Miriam 10 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2006 Som nogle af jeg ved, så er vi igang med at bygge ud. Vi er nu nået så langt at håndværkeren mener han er færdig, og er begyndt at jagte mig for at få de sidste penge. Han sendte mig en regning for noget tid siden, som havde frist for 2 dage siden. Aftalen er at han skal have den sidste rate når arbejdet er færdigt og godkendt, det er det IKKE blevet. Han mangler stadigvæk at lave garage døren om til en brandsikker dør, gulvet i det nye rum er ikke lige og gynger ved døren. (de har haft det oppe en gang for at rette det men uden held) De har ødelagt en dørkarm som kun er spartlet ud og ikke blevet malet det ville de gøre i næste uge og så er der en masse hakker i det nye vindues parti de har sat op.... Han mener nu at han har vente længe på sine penge, og vil ikke lave mere før jeg har betalt, men kan han tillade sig det ??? Jeg har det jo på skrift at det er når arbejdet er færdig. Det skal også lige siges at det kom til at tage ca. 2 mdr ud over hvad de sagde fra start, det havde jeg desværre ikke på skrift og så kom mit "faste" tilbud til at koste 40000 mere end ventet !! Pga dårlig forarbejde fra dem.... Håber der er nogle bud til hvad vi gør Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Hod på pengene for satan da!!!! Hold dig til den skriftlige aftale og mind ham om at du lige vil tage en snak med en advokat om dette.... Så skal du bare se. Nægter han, har du ret til at få arbejdet gjort færdigt af andre på hans regning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Glemte lige at sige at det næste han sagde var at han ville sende regning videre hvis han ikke hørte fra mig på mandag !!! Og at han var træt af at jeg driver med ham !! Jeg har bedt om en ny faktura da netto og brutto beløbet var det samme :-) Det er åbenbart at drive med ham HAHA Jeg er udemærket klar over at hvis jeg betaler ser jeg aldrig ham mere, ville bare gerne vide at jeg har retten på min side ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Det har du.... Nævn overfor ham at du ikke synes han fortjeneste burde gå til advokater, men hellere til noget fornuftigt. For han kommer til at tabe i retten og betale alle dine omkostninger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Hvis der lige skulle være en med lidt juridisk indsigt høre jeg gerne fra dig/jer.. Ikke at jeg ikke tror på dig SM, men ville gerne have det fra en der arbejder med det til dagligt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Kan godt forstå du gerne vil se paragrafferne men er nu ikke i tvivl om du har loven på din side netop når du har det på skrift at arbejdet skal være FÆRDIGT og ikke mindst GODKENDT. Færdigt kan være en skønssag. Men godkendt kan man vist ikke være i tvivl om når det er gjort. Ærgeligt man skal støde ind i sådanne håndværkere:sad: God weekend trods alt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Kan godt forstå du gerne vil se paragrafferne men er nu ikke i tvivl om du har loven på din side netop når du har det på skrift at arbejdet skal være FÆRDIGT og ikke mindst GODKENDT. Færdigt kan være en skønssag. Men godkendt kan man vist ikke være i tvivl om når det er gjort. Ærgeligt man skal støde ind i sådanne håndværkere:sad: God weekend trods alt Ja, det er lidt trist. Har dog lige fået det vurderet og de sagde det så godt ud, der manglede bare lige de sidste ting som han sagde. Det næste er at dem der var herude og give tilbud og fixede bygglov osv, med andre ord dem man så indtil man havde signed, dem så man ik igen, næ nej der kom nogle polaker som man overhoved ikke havde en mulighed for at kommunikere med. Så man måtte ringe eller skrive til dem for at bede dem ringe deres mænd op og rette noget de var igang med.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Hold på skajserne Miriam. En af mine venner fik lavet badeværelse ude i Bunkeflo. Det var en fælles bekendt for os begge. som er lokal håndværker. Alt gik i den skønneste orden, og så giver kvajet ham alle pengene før de fik sat fliser op. Du milde himmel hvor interessen kølnede, fra at gå og sætte det op sammen... så blev det til telefonrådgivning om hvordan han selv kunne gøre det sidste med membranen, fliser og fugning. Nu er min kammerat ikke så konfliktsky af natur. Så han kørte ud og skældte manden ud på hans egen bopæl, på 2 sprog med Holbækaccent. Det endte hurtigt med at konen gav min danske kammerat medhold. Og meget modvilligt blev det klaret, ad flere omgange over flere weekender. Det tog 4 måneder at lave et badeværelse, alt var købt og lå lige udenfor i køkkenet/stuen. Og bagefter kan han ligesom ikke forstå man brokker sig, altså det er som om det er yderst unaturligt at brokke os over det? Ja i hørte rigtigt, vi har tit snakket med ham, det var virkeligt som om vi personligt forulempede ham på det groveste, og at det var HAM der var flink at komme ud og lave finishen. Ligesom om det der med at man kunne føle det blev rigtigt pinligt ikk? Mystisk menatlitet, især fra en der bare har virket som en frisk og flink fyr privat i mange andre sammenhænge. Kom iøvrigt med konen og spise hos dem i huset. Det var da de så på badeværelset og gav tilbud. Men det kunne jo også være sket i Danmark, se bare de der Danske sager omkring køkkener der aldrig bliver lavet helt ordenligt færdige. Men manden skal sgu da ikke have en krone før det er færdigt. Såfremt det gulv og den dørkarm ikke er iorden, må det betragtes kun som værende som ødelagte ubrugelige byggematerialer - indtil det er funktionsdueligt ihht kontrakten. Magter han ikke at levere produktet, kan han jo rive sit lort ned og tage det med igen. Der skal åbenbart tjenes hurtige penge for tiden..... og går den så går den.... Hvis han bare nævner advokat skal du bare nævne kontrakten, og de ekstra penge byggeriet kostede. Men begynd at tage billeder for en sikkerheds skyld, lige pludseligt siger han måske at det er andre der har lavet de skrammer m.v. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Indkald til et dialog-møde Folk der ikke gør, hvad de lover, men går igang med at kræve penge for ingenting og hævde at nogen "driver" med dem beder selv om at få modspil. Hvis man har en kuvert klar (eventuelt i overført betydning) med 10 eller 20 plan, så vil mange mennesker skrive under på en hel del, som de senere fortryder. Forbered f.eks. en skriftlig aftale med en række tyngende krav, som I så kan frafalde i samtalens løb omkring arbejdets færdiggørelse/betalingen, hvor I får lagt til grund, at den mundtligt aftalte frist med de to måneder gælder, og at der nu er tale om en nødsituation. Den oprindelige aftale, der er indgået, gælder naturligvis stadig, men der kan være en vis dynamik i at underspille det forhold. It's a game. :) Det har jeres modpart indset forlængst, så Be prepared :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Men begynd at tage billeder for en sikkerheds skyld' date= lige pludseligt siger han måske at det er andre der har lavet de skrammer m.v. God ide med billederne det bliver gjort i morgen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Ja enig med Thomas: Hold på skajserne. TA INGEN SKIT! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Nå jeg må skrue bissen på og ikke lade ham drive med mig ! Nu snakker han om at jeg da kan tilbage holde 5000,- ja og hvad sker der så, så er det da helt sikkert han ikke viser sig her mere, og for 5000 for jeg jo ikke lavet en skid.... Men jeg kan vel bluffe ham lidt og sige at jeg har fået bygge rådgivning, og de siger at vi i vores kontrakt har en aft om at sidste rate falder når tingene er færdigt, og det har han jo lige skrevet i en mail til mig at det ikke er og at de ville kommer og laver de tirsdag eller onsdag. Det var inden hans trudsel med ikke at komme før jeg betalte ! Så jeg holder mig jo bare til kontrakten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Hvis du mangler det juridiske i det, så er jeg nogenlunde sikker på at dansk og svensk aftaleret er det samme, og dermed er aftalen, den første med at betalingen falder den dag arbejdet er færdigt, bindende jf. Aftaleloven § 1. Du er meget heldig at du har det på skrift, på trods af at mundtlige aftaler også er bindende jf. AFT § 3 stk 2... de er bare sværere at bevise.. Samtidigt skal du under ingen omstændigheder betale de 4000 ekstra, da jeres aftale er indgået og dermed bindende. At han har regnet forkert er hans fejl, og det skal du på ingen måde betale for! Håber det kunne hjælpe lidt, vil lige google efter en svenske aftalelov, men er nogenlunde sikker på at det er det samme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Hvis du mangler det juridiske i det, så er jeg nogenlunde sikker på at dansk og svensk aftaleret er det samme, og dermed er aftalen, den første med at betalingen falder den dag arbejdet er færdigt, bindende jf. Aftaleloven § 1. Du er meget heldig at du har det på skrift, på trods af at mundtlige aftaler også er bindende jf. AFT § 3 stk 2... de er bare sværere at bevise.. Samtidigt skal du under ingen omstændigheder betale de 4000 ekstra, da jeres aftale er indgået og dermed bindende. At han har regnet forkert er hans fejl, og det skal du på ingen måde betale for! Håber det kunne hjælpe lidt, vil lige google efter en svenske aftalelov, men er nogenlunde sikker på at det er det samme... Har også hørt at den er meget ens. Og bare det dog var 4000, men du manglede desværre et 0 ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Har også hørt at den er meget ens. Og bare det dog var 4000' date=' men du manglede desværre et 0 ![/quote'] CHOK! Mig der lige læste forkert! Jeg har ikke lige kunnet finde noget på nettet, men sidder også lige og kæmper med nys og host, så jeg vil lede grundigere i morgen... Mener dog at aftaleloven i Danmark, Sverige og Norge er mere eller mindre den samme med undtagelse af nogle smådetaljer... Det er ihvertfald hvad jeg har hørt til forelæsninger... ;) Uanset hvad, så er den skriftlige aftale I har indgået bindende, og han kan derfor på ingen måde kræve 40.000 ekstra. Han har haft muligheden for at undersøge sagerne inden, og det er derfor hans fejl, at han ikke har sikret sig godt nok... Håber det hele får en god slutning... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 : Uanset hvad, så er den skriftlige aftale I har indgået bindende, og han kan derfor på ingen måde kræve 40.000 ekstra. Han har haft muligheden for at undersøge sagerne inden, og det er derfor hans fejl, at han ikke har sikret sig godt nok... Håber det hele får en god slutning... :) Det kunne jeg rigtigt tænke mig at grave mere i. De har revet en udestuen ned, og forlænget vores hun med et ekstra vær. Inden de rev det ned sagde de at at de ku mærker der var støbt gulv nedenunder. Og så fik vi en pris på 132K. Så ringede de da de havde revet lortet ned, jeg sad i bilen på vej til arb. Og sagde hov der var ik støbt alligevel så d r lige 32K ekstra. Nu har vi jo revet det ned og kommer ik videre foruden vi gør det...Så er man jo lidt presset...et par dage efter siger han så nå kontruktøren vil ha 11K for at lave tegninger. Det sagde jeg var for dyrt, jamen så ville han lave det sort for 8K og vi kommer ik videre uden !!! så det var lige 40K Ja jeg har sku nok været lidt dum, men når man ik lige har prøvet det før så.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Det kunne jeg rigtigt tænke mig at grave mere i. De har revet en udestuen ned, og forlænget vores hun med et ekstra vær. Inden de rev det ned sagde de at at de ku mærker der var støbt gulv nedenunder. Og så fik vi en pris på 132K. Så ringede de da de havde revet lortet ned, jeg sad i bilen på vej til arb. Og sagde hov der var ik støbt alligevel så d r lige 32K ekstra. Nu har vi jo revet det ned og kommer ik videre foruden vi gør det...Så er man jo lidt presset...et par dage efter siger han så nå kontruktøren vil ha 11K for at lave tegninger. Det sagde jeg var for dyrt, jamen så ville han lave det sort for 8K og vi kommer ik videre uden !!! så det var lige 40K Ja jeg har sku nok været lidt dum, men når man ik lige har prøvet det før så.. Vil det sige at den oprindelige pris ikke står i aftalen? Hvis den ikke gør, og du har accepteret priserne når han har ringet til dig, så er der desværre ikke noget at gøre... Mundtlige tilbud er ligeså bindende som skriftlige, og de skal desuden accepteres straks, som du gjorde over telefonen... Når det ikke er prøvet før, så bliver man tit fanget af sin tro på det gode i mennesker... Bare hamrende ærgerligt når de ikke lever op til det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Vil det sige at den oprindelige pris ikke står i aftalen? Hvis den ikke gør, og du har accepteret priserne når han har ringet til dig, så er der desværre ikke noget at gøre... Mundtlige tilbud er ligeså bindende som skriftlige, og de skal desuden accepteres straks, som du gjorde over telefonen... Når det ikke er prøvet før, så bliver man tit fanget af sin tro på det gode i mennesker... Bare hamrende ærgerligt når de ikke lever op til det... Vi har sagt ok for det med den ekstra pris, og givet ham det råd at undersøge tingene bedre inden han går i gang...Men det er mere princippet i at han vil have penge for noget der ikke er helt færdig, og så samtidig truer mig med at gå videre med det. Han har skrevet at han er et lille firma og ikke har råd til at vente længere, men det er da ik mit prob. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Vi har sagt ok for det med den ekstra pris' date=' og givet ham det råd at undersøge tingene bedre inden han går i gang...Men det er mere princippet i at han vil have penge for noget der ikke er helt færdig, og så samtidig truer mig med at gå videre med det. Han har skrevet at han er et lille firma og ikke har råd til at vente længere, men det er da ik mit prob.[/quote'] Det er på ingen måde dit problem. I aftalen står der at der skal betales når arbejdet er færdigt. Siden arbejdet ikke erfærdigt kan han ikke kræve sine penge... Men han må da virkelig have pengeproblemer hvis han begynder at kræve penge for noget han ikke har lavet færdigt endnu... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Det er på ingen måde dit problem. I aftalen står der at der skal betales når arbejdet er færdigt. Siden arbejdet ikke erfærdigt kan han ikke kræve sine penge... Men han må da virkelig have pengeproblemer hvis han begynder at kræve penge for noget han ikke har lavet færdigt endnu... Ja, og tænkt at han skriver han har ventet længe på dem nu :-) Men der er en ting der er helt sikkert og det er at han intet aner og aftaleret !! Man bør vel egentlig også lige advare herinde om han, eller er det ik noget man gør !!! Gio ?? anyone ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Ja, og tænkt at han skriver han har ventet længe på dem nu :-) Men der er en ting der er helt sikkert og det er at han intet aner og aftaleret !! Man bør vel egentlig også lige advare herinde om han, eller er det ik noget man gør !!! Gio ?? anyone ? Synd han ikke aner noget om aftaleret, for det i bund og grund det hans firma bygger på! Og at han har ventet længe - How Rude!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2006 Synd han ikke aner noget om aftaleret, for det i bund og grund det hans firma bygger på! Og at han har ventet længe - How Rude!! Nå vi må se hvordan det hele ender. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Det lyder som noget forbandet svineri, for at sige det lige ud! Det er sådanne typer/firmaer, der ødelægger det hele for alle os andre håndværkere! Men som mange af de andre skriver, så virker det som om du har loven på din side. Hvordan de kan "overse" eller fejlvurdere, at der ikke var støbt gulv, fatter jeg ikke. Det burde være tjekket grundigt inden, så I kunne få en korrekt pris oplyst. Det er jo ikke fordi det tager flere dage at undersøge det:surprise: Hvor stort var det gulv der skulle støbes, altså i kvm, og hvor stort et lag blev der støbt(cm)? 32000 er sgu temmelig meget for at støbe et gulv.... Jeg kan ikke se om det er et dansk eller svensk firma? Held og lykke med det Mvh Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Det lyder som noget forbandet svineri, for at sige det lige ud! Det er sådanne typer/firmaer, der ødelægger det hele for alle os andre håndværkere! Men som mange af de andre skriver, så virker det som om du har loven på din side. Hvordan de kan "overse" eller fejlvurdere, at der ikke var støbt gulv, fatter jeg ikke. Det burde være tjekket grundigt inden, så I kunne få en korrekt pris oplyst. Det er jo ikke fordi det tager flere dage at undersøge det:surprise: Hvor stort var det gulv der skulle støbes, altså i kvm, og hvor stort et lag blev der støbt(cm)? 32000 er sgu temmelig meget for at støbe et gulv.... Jeg kan ikke se om det er et dansk eller svensk firma? Held og lykke med det Mvh Martin Det er et svensk firma. Gulvet der er støb er vist omkring 17 m2, og jeg mener de har lagt 10 cm. Vi ringede selv til et beton firma og de sagde også det lød noget højt, men jeg fik en lang forklaring og alt muligt som de også skulle lave og at de jo ikke bare var at støbe gulv. Jeg vil så lige sige at de 5000 af de 32000 gik på gulvvarme vi så valgte at få lavet samtidigt. Så det er 27K ekstra. Jeg har i dag skrevet til ham at han ifg sin egen kontrakt skriver at penge skal falde når det er færdigt og godkendt, og han i en mail til mig i går skrev at han lavede de sidste ting tirsdag og onsdag, hvilket vil sige at det jo ikke er færdigt endnu, og han derfor ikke har krav på at få sine penge endnu. Og at han laver en faktura til mig før projektet er færdig, kan jo ikke blive mit problem. SÅ nu må vi se hvad der nu sker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2006 Hold da kæft han har tilmed lagt mit hus på hans hjemmeside som reference !!!!! Kan han det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites