Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 Jeg har alle de nævnte valutaer på mit Nordnet DK depot. Jeg prøvede at overføre en lille sum af 50 SEK og de kom ind på mit danske depot i dag. Tak for hjælpen Rene! Jeg står også og skal have svenske kr fra min svenske "normale" bankonto til min danske "normale" bankkonto. Jeg har netop overført et lille test-beløb på samme måde efter at jeg i går blev anvist af en dansk Nordnet-medarbejder, at jeg kun kunne gøre det ved enten lave det som en udlandsoverførsel eller oprette et svensk Nordnet-depot. Nogen der ved om metoden stadig virker? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 Jeg står også og skal have svenske kr fra min svenske "normale" bankonto til min danske "normale" bankkonto. Jeg har netop overført et lille test-beløb på samme måde efter at jeg i går blev anvist af en dansk Nordnet-medarbejder, at jeg kun kunne gøre det ved enten lave det som en udlandsoverførsel eller oprette et svensk Nordnet-depot. Nogen der ved om metoden stadig virker? Det gør den - du skal bare sikre dig at din SEK valutakonto er aktiv på din danske Nordnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 Det gør den - du skal bare sikre dig at din SEK valutakonto er aktiv på din danske Nordnet. Tak Larsen - det er den - nu må vi se om det virker;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 Tak Larsen - det er den - nu må vi se om det virker;-) De penge du har overført FØR du aktiverede SEK valutakontoen, ved jeg så ikke om de kommer ind korrekt - du bør måske kontakte Nordnet DK for at få rettet op på dem. Men næste gang du overfører vil det ske automatisk (eller det burde). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 De penge du har overført FØR du aktiverede SEK valutakontoen' date=' ved jeg så ikke om de kommer ind korrekt - du bør måske kontakte Nordnet DK for at få rettet op på dem. Men næste gang du overfører vil det ske automatisk (eller det burde).[/quote'] Jeg har sådan set haft den svenske valutakonto i flere år, men har ikke rigtig brugt den (eller de andre tjenester) længe. Overførte et lille beløb i går hvor jeg skrev Dep xxxxxxxx i meddelelsesfeltet i stedet for bare depotnummeret (vidste ikke bedre) og har i dag overført et lille beløb med bare depotnummeret angivet. Så lad os se hvad der sker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2012 Jeg har sådan set haft den svenske valutakonto i flere år, men har ikke rigtig brugt den (eller de andre tjenester) længe. Overførte et lille beløb i går hvor jeg skrev Dep xxxxxxxx i meddelelsesfeltet i stedet for bare depotnummeret (vidste ikke bedre) og har i dag overført et lille beløb med bare depotnummeret angivet. Så lad os se hvad der sker Der må kun stå depotnr. i besked feltet... Indtil engang i sommer var alle valutakonti aktive pr automatik, men de bliver nu automatisk deaktiveret hvis ikke de har været benytte i de sidste 6 måneder, og det var efter samme benyttelses interval diverse konti blev deaktiveret i sommer. Dvs. at man liiiige skal ind og aktivere selv igen, hvis man ønsker at benytte dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2012 Så har jeg testet med et par overførsler af småbeløb og det virker. Nu er jeg så nået til at ville overføre og derefter veksle fra SEK til DKK, men er faldet over denne sætning i "Vigtigt at vide" under Valutaveksling hos Nordnet: Du kan maksimalt veksle et beløb, der svarer til fem gange din depotværdi. Hvordan skal det tolkes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2012 Så har jeg testet med et par overførsler af småbeløb og det virker. Nu er jeg så nået til at ville overføre og derefter veksle fra SEK til DKK, men er faldet over denne sætning i "Vigtigt at vide" under Valutaveksling hos Nordnet: Du kan maksimalt veksle et beløb, der svarer til fem gange din depotværdi. Hvordan skal det tolkes? Der er vel taget hensyn til at der kan være gearing på depotet. Hvis du jævnligt veksler giver det mulighed for at veksle lidt på forskud - fx. hvis der p.t. står 5000 kr. og du er ved at sætte 20.000 mere ind, så kan du allerede nu lave en veksle-transaktion på 25.000, hvis du kan lide kursen lige nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Så er svaret kommet fra Nordnet DK: Dvs. hvis ikke man har en SEK valuta konto på sit danske depot - skal man ha' oprettet en først. Herefter burde overførelsen foregå som vi kender det fra DK->SE Følgende svenske SEB konto benyttes 5221 - 1015786 med det danske depotnr. som reference. Det skal bemærkes at SEB konto numret ikke længere er beskrevet/nævnt på Nordnet.se som en gyldigt konto - men den virker altså stadig :th2: Er der nogen, som har benyttet SEB kontoen på det seneste til at overføre fra en svensk bankkonto til dansk depot på Nordnet? Jeg lavede en ny test overførsel 3/10 og pengene er nemlig stadig ikke kommet ind på depotet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Er der nogen' date=' som har benyttet SEB kontoen på det seneste til at overføre fra en svensk bankkonto til dansk depot på Nordnet? Jeg lavede en ny test overførsel 3/10 og pengene er nemlig stadig ikke kommet ind på depotet.[/quote'] Jeg tror Intrepidus havde "hul igennem" i september (se to indlæg oppe) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Jeg tror Intrepidus havde "hul igennem" i september (se to indlæg oppe) Måske du har samme problem som Intrepidus havde - nemlig at SEK valuta kontoen er deaktiveret, og derfor først skal aktiveres igen for det virker ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Måske du har samme problem som Intrepidus havde - nemlig at SEK valuta kontoen er deaktiveret' date=' og derfor først skal aktiveres igen for det virker ??[/quote'] Hovsa, du havde fat i noget der. Min valutakonto var blevet deaktiveret, så jeg har aktiveret den for SEK igen - så må vi se, hvad der sker. Tak for tippet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2012 Hovsa' date=' du havde fat i noget der. Min valutakonto var blevet deaktiveret, så jeg har aktiveret den for SEK igen - så må vi se, hvad der sker. Tak for tippet![/quote'] Jeg ved ikke om du bør tage fat i Nordnet, for at de kan prikke til den overførelse, som pt. står ude på et "fejl sidespor" ?? Næste gang du laver en overførelse skulle det gerne gå igennem uden problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret June 27, 2014 Udover Nordnet og Avanzas muligheder at føre valutakonto har Avanza nu taget det et skridt videre og har nu en "rigtig" valutahandel med mulighed for gearing. Spreadet på SEK/DKK er 0,08% og 25 ganges gearing er mulig. Så hvis man fx. mener at valutakursen på danske kroner er fordelagtig så kan man med ca. 3000 SEK på kontoen sælge de 50.000 DKK som så købes tilbage når kursen er lavere. Årlig rente på ca. 3,4% på udlån i SEK og evt. overskud skal beskattes med kapitalskat og underskud kan trækkes fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites