Anine 10 Anmeld indhold Skrevet March 28, 2006 Hej! Ja så fik jeg sørme det berømte job i Lund :th2: , så nu starter den vilde boligjagt, da jeg skal starte 1. maj . Så er der nogen der har kendskab til en lejelejlighed jeg kan flytte ind i fra 1. maj, så sig endelig til! Jo længere tid der går jo mere desperat vil jeg blive, så igen sig endelig til hvis I har kendskab til værelser eller andre muligheder. Skulle udlejer ville vide det, så er jeg sygeplejerske . Med venlig hilsen, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 kender ikke til nogen bolig, men tillykke med jobbet kan huske da jeg fik mit første job efter uddannelse - fedt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 Lund är väl en av de svåraste städerna att hitta hyreslägenheter i , pga alla studenterna. Varför inte prova i Malmö, det är enkelt att pendla till Lund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 Lund är väl en av de svåraste städerna att hitta hyreslägenheter i ' date=' pga alla studenterna. Varför inte prova i Malmö, det är enkelt att pendla till Lund.[/quote']Samme opfattelse jeg har fået. Lejepriserne er tokiga i Lund, p.g.a. alle de studerende i byen. Nå ja...priserne er generelt pebrede i Lund, uanset om det er leje eller eje Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 Tidspunket er godt lige nu da du så skal have lejligheden inden sommer ferien. De studerende starter först i August som i DK. Jeg kan lige forhöre lidt blandt mine svenske venner (der selv har tonåringe som pluggar). Der er nogle andre svenskere jeg kan forsöge at höre hvad du kan göre. Det er lidt som i Kbh man skal kende nogen der kender nogen. Men jeg pröver og vil vende tilbage inden for en uge. En Lundadoer gennem snart 4 år, med socialt liv i Lund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 Hej Carspar! Det ville være en stor hjælp! Tusind tak :th2: Jeg tager derop på torsdag for at hænge lapper op diverse steder og se om jeg spotter nogle tomme lejligheder jeg så kan opstøve ejeren af. Og så lige se lidt af byen i ro og mag ;) Åh hvor jeg glæder mig! Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 28, 2006 www.sydsvenskan.se www.hemnet.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2006 Hej Anine. Jeg arbejder i Lund (og bor i Malmö), så jeg har spurgt mig lidt omkring... Desvärre er de fleste sites for boligudlejning i Lund kun for studenter, men denne skulle også väre for privatpersoner: http://www.bopoolen.se/ Vär opmärksom på, at de fleste nok er for en kortere periode og at 2:a hand er fremleje (1:a hans alm. leje). Jeg er enig med de andre, at det nok ikke er så let at finde noget i Lund og at det sandsynligvis er dyrere end fx. Malmö, men det behöver jo ikke afskräkke dig for at göre et forsög ;) Det med at pendle fra Malmö til Lund er også et udemärket alternativ. Der går både busser og tog hele tiden (men altså... det er de offentlige, sååå "hele tiden" er i teorien...). Men fx. den bus jeg tager om vinteren til Lund körer hver 5. min i myldretiden). Til gengäld er jeg glad for at bo ved startstedet, da bussen ved sidste stop i Malmö (Värnhem) allerede er så propfyldt, at en hel del kommer til at stå op som sild i en tönde hele vejen til Lund. Der er RIGTIG mange der pendler! Så togene er nok ikke bedre... Men Lund er en rigtig hyggelig by, og da livet egentlig er for kort til de offentlige transportmidler (eller er det bare min tålmodighed?), ville det vel väre optimalt at finde noget i Lund. Hvorfor jeg så bor i Malmö og arbejder i Lund?... tja, Malmö er tättere på DK :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2006 Good luck Annie!! Jag vill inte ta modet från dig, men i Lund brukar man utlova "hittelön" till folk som kan hjälpa till med att skaffa lägenheter. 5-10.000 är inte ovanligt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2006 Good luck Annie!! Jag vill inte ta modet från dig, men i Lund brukar man utlova "hittelön" till folk som kan hjälpa till med att skaffa lägenheter. 5-10.000 är inte ovanligt!Stadig billigere end 10.000,- til 100.000,- dkr. under bordet, som er ganske normalt i DK. Billigere for en go´ leje, og dyrere når vi snakker andel & ejer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret March 30, 2006 Det du gör med opslag i alle supermarkeder og andre opslagstavler er korrekt, det er den förste indgangsvinkel. Jeg vender tilbage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2006 Hej! Jeg har hørt, at der er boligannoncer i Sydsvenskan hver søndag, så hvis der er nogen af jer der får Sydsvenskan imorgen (2. april) og har en scanner ville jeg være glad for at kunne læse annoncerne :) Har idag sat lapper op i 10 supermarkeder, men er tilbage i Næstved nu pga. nattevagt, så kan ikke selv købe Sydsvenskan imorgen. På forhånd tak for hjælpen! Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2006 Hej! Jeg har hørt, at der er boligannoncer i Sydsvenskan hver søndag, så hvis der er nogen af jer der får Sydsvenskan imorgen (2. april) og har en scanner ville jeg være glad for at kunne læse annoncerne :) Har idag sat lapper op i 10 supermarkeder, men er tilbage i Næstved nu pga. nattevagt, så kan ikke selv købe Sydsvenskan imorgen. På forhånd tak for hjælpen! Mvh, Anine Du kan jo tjekke Sydsvenskan annoncer på nettet http://sydsvenskan.se/koll/ - se efter "bostad" og "hyresrätt". Du kigger vel også på www.blocket.se . :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2006 Du kan jo tjekke Sydsvenskan annoncer på nettet http://sydsvenskan.se/koll/ - se efter "bostad" og "hyresrätt". Du kigger vel også på www.blocket.se . :)Alternativt tage et kig på DSB-kiosken - de plejer at have Sydsvenskan. Også i Næstved. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2006 Jeg skal nok scanne boligannoncerne fra sydsvenskan, hvis du ikke har fået fat i den selv :) Send mig en PM med din mailadresse, så fixer jeg det i morgen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2006 Du kan jo tjekke Sydsvenskan annoncer på nettet http://sydsvenskan.se/koll/ - se efter "bostad" og "hyresrätt". Du kigger vel også på www.blocket.se . :) Jeg kan se at der står en masse bostads-annoncer, men ikke nogen i Lund idag. Vil det så sige, at det er de samme annoncer i avisen og på nettet og der bare kun var 1 rum i Lund i avisen også? Eller lægger de ikke dem fra avisen på nettet? Jo jeg kigger allerede på blocket.se flere gange hver dag :) Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2006 Jeg kan se at der står en masse bostads-annoncer, men ikke nogen i Lund idag. Vil det så sige, at det er de samme annoncer i avisen og på nettet og der bare kun var 1 rum i Lund i avisen også? Eller lægger de ikke dem fra avisen på nettet? Jo jeg kigger allerede på blocket.se flere gange hver dag :) Mvh, Anine Man kan godt nøjes med at annoncere i papiravisen én dag, men det koster enten det samme eller nogle få kroner mere desuden at være 60 dage på nettet. Teoretisk set kan der godt være en enkelt excentriker eller en, der har trykket forkert, der ikke har sin annonce på nettet. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2006 Har du evt. hørt hos din nye arbejdsgiver de har nogle tips ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret April 2, 2006 Enklest er det bare at slå op på.: http://www.sydsvenskan.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2006 Hej igen! Tak for hjælpen indtil videre. Jeg har nu en ny forespørgsel :) Jeg vil lægge en annonce ind på blocket.se om at jeg søger lejlighed, men man skal betale med et "betalningssamtal" og det kan man kun med et svensk telefonabonnement. Så er der nogen der ville være så søde at ringe for mig? Jeg overfører selvfølgelig pengene til din konto inden du ringer. Det drejer sig om 80 kr. Håber der er nogen derude der har tillid til mig :) På forhånd tak for hjælpen! Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites