Guest Cloe Anmeld indhold Skrevet March 17, 2006 hej alle sammen. Er der nogle af Jer som ved, hvornår vi modtager vores begrænsede skattepligtige selvangivelse for 2005? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kristian Rasmussen1 20 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2006 Sidst i marts/ først i april og den skal afleveres senest 2. juli 2006. med venlig hilsen Kristian Rasmussen SkatØresund Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 17, 2006 Ih ja, vi glæder os allerede som små børn:) Kan næsten ikke vente.... Iøvrigt kan I allerede nu printe jeres skattemappe ud og starte udregningerne så de ligger klar til "den blanke satan" dukker op.. God weekend Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2006 Ja , men har set i tv de er forsinkede... så lad os nu se... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2006 Iøvrigt kan I allerede nu printe jeres skattemappe ud og starte udregningerne så de ligger klar til "den blanke satan" dukker op.. Hvis I venter på "blanke satan", er der et link til ham her: http://www.skat.dk/getFile.aspx?ID=6338 Og hvis den "blanke satan" ønsker at være grænsegænger, kan I klikke her: http://www.skat.dk/getFile.aspx?ID=6342 Min kone og jeg har udfyldt vores selvangivelser - nu skal de bare sendes eller afleveres... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Tak Anton, den har jeg faktisk ledt længe efter.. det er ikke lige til at finde på Skat... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Befordring Den der søger skal finde ... De fleste af os får sikkert også brug for den her http://www.skat.dk/getFile.aspx?ID=6879 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Den der søger skal finde ... De fleste af os får sikkert også brug for den her http://www.skat.dk/getFile.aspx?ID=6879 Ja men nu fandt jeg det jo så ikke..... deres søgefunktion er håbløs.. Nu er alt printet ud.. ih jeg kan slet ikke vente til weekenden:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Er der nogen der har fundet omvekslingskursen DKK/SEK vi skal bruge? Ved godt jeg kunne tage ultimokursen, men jeg kan huske Told og Fnat havde en gennemsnitskurs sidste år. Og ja jeg har søgt:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2006 Det er vel nationalbankens gennemsnitskurs (uden jeg ved det med sikkerhed). Den var så 80,2902 i 2005. Kilde. http://www.nationalbanken.dk/DNDK/statistik.nsf/side/FT_Valutakurser!OpenDocument Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2006 hej alle sammen. Er der nogle af Jer som ved, hvornår vi modtager vores begrænsede skattepligtige selvangivelse for 2005? Konens dukkede op med posten idag! Jeg har endnu ikke modtaget noget. Som sædvanligt var alle felter blanke. Jeg bliver så træt af det system.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 6, 2006 Konens dukkede op med posten idag! Jeg har endnu ikke modtaget noget. Som sædvanligt var alle felter blanke. Jeg bliver så træt af det system.... Med en udprintet skattemappe så er det faktisk ikke så svært.... Der er henvisning til de fleste rubrikker og en vejledning med fra Skat... Jeg HADER det som pesten, men bliver positivt overrasket hvert år over hvor let det er gået... jeg havde 5 tal jeg skulle udfylde...og en underskrift.. Et godt råd, kom igang få lortet afsted... (vores mangler bare kuvert og frimærke:th2:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2006 Med en udprintet skattemappe så er det faktisk ikke så svært.... Der er henvisning til de fleste rubrikker og en vejledning med fra Skat... Jeg HADER det som pesten, men bliver positivt overrasket hvert år over hvor let det er gået... jeg havde 5 tal jeg skulle udfylde...og en underskrift.. Et godt råd, kom igang få lortet afsted... (vores mangler bare kuvert og frimærke:th2:) Jeg er blank hvad det meste angår.... håber jeg får det hele med, ellers kan man vel rekvirere lidt hjælp hos eksperten ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Jeg er blank hvad det meste angår.... håber jeg får det hele med' date=' ellers kan man vel rekvirere lidt hjælp hos eksperten ;) [/quote'] Med ekspert hentyder du vist til Anton og Nils.. jeg er blot "selvangivelsesbruger".. ikke andet. Men hvis jeg kan hjælpe så er du velkommen til at hive fat i mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Helle 10 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Er der nogen der har fundet omvekslingskursen DKK/SEK vi skal bruge? Ved godt jeg kunne tage ultimokursen, men jeg kan huske Told og Fnat havde en gennemsnitskurs sidste år. Og ja jeg har søgt:) Hvad skal du bruge kursen til? Er det eneste vi skal skrive på selvangivelsen ikke bare løn, renteindtægter (ok, skal regnes om til dk, hvis man har svensk konto) og befordringsfradrag? Det er lidt mærkeligt. Jeg er begrænset skattepligtig, men Klaus, min kæreste, som har boet her i 4½ år som jeg, er ikke??!! Han har kun skrevet de nævnte ting på, så jeg skal vel heller ikke skrive mere på end det? KH Helle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Den der formular til befordrignsfradrag. Skal den udfyldes ? Har altid selv regnet fradraget ud og skrevet det ind og aldrig hørt noget fra Skat. Hvordan finder jeg ud af hvem der har beskatningsretten af min aktieindkomst? Havde et minus i 2004 som jeg anførte på 2005 selvangivelsen. Men 2005 har givet et stort overskud og nu er jeg i tvivl om det er Dk der har beskatningsretten eller er det S ? Jeg vil gerne kunne trække det minus fra i 2004, men slev når det er gjort bliver jeg hårdere beskattet af resten i DK end i S (so jeg hurtigt har kunnet regne ud) Må prøve (endnu en gang) at kontakte Skat og høre om de er levet klogere. Den sidste jeg snakkede med lovede at vende tilbage, men det er selvfølgelig ikke sket endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Hvis du, Helle, f.eks. har svenske renteudgifter, skal du bruge kursen den 31-12. til at omregne beløbet med, hvis du skal overføre dem til din danske selvangivelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Helle 10 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Hvis du' date=' Helle, f.eks. har svenske renteudgifter, skal du bruge kursen den 31-12. til at omregne beløbet med, hvis du skal overføre dem til din danske selvangivelse.[/quote'] Ok, tak, det har jeg så ikke. VI har dog en svensk konto, hvor der står ca 3000 på hele tiden, skal jeg indberette den rente vi har tjent på det? KH Helle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Hvad skal du bruge kursen til? Er det eneste vi skal skrive på selvangivelsen ikke bare løn, renteindtægter (ok, skal regnes om til dk, hvis man har svensk konto) og befordringsfradrag? Det er lidt mærkeligt. Jeg er begrænset skattepligtig, men Klaus, min kæreste, som har boet her i 4½ år som jeg, er ikke??!! Han har kun skrevet de nævnte ting på, så jeg skal vel heller ikke skrive mere på end det? KH Helle Helle du skal vist bruge lidt tid på det:) Læs vejledningen der følger med, du kan både være begrænset skattepligtig eller begrænset under grænsegængerreglerne. Der er en forskel. Kig evt i gamle skattetråde, der står uanede mængder af guld. Renteindtægter = Svensk selvangivelse (også selvom de er danske) RenteUDGIFTER = Dansk selvangivelse. (da vi har svenske lån skal rentebeløbet omregnet med en kurs som står på vejledningen. Det er nationalbankens gennemsnitskurs og er i år sat til 80,29) og tilføljes supplementet der kun gælder under grænsegængerreglerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2006 Med ekspert hentyder du vist til Anton og Nils.. jeg er blot "selvangivelsesbruger".. ikke andet. Men hvis jeg kan hjælpe så er du velkommen til at hive fat i mig. Ok kan du ikke lige PM en PM så jeg kan lige kan få fat i dig hvis det skulle gå helt hen i vejret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 21, 2006 Er der nogen der ved noget om Årsopgørelsen? Altså hvornår den er at finde i skattemappen? Jeg kan se min kom sidste år 5. juli, men der indsendte jeg også min selvangivelse senere end i år. Indberetter de løbende eller er der en eller anden fælles kørselsdato? Anton??? Kristian Rasmussen? Anyone? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2006 Har ikke engang modtaget selvangivelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kristian Rasmussen1 20 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2006 Vi indberetter løbene selvangivelserne. Men send en mail til os på skat@skat.dk og i emne/subject skriver i Til SkatØresund Att.: Kristian Rasmussen Så skal jeg kigge på om hvorfor jeres selvangivelser ikke er indberette eller hvorfor den ikke er modtaget endnu. Jeg kan lige oplyse at dem der er er født mellem dato 21 og 31, har der været problemer med at få leveret selvangivelserne fra trykkeriet, så de er først blevet sendt/afleveret til Post Danmark lige før påske. Det beklager vi naturligvis. mvh Kristian Rasmussen SkatØresund Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 Jeg kan lige oplyse at dem der er er født mellem dato 21 og 31' date=' har der været problemer med at få leveret selvangivelserne fra trykkeriet[/quote'] Nåh, så er det nok derfor jeg heller ikke har modtaget min endnu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2006 Vi indberetter løbene selvangivelserne. Men send en mail til os på skat@skat.dk og i emne/subject skriver i Til SkatØresund Att.: Kristian Rasmussen Så skal jeg kigge på om hvorfor jeres selvangivelser ikke er indberette eller hvorfor den ikke er modtaget endnu. Jeg kan lige oplyse at dem der er er født mellem dato 21 og 31, har der været problemer med at få leveret selvangivelserne fra trykkeriet, så de er først blevet sendt/afleveret til Post Danmark lige før påske. Det beklager vi naturligvis. mvh Kristian Rasmussen SkatØresund Takker for info. Prøvede at ringe i sidste uge, men opgav pga ventetid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites