M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Damn, det lyder altså som et rigtig dyrt gulv de har støbt der! De må åbenbart bruger nogle dyrere matrialer i Sverige, end i DK:) Nå, men jeg håber I finder ud af det. Mvh Martin Edit: Lagt jeres hus på nettet? Det lyder sgu mistænkelig....Hvis det ikke bliver bedre med dem, så synes jeg ærlig talt du skal skrive hvilket firma det drejer sig om, så andre kan blive advaret, eller i hvert fald ved hvad de er oppe imod. Det virker helt grotesk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Hej Miriam, jeg kan lige tjekke hos mine naboer som jeg skal ned til og fulde mig i eftermiddag, Födselsdag!! Hun er Bygningsingeniör og sidder på Stadsbyggekontoret i Lund for at behandle byggesager, så hun er inde i lovgivningen. I Danmark vil det nok väre byggegarantiordningen du skulle henvende dig til. Der er noget i Dk der hedder AB92, men det er kun hvis det står i tilbuddet det kan bruges bagefter. Du har ret efter dansk lov, men jeg vil lige forsöge at tjekke hvordan det er her. Jeg kender byggejuraen i Dk tilsträkkeligt til at kunne stille de rette spörgsmål her. Men det handler kort om at i fölge kontrakten så skal han först have pengene når jobbet er färdigt, og han har lige sagt at han vil göre det färdigt tirsdag og onsdag, er det rigtigt? Derfor er jobbet jo ikke färdigt endnu. Det han truer med er at sätte dig i UC så du ikke kan låne penge nogen som helst steder de näste 3 år. Du hörer fra mig snarest Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Hej Miriam, jeg kan lige tjekke hos mine naboer som jeg skal ned til og fulde mig i eftermiddag, Födselsdag!! Hun er Bygningsingeniör og sidder på Stadsbyggekontoret i Lund for at behandle byggesager, så hun er inde i lovgivningen. I Danmark vil det nok väre byggegarantiordningen du skulle henvende dig til. Der er noget i Dk der hedder AB92, men det er kun hvis det står i tilbuddet det kan bruges bagefter. Du har ret efter dansk lov, men jeg vil lige forsöge at tjekke hvordan det er her. Jeg kender byggejuraen i Dk tilsträkkeligt til at kunne stille de rette spörgsmål her. Men det handler kort om at i fölge kontrakten så skal han först have pengene når jobbet er färdigt, og han har lige sagt at han vil göre det färdigt tirsdag og onsdag, er det rigtigt? Derfor er jobbet jo ikke färdigt endnu. Det han truer med er at sätte dig i UC så du ikke kan låne penge nogen som helst steder de näste 3 år. Du hörer fra mig snarest Jeg skrev til ham tidligere i dag at han ikke havde krav på dem før det var færdigt, og har nu fået denne mail. Ok som du vill men betala in plattan 32000 det är en extra uttgifft så slutför jag resten sen när betalning har registrerat.Sen kan du betala in resten efter godkännande.Det jag vill att ni vissar intresse till att ni vill betala.Än så länge har det bara varit snack. Du behöver inte skicka fler mail till mig för att jag har inte lust och höra vad du har och säga.Jag vet vad jag ska göra . Och de 32000 kan du betala med det faktura nr . Väntar på pengar tills på onsdag den 29/3-2006 sen säljer jag fakturan till ett inkasso bolag.Och då tillkommer massa extra kostnader för. Men jeg høre meget gerne hvad din nabo siger ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Bare gi' den gas.... Du skal ikke betale noget som helst för det er färdigt og godkendt!!! Jeg skrev til ham tidligere i dag at han ikke havde krav på dem før det var færdigt, og har nu fået denne mail. Ok som du vill men betala in plattan 32000 det är en extra uttgifft så slutför jag resten sen när betalning har registrerat.Sen kan du betala in resten efter godkännande.Det jag vill att ni vissar intresse till att ni vill betala.Än så länge har det bara varit snack. Du behöver inte skicka fler mail till mig för att jag har inte lust och höra vad du har och säga.Jag vet vad jag ska göra . Och de 32000 kan du betala med det faktura nr . Väntar på pengar tills på onsdag den 29/3-2006 sen säljer jag fakturan till ett inkasso bolag.Och då tillkommer massa extra kostnader för. Men jeg høre meget gerne hvad din nabo siger ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Bare gi' den gas.... Du skal ikke betale noget som helst för det er färdigt og godkendt!!! De ekstra 32 K står ikke i det oprindelige tilbud, da det kom ud over og er en telefonisk aftale. Vi har dog aftalt at de skulle falde samtidigt som slutbetalingen, men det kan jeg jo ikke bevise ! Jeg må indrømme at jeg at jeg ikke gidder det incasso halløj, og nok hælder mest til at bet de 32K. Syntes bare han er så flabet !! Men har ik lyst til at det trækker ud Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Husk på at han skal bevise at i har aftalt 32000..... Det bliver lige så svært som at bevise det modsatte.... Du har dog en kontrakt der siger at pengene skal falde når det er færdigt og godkendt! Og inkasso skal du ikke være bange for.... Den mølle har jeg været igennem med europark. Så længe man betaler når man bliver dømt i retten, så er der ingen ko på isen... Hold for fanden på slanterne.... Det er vigtigt!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 De ekstra 32 K står ikke i det oprindelige tilbud, da det kom ud over og er en telefonisk aftale. Vi har dog aftalt at de skulle falde samtidigt som slutbetalingen, men det kan jeg jo ikke bevise ! Jeg må indrømme at jeg at jeg ikke gidder det incasso halløj, og nok hælder mest til at bet de 32K. Syntes bare han er så flabet !! Men har ik lyst til at det trækker ud Det er alt for nemt at sidde her på sidelinien og bare sige du skal trække den ud osv. Hvad jeg selv ville have gjort...Det ved jeg faktisk ikke. Nok ASAP kontaktet en advokat og fundet ud af hvordan man står. Skidt sag det her men forhåbentlig noget vi andre kan lære noget af. Kan forestille mig dit weekend humør lige nu:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Det er alt for nemt at sidde her på sidelinien og bare sige du skal trække den ud osv. Hvad jeg selv ville have gjort...Det ved jeg faktisk ikke. Nok ASAP kontaktet en advokat og fundet ud af hvordan man står. Skidt sag det her men forhåbentlig noget vi andre kan lære noget af. Kan forestille mig dit weekend humør lige nu:( Humøret fejler ikke noget, har jo lige fået huset vurderet Men vil gerne have det overstået, nu har vi haft dem rendende her siden slut nov. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret March 26, 2006 Det han her siger at du kan betale 32.000 ind og vente med de sidste 8.000. Her skal du vurdere om det står i rimeligt forhold til det der mangler, da han (også i Dk) kanhave krav på penge med kun for det er er udfört. Det er så He...... svärt at blive enige om en sådan vurdering. Som jeg läser mellem linierne så tror han at du er en platter der aldrig vil betale det fulde belöb. Sådanne findes der desvärre en hel del af i Sverige, derfor kan de umidelbart sende det til inkasso i Sverige og hvis man först står i UC sä er det slut med at låne de näste 3 år. Men men jeg har spurgt min gränna og hun sagde at du skal henvende dig til Konsumentombudsmannan eller konsumentrådgivningen og det er i Malmö på: Bergsgatan 17 (samme vej som Möllevangstorget) De har telefontid mandag, tirsdag og torsdag fra 9 til 15 onsdag fra 9 til 16.30 Telefonnummer 040 34 34 00 Du bliver nöd til at lägge dit telefonnummer på en telefonsvarer med de ringer så normalt op efter ca. 1 time. Pröv at holde en possitiv kontakt til entrepernören det gavner altid mest. Held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2006 Vi har besluttet os for at overføre de 32K til ham imorgen, og så samtidigt skrive til ham at det jo ikke er noget han har krav på, da jeg har på skrift at de penge også skulle betales når det hele var færdig. Men på den her måde viser vi at vi er interesseret i at løse det. Samtidig vil vi sige at han har en uge til at færdig gøre det, hvorefter vi går til Konsumentombudsmannan. På den måde har jeg stadigvæk 58K af "hans" penge, og så må man gå ud fra at han vil løse opgaven til alles tilfredshed. Så må vi bare håbe at han løse opgaverne ordentligt ! Jeg er glad for at jeg er hjemme, så de ikke skal være i huset alene på noget tidspunkt ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Soap 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2006 Og hvad kan vi så lære af det her? Hvis man vil have noget lavet ordentligt... så må man gøre det selv! Eller få nogen i familien til det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret March 27, 2006 Jeg tror at det er en fornuftig lösning, og hvis det skulle gå galt, og evt. retsag, så har i vist samarbejdsvilje. Held og lykke med projektet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2006 Jeg tror at det er en fornuftig lösning, og hvis det skulle gå galt, og evt. retsag, så har i vist samarbejdsvilje. Held og lykke med projektet. Han har ringet i dag, og spurgt hvad vi skulle. Og som jeg sagde ville jeg bare have vi blev færdige. Og sådan havde han det også. Vi gennemgik hvad der manglede, så nu er planen at han kommer her fredag morgen, og laver tingene færidgt. Jeg tror godt at han var klar over at han havde en meget dårlig sag :) Og nok ikke skulle true mig med alt muligt, da jeg ikke bakkede ud så hurtigt som andre måske ville. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites