Jump to content
Toft

www.cdon.se

Recommended Posts

Er der nogen der har positive erfaringer med dette foretagende? Nu køber jeg en hel del cd'er om året på nettet, og har derfor svært ved at acceptere når der annonceres med leveringstider, der bare ikke holder en skid! Jeg har aldrig handlet hos cdon.se før nu, og indtil videre har det været en oplevelse der er lige til at lukke op og skide i :mad: For to uger siden bestilte jeg 10 cd'er, alle med en beregnet leveringstid på 2-4 arbejdsdage. Syv dage efter min bestilling fik jeg en mail om at nu var seks af cd'erne sendt til mig. Idag efter endnu syv dages venten er de stadig ikke ankommet. De sidste fire cd'er er der stadig intet nyt om, men på deres website har de så ændret "beregnet leveringstid i arbejdsdage" til 4-6 dage for de fire cd'er - yeah right, det er 10 arbejdsdage siden jeg bestilte, og hvis det åbenbart yderligere tager over en uge med posten AAAAARGGH :mad: Det er bare ikke godt nok....... :fight: cdon Det var en test, og testen viser at det er sidste gang jeg har handlet der :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der har positive erfaringer med dette foretagende? Nu køber jeg en hel del cd'er om året på nettet, og har derfor svært ved at acceptere når der annonceres med leveringstider, der bare ikke holder en skid! Jeg har aldrig handlet hos cdon.se før nu, og indtil videre har det været en oplevelse der er lige til at lukke op og skide i :mad: For to uger siden bestilte jeg 10 cd'er, alle med en beregnet leveringstid på 2-4 arbejdsdage. Syv dage efter min bestilling fik jeg en mail om at nu var seks af cd'erne sendt til mig. Idag efter endnu syv dages venten er de stadig ikke ankommet. De sidste fire cd'er er der stadig intet nyt om, men på deres website har de så ændret "beregnet leveringstid i arbejdsdage" til 4-6 dage for de fire cd'er - yeah right, det er 10 arbejdsdage siden jeg bestilte, og hvis det åbenbart yderligere tager over en uge med posten AAAAARGGH :mad: Det er bare ikke godt nok....... :fight: cdon Det var en test, og testen viser at det er sidste gang jeg har handlet der :thumbdown
Jeg synes ginza.se er bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er der' date=' Trine arbejder - hun advokerer stærkt for det[/quote'] Nåh ja, det havde jeg da glemt.. Men så kan du godt bede hende om at spænde hjelmen der, det er helt sikkert Trines skyld! Få så sendt mine fire sidste cd'er - det er sgu et spørgsmål om ve og vel det her :D I øvrigt kom de seks første cd'er så idag med posten :surprise: Der var endda kun to cd-etui'er der var knækket under transporten, men det er garanteret ham disco-hjernen af et postbud der vidste hvad der lå inde i pakken :fight::sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt meget via både den danske og den svenske side, og de få gange der har været problemer har jeg altid fået det løst nemt og hurtigt... (feks en gang hvor de tog flere penge for cdén end den stod til i annoncen.) ellers bruger jeg tit cd-wow

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glem de dyre sites. Der er meget at spare ved at benytte en af disse to steder. www.cdwow.com eller www.bangcd.com.
Ja, det er fint nok med de to sites der, ingen af dem har så meget som en enkelt af de 10 cd'er i kartoteket, som jeg har bestilt hos cdon. Desværre kan man vist kun købe mainstream, og ikke kvalitet hos de to du nævner :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg plejer at købe hos (download) www.allofmp3.com 1-3$ for et album. Det er da billigt. Man bestemmer selv bitrate kvaliteten på det man køber til download. :th2: Og så har man det hele lige med det samme.... Dog vil jeg anbefale man installerer og bruger deres explorer, som faktisk er en downloadmanager. Prøv det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ThomasO: Nu er jeg så ikke til download, men udelukkende til cd'er.. Folk der samler på frimærker, stopper heller ikke med det, selv om emailen er opfundet :) Men der er sikkert andre her der kan gøre brug at dit udemærkede mp3 link :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg plejer at købe hos (download) www.allofmp3.com 1-3$ for et album. Det er da billigt. Man bestemmer selv bitrate kvaliteten på det man køber til download. :th2: Og så har man det hele lige med det samme.... Dog vil jeg anbefale man installerer og bruger deres explorer, som faktisk er en downloadmanager. Prøv det...
Sejt det skal jeg da prøve. Jeg bruger sjældent cd'er (med mindre det er i bilen, men det er bare indtil vi får købt sådan en phatbox - www.phatbox.com)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt flere gange hos cdon.se, synes tit de har nogle gode tilbud -og så kan jeg købe fragtfrit. Sidst var for et par uger siden, hvor jeg bestilte nogle cd´er og en bog. Fik hurtigt derefter en mail om at bogen var på vej, men cd´erne var på deres restlager og at det derfor ville tage lidt ekstra tid. Da jeg kom hjem dagen efter lå alle cd´erne der :th2: Bogen... Den måtte jeg hente på posten 3 dage senere. Men altså ingen deciderede negative erfaringer om stedet... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Steen: Det aner jeg intet om, det må deres advokater rode med. Det er en .com butik, så alle kan da se den. De går selvfølgeligt glip af noget, men det er vel ikke anderledes end dem der køber CDR i Tyskland er det? Der er også en lignende i Spanien, kan ikke huske hvad den hed. Hvis ikke jeg køber dem online, så bliver det bare ikke til noget alligevel. Er ret impulsiv hvad det angår, hader shopping og butikker. Der er så meget godt free music der foræres væk af geniale amatørkunstnere, så det bliver alligevel ikke mig der gør Madonna rig. Iøvrigt giver dette rig mulighed for at undgå at købe de skodnumre de knalder på, bare for at "fylde" CDR helt op. Payload.dk der er 58% kunstnerejet giver ikke engang mulighed for at pre-lytte numrene. Man kan jo bare handle der hvis man er moralist. Men de har ikke russiske folkemelodier, så jeg bliver på den anden.:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg shoppede en del ved cdon.com for nogle år tilbage, men jeg blev træt af netop det du beskriver, leveringstider som de ofte ikke overholder, og så blev jeg egentlig også træt af deres priser. www.cdwow.com og www.play.com er rigtig billige, og så er deres priser incl. porto. De har også mange dvd'er, så der handler jeg stort set al min musik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke anbefales! Hej! Jeg har handlet med cdon for et par år siden og vil bestemt ikke anbefale det! For det første modtog jeg en forkert cd, men hvad værre er fik jeg brev om at de ikke havde modtaget min betaling og til sidst røg jeg videre til et ubehageligt svensk inkassofirma (har aldrig modtaget så forulempende breve som fra dem), selvom jeg sendte kopier af mine kvitteringer for betalingen af cd'erne. Jeg sendte til sidst en klage til cdon over den elendige behandling, men modtog aldrig noget svar. Så hvis du vil have et råd fra mig: Hold dig langt fra dem og vælg et andet selskab! Susanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også tilslutte mig Susanne. Godt nok har jeg aldrig selv oplevet det, men jeg kender flere som har haft samme oplevelse med det inkassofirma igennem cdon. Jeg mener faktisk der var noget om dem i et forbrugerprogram engang for et par år siden. Men brevene som mine bekendte modtog, var temmelig ubehøvlede, og indeholdte nærmest trusler. Jeg vil ikke skrive hvad eller hvem det minder om, men det kan I nok selv regne ud...... Derfor: Brug play eller cdwow fx:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der for cdon.se ?!?! Nåh, men her 67 dage efter jeg bestilte 10 cd'er hos dette komplet latterlige foretagende, ja så mangler de stadig at levere tre af skiverne :rolleye: For præcis fire uger siden, skrev jeg en venlig mail på svensk til dem, for at høre om de overhovedet kan skaffe de tre cd'er, eller jeg skal købe dem et andet sted. Den mail har de stadig ikke svaret på. Så sendte jeg mailen igen for to uger siden, og den mail har de så heller ikke svaret på endnu. Flot kunde service må jeg erkende, især når man ikke kan ringe til dem, men kun kontakte dem via mail :thumbdown Nu har jeg så annuleret resten af ordren, og så køber jeg de tre skiver et andet sted. Jeg har da aldrig nogensinde prøvet at handle på nettet hos et så uprofessionelt skod sted! De får helt sikkert ALDRIG mere en krone af mig. :fight:cdon.se :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så kan du lære ikke at bestille 'Me and My' eller 'Johnny Reimer's special med smølfevisen' på nettet !!! ;-)
Ja for han kunne vel bare låne af dig?:love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepper, vil lige tilslutte mig vognen og advarer imode cdon. Købte lidt DVD'er for et par år siden. 4 ugers levering og det hele var der, så det var egenligt godt nok. 8 måneder efter fik jeg en mail fra dem at deres server var blevet hacket og om jeg kunne gå ned og annullere mit kreditkort. Ganske rigtigt, der manglede en små 3000DKK. De refunderede mig, men det tog 4 måneder. Ikke deres skyld at de bliver hacket, men hele sagen blevet håndteret så uprofessionelt -ingen svar på email, 40-50 opkald til deres hjerneblæste screendroids. Så ikke flere af mine sparepenge til dem :) Kan anbefale http://www.ezydvd.com.au/ De er har filmene længe før DK, leverer på en uge og har den added bonus at de flest ryger lige igennem tolden uden at blive checket og så sparer man jo lidt :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites