bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2006 Ja, jeg har jo ikke helt fundet ud af det endnu selv. Men, hvis du har god tid, og gider besværet så forsøg dig med Nordnet Det skulle kun koste dig 200.000 * 7,5 /10.000 = 150 kr i tabt kurs Hvis du ikke gider så meget besvær, så hør din egen bank om, hvad det koster i kursforskel ved en "udlandsoverførsel" - hvis de fx. kan gøre det indenfor 0,20%-0,25%. fra middelkursen - hvilket det lader til at flere banker kan - så bliver det ikke mere end 400-500 kr i tabt kurs - dertil kommer så et evt. overførselsgebyr, men dette burde højest løbe op i 150 kr. Hvis bankrådgiveren ikke fatter en lyd kan der evt spørges efter både en købs og en salgskurs ved valutaoverførsler. Hvis fx disse er 80,20 og 79,80 er der altså 40 øre i "spread" - dermed er der 20 øre i forskel til middelkursen. Og 20 øre i forhold til middelkursen på 80,00 er 0,25%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Har du efterhånden fundet dig en pålidelig (læs billig) måde at overføre på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Jeg bruger primært Nordnet nu, som jeg har fået sat op - helt gebyrfrit og er klart det billigste på kursen. Det kræver bare at man overfører i god tid - jeg har også tænkt mig at samle sammen i lidt større portioner, så jeg ikke skal belemre dem alt for mange gange. Det er jo egentlig en vekselordning, som er beregnet på at man samtidigt handler med værdipapirer - så man udnytter dem lidt, hvis man ikke bruger dem til noget andet. Dog regner jeg også med at kunne bruge dem i fremtiden til at handle værdipapirer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Jeg bruger primært Nordnet nu, som jeg har fået sat op - helt gebyrfrit og er klart det billigste på kursen. Hvordan får du pengene ud igen. Var der noget med man kan overføre til sin SE konto? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Hvordan får du pengene ud igen. Var der noget med man kan overføre til sin SE konto? Ja - man kan tilmelde nogen faste konti, som man kan overføre til. Her er det muligt at give dem dem det fulde Swift og IBAN nummer på en svenske konto. Man skal så sende dem en besked i deres beskedsystem hver gang man skal overføre. Lidt besværligt, men gratis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2007 Prøver lige at genoplive denne tråd... For at summere: Danske Bank tager ved veksling til Svk: 0,18 højere kurs og tillægger et gebyr på 20 kr Regneeksempel 500.000 dkr skal veksles: 500.000/(Nationalbankens kurs + 0,18) + 20 kr 500.000/(0,8053+0,0018) + 20 kr = 619.482 kr. Nordea tager tager ved veksling til Svk: 0,20 højere kurs og intet gebyr (fordelskunder) Regneeksempel 500.000 dkr skal veksles: 500.000/(Nationalbankens kurs + 0,20) 500.000/(0,8053+0,020) = 619.348 kr. Forskel på Danske Bank og Nordea 619.482 kr. - 619.348 kr. = 134 kr. i Danske Banks favør. Danske Bank er altså billigst ved veksling af større beløb = man får flere Svk for sine Dkr. Er dette korrekt? Eller har jeg fucket udregningen op? Jeg skal snart selv overføre penge til en udbetaling, og er derfor interesseret i den rigtige udregning :) På forhånd tak for hjælpen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
J.B.S. 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2007 Prøver lige at genoplive denne tråd... For at summere: Danske Bank tager ved veksling til Svk: 0,18 højere kurs og tillægger et gebyr på 20 kr Regneeksempel 500.000 dkr skal veksles: 500.000/(Nationalbankens kurs + 0,18) + 20 kr 500.000/(0,8053+0,0018) + 20 kr = 619.482 kr. Nordea tager tager ved veksling til Svk: 0,20 højere kurs og intet gebyr (fordelskunder) Regneeksempel 500.000 dkr skal veksles: 500.000/(Nationalbankens kurs + 0,20) 500.000/(0,8053+0,020) = 619.348 kr. Forskel på Danske Bank og Nordea 619.482 kr. - 619.348 kr. = 134 kr. i Danske Banks favør. Danske Bank er altså billigst ved veksling af større beløb = man får flere Svk for sine Dkr. Er dette korrekt? Eller har jeg fucket udregningen op? Jeg skal snart selv overføre penge til en udbetaling, og er derfor interesseret i den rigtige udregning :) På forhånd tak for hjælpen :th2: 134 kr.? Hvis jeg skal overføre 500.000 dkk.......om banken tager 100 dkk eller 500 dkk for det, er jeg fuldstændig lige glad Du kommer alligevel til at score mange penge på din lejlighed/dit hus i løbet af nogle år?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2007 134 kr.? Hvis jeg skal overføre 500.000 dkk.......om banken tager 100 dkk eller 500 dkk for det, er jeg fuldstændig lige glad Du kommer alligevel til at score mange penge på din lejlighed/dit hus i løbet af nogle år?! 500.000 var et tænkt eksempel. Mit spørgsmål var også om beregningen var korrekt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 11, 2007 Danske Bank tager ved veksling til Svk: 0,18 højere kurs og tillægger et gebyr på 20 kr ...... 500.000/(0,8053+0,0018) + 20 kr = 619.482 kr. Æh du har regnet noget andet ud end det du har skrevet. For at få 619.482 er man nødt til at ændre det sidste plus til et minus således: 500.000/(0,8053+0,0018) - 20 kr = 619.482 kr. Det er dog mere rigtigt at trække fra til sidst end at lægge til. Man skal jo betale gebyret - man få det ikke forærende ;) Som petitesserytter må jeg så påpege at heller ikke dette er helt korrekt, fordi gebyret er på 20 DKK, hvilket ikke er det samme som 20 SEK. Så den helt korekte udregning for danske bank er følgende: (500.000 - 20) / (0,8053+0,0018) = 619.477,14 Dermed er danske bank altså 128,69 svenske kroner billigere end Nordea. Nordea udregning er forøvrigt korrekt- Men det giver samme konklusion - danske bank er lidt billigere end Nordea - men med stort tryk på LIDT. Gør hvad der er nemmest og kontroller lige en ekstra gang, hvad deres gebyrer er. Tvivler lidt på at Nordea overfører gratis med mindre at der er tale om den faste månedlige overførsel. Men det er måske 500.000 fast hver måned, som du skal overføre? I så fald skal du ikke bekymre dig så meget om prisen, men glæde dig over at de lige har afskaffet formueskatten. ;) :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Graver lige denne tråd op igen :) Jeg overvejer at oprette et depot hos Nordnet, efter som det jo virker som om det er den billigeste måde at få vekslet fra DKK til SEK. Men jeg er ikke helt fortrolig med Nordnet's website, og da aktier, obligationer og kurser bla-bla på ingen måde interesserer mig, så virker deres website lidt uoverskuelig, når jeg kun er interesseret i at veksle billigt. Så jeg har lige et par spørgsmål: 1) Fungerer det stadig, at flytte sine penge fra DK til SE, sådan nogenlunde smertefrit (jeg har fattet det tager længere tid for en overførsel via Nordnet, end bankerne bruger) ? 2) Er det stadig billigt (7,5 basispoint what ever), eller findes der nogle gebyrer af nogen art? F.eks at man skal handle aktier eller andet for et vis minimumsbeløb i kvartalet, eller noget? Altså, er det gratis at være passiv bruger? 3) Hvis man læser på Nordnet's website her: http://www.nordnet.se/NNDK/da/k/prislista.html og scroller ned til "Administrative tjenester", så står der at Kontantoverførsler til bankkonto i udlandet koster 100 DKK. Så må jeg lige spørge dumt: Er det ikke når man sætter et beløb fra sin danske konto ind på sit depot i Nordnet, for så at overfører det vekslede beløb til sin svenske konto Ville være rart med noget up to date feed back fra nogle Nordnet brugere, inden jeg evt selv opretter et depot hos Nordnet. På forhånd tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 3) Hvis man læser på Nordnet's website her: http://www.nordnet.se/NNDK/da/k/prislista.html og scroller ned til "Administrative tjenester", så står der at Kontantoverførsler til bankkonto i udlandet koster 100 DKK. Så må jeg lige spørge dumt: Er det ikke når man sætter et beløb fra sin danske konto ind på sit depot i Nordnet, for så at overfører det vekslede beløb til sin svenske konto Nej, det koster ikke 100 kr såfremt du følger denne metode: 1) opretter konto/depot i Nordnet SV 2) overfører DKK til Nordnets danske depotkonto, med reference til dit svenske depotnummer 3) Inde i Nordnet.se : veksler dine DKK til SEK 4) Overfører dine SEK til din svenske bank De 100 kr der nævnes, gælder hvis du i steg 4 i min beskrivelse ønsker at overføre tilbake til en udenlandsk bank, fordi pengerne nu står på din svenske "konto". Fungerer udmærket for mig, og jeg har aldrig betalt nogen administrationsgebyr. Skal siges at jeg handler nogle aktier også en gang i blandt. Den bedste funktionen for mig er at jeg, som jeg har beskrevet tidligere, har muligheden at veksle min fremtidige danske løn når kursen er god (god for mig er under 80). Jeg skal da betale rente på min negative danske saldo, men modtager rente på min positive svenske saldo. Samlet giver dette et lille rentetab, men til gengæld har jeg nu sikret de næste 6 månedsløner til kurs 79,3 inkl rentetabet. Fortsætter SEK at falde, er det isoleret set en dårlig deal, men det er jo al forsikring når uhældet ikke kommer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Jeg har prøvet at åbne en konto (online) på Nordnet i sidste uge men det kunne jeg ikke. :thumbdown Har udfyldt alle mine oplysninger: Adresse: Postnummer: xxx xx Land: SE Bagefter: Skattepligtigt hjemland* DK m.m. Så skulle jeg videre....og så kommer der lille vindue op "Fejl! Danske postnumre har kun 4 cifrer" :thumbdown Nej, hvor er det amatøragtigt:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 2) Er det stadig billigt (7,5 basispoint what ever), eller findes der nogle gebyrer af nogen art? F.eks at man skal handle aktier eller andet for et vis minimumsbeløb i kvartalet, eller noget? Altså, er det gratis at være passiv bruger? http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=7222&highlight=nordnet&page=3 I følge oveenstående tråd har Nils betalt 99 SEK pr. kvartal for at have depotet idet man skal lave mindst een kurtage givende handel pr. kvartal. Jeg selv har dog ikke betalt noget - også selvom jeg ikke har handlet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Hvor mange ind ind i landet ? För i tiden skulle man udfylde en blanket til skatten hvis man overförte mere end 50000 til SV. Hvordan er det nu ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 För i tiden skulle man udfylde en blanket til skatten hvis man overförte mere end 50000 til SV. Hvordan er det nu ? Æh - jeg har aldrig hørt om at man skulle udfylde en blanket og derfor heller aldrig gjort det. Ingen har jagtet mig af den grund. Er det ikke kun for kontanter? Ellers kunne det da nemt blive til mange blanketter for dem som handler med udenlandske aktier. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=7222&highlight=nordnet&page=3 I følge oveenstående tråd har Nils betalt 99 SEK pr. kvartal for at have depotet idet man skal lave mindst een kurtage givende handel pr. kvartal. Jeg selv har dog ikke betalt noget - også selvom jeg ikke har handlet. Det gebyr har de afskaffet nu. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Jeg har prøvet at åbne en konto (online) på Nordnet i sidste uge men det kunne jeg ikke. :thumbdown Har udfyldt alle mine oplysninger: Adresse: Postnummer: xxx xx Land: SE Bagefter: Skattepligtigt hjemland* DK m.m. Så skulle jeg videre....og så kommer der lille vindue op "Fejl! Danske postnumre har kun 4 cifrer" :thumbdown Nej, hvor er det amatøragtigt:thumbdown Hvis du er en standardgrænsegænger, så er dit skattehjemland Sverige. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 1) opretter konto/depot i Nordnet SV 2) overfører DKK til Nordnets danske depotkonto, med reference til dit svenske depotnummer 3) Inde i Nordnet.se : veksler dine DKK til SEK 4) Overfører dine SEK til din svenske bank Øhm, alt det depot halløj der Vil det sige at man opretter sig som bruger, både hos .dk og .se ? Eller er jeg bare forvirret nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Bank overförsler Nej det var bankoverförsel. Da vi i sin tid (1996) fik overfört pengene fra vores hus i DK, skulle vi skrive hvorfor de skulle til Sverige og hvor penegene kom fra. Æh - jeg har aldrig hørt om at man skulle udfylde en blanket og derfor heller aldrig gjort det. Ingen har jagtet mig af den grund. Er det ikke kun for kontanter? Ellers kunne det da nemt blive til mange blanketter for dem som handler med udenlandske aktier. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2008 Øhm, alt det depot halløj der Vil det sige at man opretter sig som bruger, både hos .dk og .se ? Eller er jeg bare forvirret nu Læs fra indlæg #25 her: Overførsel fra DK til SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 Hvordan overfører man sine penge fra sin DK-bank til nordnet.dk? Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference! Det er vigtigt for at vi skal kunne identificere din indsætning. Kan man ikke overføre dem direkte på sin depot-/kontonummer i nordnet.dk uden om SEB? Ligesom når man overfører penge mellem 2 konti? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 Hvordan overfører man sine penge fra sin DK-bank til nordnet.dk? Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference! Det er vigtigt for at vi skal kunne identificere din indsætning. Kan man ikke overføre dem direkte på sin depot-/kontonummer i nordnet.dk uden om SEB? Ligesom når man overfører penge mellem 2 konti? Tror du de havde skrevet det sådan, hvis man kunne? En hemmelig konspiration mellem Nordnet og SEB? Nordnet er ikke en bank, derfor kan man ikke gøre det. Det er forklaringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 En hemmelig konspiration mellem Nordnet og SEB? :th2: Jeg troede at Nordnet er "en slags bank"....så fik jeg lært noget nyt i dag! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 :th2: Jeg troede at Nordnet er "en slags bank"....så fik jeg lært noget nyt i dag! :)Bank: http://da.wikipedia.org/wiki/Bank :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2008 :th2: Jeg troede at Nordnet er "en slags bank"....så fik jeg lært noget nyt i dag! :) Det skal man jo også helst.. :) Gios link er faktisk rigtigt godt og beskriver en del af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites