. Det skal nok blive interessant :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites