Jump to content
David

Øn Limhamn

Recommended Posts

Guest Trine

Har du selv besøgt området, er det vel ikke svært at svare på?? Vær dog opmærksom på der bor op imod 40% invandrere på Ön.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ja det er vel Malmø´s største getto:fight:
Det er helt vildt mærkeligt. De er overalt, tjener ikke en skid men kører alligevel i store dyre biler. Nassere siger jeg bare.!!!!! Føj!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er helt vildt mærkeligt. De er overalt' date=' tjener ikke en skid men kører alligevel i store dyre biler. Nassere siger jeg bare.!!!!! Føj!!![/quote']Pas nu på vores selv-ironiske humor ikke skræmmer folk væk *g* Nej...jeg bor ikke selv på Ön - jeg har ikke råd til to biler, desværre :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej David Da min kæreste og jeg i sin tid søgte vi høj og lav i alle dele af Malmø for at finde et godt sted. Men da vi havde været på Øen første gang var der bare ikke noget andet sted der var ligeså fede...nogensteder! Det ligger nogenlunde tæt på broen og stemningen er dejlig afslappet. (alle hilser feks på hinanden, det har jeg ikke oplevet andre steder)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ön er et dejligt område Hej David, Vi er småbørnsfamilie, der bor på Ön (flyttet herud i maj 2003), og vi elsker at bo her. Vi bor tæt på havet, kan gå ture rundt på Ön, folk hilser og her er dejligt stille. Det vi hører mest til er mågerne. Der er vilde kaniner og fasaner på nordsiden, så dette giver også en speciel charme. Der er en lokal kiosk, børnehave, skole og motionscenter. Om sommeren kan du stå og fiske, mens du ser på solnedgangen. Du kan bade fra den nordlige ende af øen (der hvor dykkerne går ud). 10 minutter til fods mod syd og du er i nærheden af en stor marina, Limhamns Torv og butikker, Sibbarp Strandpark (perfekt til inliners og har også skateboard ramper) og Badeanstalt. 20 minutter til fods mod nord og du har Lagunen Marina, Ribersborg Strandpark, Hyllie GolfCenter, Hundestrand, Handicapstrand, scorestrand (a la bellevue), nudist strand og agility bane for hunde. Jeg har hørt at Ön er det MINDST kriminelle område i Malmö. Limhamn byder på gode indkøbsmuligheder, og er begyndt at få flere delikatesse-forretninger, hvis i er til lidt god mad. Som du måske kan forstå har jeg svært ved at få armene ned. Det eneste negative jeg kan sige om Ön er de høje priser. Priserne herude er steget meget de sidste fire år. Men jeg synes at du skal tage herud og opleve det med din familie. Alternativt kan du bruge f.eks. Google.Earth til at udforske området med. Hilsen Torben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Som du måske kan forstå har jeg svært ved at få armene ned.
Hvad med cementfabrikken - er der ingen gener i den forbindelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hvad med cementfabrikken - er der ingen gener i den forbindelse?
Hov nu melder jeg mig... den er grim og se på ja, men man hører intet, lugter intet og ser meget lidt når man først har vænnet sig til udsigten... Iøvrigt har jeg læst der er en plan for området, at Cementa skal rives ned og der skal bygges boliger indenfor de næste 5 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Cement fabrikken Hej Mogens, Nej, ingen gener fra den. Den fungerer kun som distributinssted af cement. Det betyder at der 1 - 2 gange om ugen kommer et stort skib og lægger til kaj...kun for at sejle næste dag. Heidelberg Cemet har solgt cementfabrikken. Nedrivningen forventes at starte i 2008 og vare frem til 2011. Du kan læse meget mere om dette område i planprogram pp 6003. Dette kan du finde på www.malmo.se Hele området fra cementfabrikken til marinaen Lagunen skal bebygges med lejligheder og rækkehuse. Oplægget er i samme moderne stil som Västra Hamnen. Igen kan du læse om dette i pp 6003. Dette link burde virke... http://www.malmo.se/bostadbygge/detaljplaner/planprogram/runtovagen.4.1dacb2b107a2fd998c80005157.html Med venlig hilsen Torben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hej Mogens,
Halløj :)
Nej, ingen gener fra den. Heidelberg Cemet har solgt cementfabrikken. Nedrivningen forventes at starte i 2008 og vare frem til 2011. Du kan læse meget mere om dette område i planprogram pp 6003.
Lyder fornuftigt
Hele området fra cementfabrikken til marinaen Lagunen skal bebygges med lejligheder og rækkehuse. Oplægget er i samme moderne stil som Västra Hamnen. Igen kan du læse om dette i pp 6003.
Vi cyklede en tur derned i søndags og talte om, at området var oplagt at bygge om som hos os. Underligt nok er der ikke mange forretninger på øen, ligesom husene har forbavsende få balkoner og altaner. Er det et blæsende område?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Blæsevej, terasser og forretninger Hej Mogens, Forretninger: Der er kun een forretning lige nu, nemlig kiosken. Byggeriet Kronolotsen skal efter prospektet indeholde erhvervslokaler i gadeplan, hvor de selv foreslår cafeer o.l. Så der vil komme flere 'forretninger' med til. Fase 1 skal først være klar december 2007, så der er et par dage endnu. Terasser: De fire store grå (og kedelige) blokke, der står på nordsiden af Ön har alle terasser. jeg har selv 60 kvm tagterasse direkte til Øresund på 7nde sal. De gule rækkehuse med sort tag på sydsiden af Ön har alle udepladser, enten som terasse i jordhøjde, eller i 1ste sals højde. Men de er designet så der er mest muligt beskyttelse mod vinden på udepladserne. Det er et dansk arkitektfirma, der har tegnet dem med inspiration fra Dragør. Blæser: Vinden blæser oftest fra øst eller sydvest. Når vinden blæser fra sydvest blæser det mere og vinden er koldere (den kommer fra havsiden). Det er nu mest efterår og vinter at det blæser og der er vi alligevel ikke ude på terassen. Men det skal sige at her sjældent er helt vindstille. Med venlig hilsen Torben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

ön er et hyggeligt sted, men når man kommer som gæst, så er det lidt et helvede at finde P pladser og de er ikke nærrige med at give bøder derude =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ön er et hyggeligt sted' date=' men når man kommer som gæst, så er det lidt et helvede at finde P pladser og de er ikke nærrige med at give bøder derude =)[/quote'] Enig, Pakering er der overhovedet ikke tænkt på, og har man mere end én bil er man prisgivet på ön da der kun er 1 parkeringsplads med pr lejlighed, og det er stort set umuligt at få en mere da ventelisten er LANG. Når det er sagt, så skulle det efter sigende blive muligt at leje kælderpladser i det nye byggeri til omkring 600 SEK om måneden...men der er jo lige 1½ år til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites