Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 Hvordan overfører man sine penge fra sin DK-bank til nordnet.dk? Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference! Det er vigtigt for at vi skal kunne identificere din indsætning. Kan man ikke overføre dem direkte på sin depot-/kontonummer i nordnet.dk uden om SEB? Ligesom når man overfører penge mellem 2 konti? Du kan overfører direkte til dit svenske depot - hvis du overfører fra en svensk bank, men dette er altså kun muligt indenfor Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 Store belöb Det er hvis man overförer mere end 150.000 at man skal anmelde det. Det står på det brev man får i forbindelse med overförsel. Nej det var bankoverförsel. Da vi i sin tid (1996) fik overfört pengene fra vores hus i DK' date=' skulle vi skrive hvorfor de skulle til Sverige og hvor penegene kom fra.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topdollar@topdollar.dk 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Nordnet for aber.. Er dette korrekt forstået.. Jeg opretter et depot hos Nordnet.SE I fbm. oprettelsen af det svenske depot angiver jeg mit svenske bankkontonr. jeg ovf. penge til Nordnets generelle danske bankkonto med ref. til mit svenske depot (idet jeg ikke har / skal bruge et dansk). Herefter logger jeg på Nordnet.SE og beder dem udbetale til min svenske konto?? Jeg syntes det står lidt krypisk i de mange indlæg jeg har været igennem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Nordnet for aber.. Er dette korrekt forstået.. Jeg opretter et depot hos Nordnet.SE I fbm. oprettelsen af det svenske depot angiver jeg mit svenske bankkontonr. jeg ovf. penge til Nordnets generelle danske bankkonto med ref. til mit svenske depot (idet jeg ikke har / skal bruge et dansk). Herefter logger jeg på Nordnet.SE og beder dem udbetale til min svenske konto?? Jeg syntes det står lidt krypisk i de mange indlæg jeg har været igennem... Når mine DKK står på mit svenske Nordnet depot, plejer jeg at veksle mine DKK til SEK først - og så overfører fra Nordnet.se til min svenske konto. Du skal også huske at når du har fået oprettet dit svenske Nordnet depot, at få aktiveret deres banktjeneste, så du fx. kan betale regninger, og overfører til en hvilken som helst svensk konto - ellers vil du kun kunne overføre til faste og godkendte svenske konti. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jensren 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Husk danske penge er bedst at veksle i dk-og overföre til sv.konto.Sidst jeg over förte 10.000dk-til sv.Handelsbanken fik jeg 130,00sv mere end x-change.Ikke meget men bedre end ingenting. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Når mine DKK står på mit svenske Nordnet depot, plejer jeg at veksle mine DKK til SEK først - og så overfører fra Nordnet.se til min svenske konto. Du skal også huske at når du har fået oprettet dit svenske Nordnet depot, at få aktiveret deres banktjeneste, så du fx. kan betale regninger, og overfører til en hvilken som helst svensk konto - ellers vil du kun kunne overføre til faste og godkendte svenske konti. Jeg har Nordnet både i DK og SE, men har endnu ikke benyttet deres bank-tjenster. Du henviser til at man kan betale regninger mv, men koster det noget for denne service eller kan man gratis tilmelde sig, og hvordan ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Jeg har Nordnet både i DK og SE' date=' men har endnu ikke benyttet deres bank-tjenster. Du henviser til at man kan betale regninger mv, men koster det noget for denne service eller kan man gratis tilmelde sig, og hvordan ??[/quote'] Eneste krav for at få banktjesten er at du bor i Sverige. Normalt vil man automatisk have muligheden for at aktivere tjensten under instillinger - men det havde jeg ikke mulighed for, så jeg måtte kontakte kundeservice for få servicen - og servicen er gratis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Eneste krav for at få banktjesten er at du bor i Sverige. Normalt vil man automatisk have muligheden for at aktivere tjensten under instillinger - men det havde jeg ikke mulighed for, så jeg måtte kontakte kundeservice for få servicen - og servicen er gratis. Okay det lyder da super godt. Det er ofte at jeg har penge hos Nordnet men ikke på min svenske bankkonto, og hvis en regning ikke kan vente til jeg for overført er det da smart at den kan betales direkte fra nordnet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 Det gode ved banktjenesten er også at hvis man skal overføre penge til sin svenske bankkonto - og man gør det senest kl. 13:30 er pengene på bankkontoen i løben af eftermiddagen (samme dag). Med den alm. 'foranmeldte' konto sker overførelsen først næste bankdag. Under 'Inställningar' skal du have en sektion som hedder "Överföringar och betalningar" hvis du har banktjensten - ellers skal du have fat i kundeservice for at få adgang til tjensterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topdollar@topdollar.dk 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2010 fint. Jeg har i dag udskrevet det papir-tamtam de vil have.. Så mangler jeg blot en paskopi og en postkasse :) og så må vi se hvordan NordNet spiller Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2010 Hej, Så fik jeg endelig oprettet et nordnet depot. Lige et par spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med. 1. Når man overfører til den danske konto og skal opgive det svenske depotnr. skal man så gøre opmærksom på at det er et svensk depot eller er det nok bare at oplyse de 7 cifre? 2. Jeg kan se man har forskellige valutakonti. Men hvordan indsætter man € på € kontoen fra en anden € konto i europa? Og kan man overføre € fra nordnet til en € konto i en anden bank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2011 1. Når man overfører til den danske konto og skal opgive det svenske depotnr. skal man så gøre opmærksom på at det er et svensk depot eller er det nok bare at oplyse de 7 cifre? Sådan gjorde jeg torsdag aften, men pengene findes endnu ikke på mit svenske depot endnu (under valutakonton) Nogen som ved, hvor lang tid det normalt tager for overførslen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2011 Sådan gjorde jeg torsdag aften' date=' men pengene findes endnu ikke på mit svenske depot endnu (under valutakonton) Nogen som ved, hvor lang tid det normalt tager for overførslen?[/quote'] Pengene står på dit svenske deport dagen efter - eller burde gøre det. Det er en normal dag-dag overførelse. Som ref. har du KUN skrevet dit svenske depot nummer - ikke noget med "depot: xxxxx" ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2011 Pengene står på dit svenske deport dagen efter - eller burde gøre det. Det er en normal dag-dag overførelse. Som ref. har du KUN skrevet dit svenske depot nummer - ikke noget med "depot: xxxxx" ?? Yes, jeg skrev kun mit svenske depot nummer. Men okay, siden jeg overførte torsdag aften, så blev overførslen først effektueret fredag, så jeg må holde øje med mit svenske depot i løbet af dagen. Edit: så kom pengene ind. Så skal jeg bare have tæsket Nordnet oveni hovedet med hensyn til min föränmälde konto, som de er bagud med! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2011 Veksling den modsatte vej... Jeg går ud fra, at hvis man skal have overført penge til sin danske konto via Nordnet, så overfører man SEK til Nordnets svenske konto nummer angivende sit danske depot nummer. Herefter kan valutavekslingen foregå via Nordnet.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2011 Veksling den modsatte vej... Jeg går ud fra' date=' at hvis man skal have overført penge til sin danske konto via Nordnet, så overfører man SEK til Nordnets svenske konto nummer angivende sit danske depot nummer. Herefter kan valutavekslingen foregå via Nordnet.dk[/quote'] Det ville være mit gæt - men jeg har ikke prøvet det selv. Test af med et småbeløb som fx. 100 kr. først :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2011 Nordnet Sverige har ikke længere en konto til dette - ala den vi kender hos Nordnet DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2011 Og det bliver også spændene at se om der sker nogle ændringer pr 1. juli når Nordnet DK bliver en selvstændig bank - måske som det nu er i SE, hvor vi har vores eget bank kontonummer til at indsætte/overføre penge til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2011 Det ville være mit gæt - men jeg har ikke prøvet det selv. Test af med et småbeløb som fx. 100 kr. først :) Jeg har her i ugen prøvet en sådan SEK 100 overførelse til SEB 5221-10 157 86 (ikke længere offentlig nævnt hos Nordnet SE) - den gik ikke automatisk igennem. Jeg fik så oprettet en SEK valuta konto på mit danske depot, da det var det kundeservice ville have, og så fik jeg mine SEK 100 på mit danske depot - men det foregik manuelt via Nordnet's kundeservice. Jeg spurgte så både Nordnet SE's og DK's kundeservice hvordan jeg nemmest kunne overføre/indsætte til mit danske depot fra en svensk bank konto - og SE svarede at det kun kunne ske via et IBAN nr. som så også vil være afgiftsbelagt, hvorimod DK svarede at jeg nettop skulle benytte SEB 5221-10 157 86 med mit danske depot som ref. (som vi kender det fra DK->SE). Jeg venter nu på svar fra DK på hvorfor min test overførelse ikke automatisk gik igennem - om det var pga. min manglende SEK valuta konto, eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 25, 2011 Jeg har her i ugen prøvet en sådan SEK 100 overførelse til SEB 5221-10 157 86 (ikke længere offentlig nævnt hos Nordnet SE) - den gik ikke automatisk igennem. Jeg fik så oprettet en SEK valuta konto på mit danske depot, da det var det kundeservice ville have, og så fik jeg mine SEK 100 på mit danske depot - men det foregik manuelt via Nordnet's kundeservice. Jeg spurgte så både Nordnet SE's og DK's kundeservice hvordan jeg nemmest kunne overføre/indsætte til mit danske depot fra en svensk bank konto - og SE svarede at det kun kunne ske via et IBAN nr. som så også vil være afgiftsbelagt, hvorimod DK svarede at jeg nettop skulle benytte SEB 5221-10 157 86 med mit danske depot som ref. (som vi kender det fra DK->SE). Jeg venter nu på svar fra DK på hvorfor min test overførelse ikke automatisk gik igennem - om det var pga. min manglende SEK valuta konto, eller ej. Takker for opdateringen Rene, ser frem til fortsættelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2011 Takker for opdateringen Rene' date=' ser frem til fortsættelsen.[/quote'] Så er svaret kommet fra Nordnet DK: Dvs. hvis ikke man har en SEK valuta konto på sit danske depot - skal man ha' oprettet en først. Herefter burde overførelsen foregå som vi kender det fra DK->SE Følgende svenske SEB konto benyttes 5221 - 1015786 med det danske depotnr. som reference. Det skal bemærkes at SEB konto numret ikke længere er beskrevet/nævnt på Nordnet.se som en gyldigt konto - men den virker altså stadig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2011 Så er svaret kommet fra Nordnet DK: Dvs. hvis ikke man har en SEK valuta konto på sit danske depot - skal man ha' oprettet en først. Herefter burde overførelsen foregå som vi kender det fra DK->SE Følgende svenske SEB konto benyttes 5221 - 1015786 med det danske depotnr. som reference. Det skal bemærkes at SEB konto numret ikke længere er beskrevet/nævnt på Nordnet.se som en gyldigt konto - men den virker altså stadig :th2: Har lige selv verificeret en SEK 100 overførelse - overført fra min SBAB konto i dag inden kl. 7:00 - og pengene står nu på mit danske Nordnet depot. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2011 Har lige selv verificeret en SEK 100 overførelse - overført fra min SBAB konto i dag inden kl. 7:00 - og pengene står nu på mit danske Nordnet depot. Hej Rene. Tak for indsatsen og info :th2:. Hvad har du gjort aktivt for at få en SEK konto på dit danske Nordnet depot? Jeg kan se, at på mit danske Nordnet depot har jeg (ligesom på mit svenske depot) et faneblad med valutaveksling - er det samme opsætning, som du har? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2011 Hej Rene. Tak for indsatsen og info :th2:. Hvad har du gjort aktivt for at få en SEK konto på dit danske Nordnet depot? Jeg kan se' date=' at på mit danske Nordnet depot har jeg (ligesom på mit svenske depot) et faneblad med valutaveksling - er det samme opsætning, som du har?[/quote'] Jeg blev af Nordnet i forbindelse med min første test overførelse spurgt om jeg ville have en SEK valuta konto på mit danske depot (som ikke havde i forvejen) eller de bare skulle veksle til DKK - jeg valgte så at få oprettet denne SEK valuta konto. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke havde en SEK konto, når nu jeg har en Norsk som standard Jeg har nu følgende valutakonti i både DK og SE - som er en standard opsætning (åbenbart på nær SEK i DK): DKK, SEK, USD, NOK, EUR og CAD Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2011 Jeg har alle de nævnte valutaer på mit Nordnet DK depot. Jeg prøvede at overføre en lille sum af 50 SEK og de kom ind på mit danske depot i dag. Tak for hjælpen Rene! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites