laughingfrog 10 Anmeld indhold Skrevet April 3, 2006 Hørte i weekend fra en onkel i det nordsvenske, at man i sverige er træt af at feje kødrester op fra folk på sports motorcyklerne, og at forsikringerne nu skulle/skulle være, steget KRAFTIGT... så som, 3-5 gange. Nogen der kan bekræfte eller afkræfte dette? Ville være rart at vide inden man forelsker sig for meget i nyt legetøj.. :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2006 Hørte i weekend fra en onkel i det nordsvenske, at man i sverige er træt af at feje kødrester op fra folk på sports motorcyklerne, og at forsikringerne nu skulle/skulle være, steget KRAFTIGT... så som, 3-5 gange. Nogen der kan bekræfte eller afkræfte dette? Ville være rart at vide inden man forelsker sig for meget i nyt legetøj.. :P Nä, ikke hvad jeg ved af. Min cykel er i den dyreste kategori, og forsikringen er da faldet i den tid jeg har haft den. Der snakkes om at forbyde sportsmaskiner til gadebrug, meeeen det tror jeg nu bliver ved snakken... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SoulmanDK 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2006 Hej SanneJ, Hvad motorcykel har du og hvad giver du i forsikring? Jeg har en kammerat som ikke kunne finde noget billigere i sverige en 60K svenske og det er jo uhørt -.- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2006 Hej SanneJ, Hvad motorcykel har du og hvad giver du i forsikring? Jeg har en kammerat som ikke kunne finde noget billigere i sverige en 60K svenske og det er jo uhørt -.- Jeg tror der må findes tråde om dette tidligere, men okay. Jeg har en ZX-6R (Kawasaki) fra -04. En lille fin maskine, som forsikringsselskaber åbenbart mener skal väre i den dyreste mc-klasse. Derfor er min forsikring heller ikke billig! Samtidig kigger de dog også på din alder og din bopälsadresse (hvilket dog heller ikke hjalp i mit tilfälde ). Jeg har kun halvforsikring og betaler omkring 12K om året. Hvis jeg skulle have helforsikring ville det koste 20-25K (men der er da alligevel langt til de 60K). Jeg er forsikret i Folksam, hvilket var det billigste jeg kunne finde (tjekkede også hos IF, Länsforsäkringar, Trygg-Hansa og Bilsport & MC specialforsäkring (som dog ikke ville have mig i deres pigeforsikring )), men ingen af stederne var oppe på 60K, så vidt jeg husker... Så der er da håb skulle jeg mene ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2006 Hej SanneJ, Hvad motorcykel har du og hvad giver du i forsikring? Jeg har en kammerat som ikke kunne finde noget billigere i sverige en 60K svenske og det er jo uhørt -.- Hvis han er 18år og lige har købt en ny R1 med 180hk. Så er 60k vel ikke af vejen da der er meget store chancer for der skal udbetales ved kasse 1. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Hvis han er 18år og lige har købt en ny R1 med 180hk. Så er 60k vel ikke af vejen da der er meget store chancer for der skal udbetales ved kasse 1. Det kan jeg kun give dig ret i :o I det nyeste nummer af svenske Bike, er der en artikel om de forskellige mc-forsikringsselskaber, sammenligning af priser osv. for dem der skulle väre interesseret. (Der står bl.a. også, at 40 % af alle R1´ere i SE har väret indblandet i forsikringssager -dog ikke alle selvforskyldte!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2006 Jeg har nu undersøgt en lille smule omkring en mc forsikring. Der er tale om priser på halvforsikringer pr. år. Jeg er 31 år, har haft kørerkort til bil siden 1992 og mc siden 2000. Jeg kigger i øjeblikket efter en Aprilia RSV Mille, årgang 2000-2003 og den har +120 HK. Min bopæl er 300 meter fra Trianglen, og jeg har IKKE garage. På Bilsport kan man selv regne lidt på det: Info siden: http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=13 Udregningens siden: http://www.bilsport-special.com/priscalc/ Hos Trygg: http://www.trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html Konklusionen er, at det kan lade sig gøre, at få en forsikring for mit vedkommende. Selv om Bilsport ikke har Ducati916/996, Yamaha R6/R1, Honda CBR 600/900 osv. på deres hjemmeside (men har V-Max og CBR 1100!!) så efter en opringning, og lidt snak frem og tilbage så vil det "kun" koste ca.10.000 skr. for en halvforsikring(for en Aprilia). Hos Trygg kunne jeg komme ned på 8400 skr. via deres hjemmeside. Og det er uden at tale med dem. Men men, inden alle blive glade, hvis jeg valgte en Honda CBR 600 fra 2002, så ville det koste 14.000. En Ducati 996 fra 2000 Biposto ville koste lige under 10.000 skr. Forvirret??? Det er jeg. Jeg kan så oplyse, at en Duc 996 err langt sjovere end en CBR 600 ;-) Mit råd er, find en cykel, som de ikke kender så godt. For så kan der være mange penge at spare. /Fagerland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2006 Der var et glimrende eksempel for et par år siden. En unavnegiven dansker (som nu er flyttet tilbage) købte en spritny CBR600. 42.000 SEK i helforsikring. Året efter købte han så en 1 år gammel R1, og slap med under 15.000. Lige præcis en CBR 600 er sindsyg dyr i forsikring... spørg ikke hvorfor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2006 lige for at "nørde" lidt. En Honda SP1 årg. 2000 med + 120 Hk. Den koster ca. 11.000 for en halvf. ved Trygg. Det hænger overhovede IKKE sammen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites