Jump to content
elpedro

Moms på import fra internet

Recommended Posts

Hej Sad lige og ville til at bestille lidt tøj hjem fra USA, og blev i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille det til min hjemadresse i Malmö eller til arbejdet i Dk. Tager svenskerne moms på sådanne varer, og hvis de gør, hvor er der så mindst chance for at tolderne opdager sådanne varer; Dk eller Se? Ikke at jeg går ind for ulovligheder, er blot nysgerrig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hej Sad lige og ville til at bestille lidt tøj hjem fra USA, og blev i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille det til min hjemadresse i Malmö eller til arbejdet i Dk. Tager svenskerne moms på sådanne varer, og hvis de gør, hvor er der så mindst chance for at tolderne opdager sådanne varer; Dk eller Se? Ikke at jeg går ind for ulovligheder, er blot nysgerrig ;)
Jeg har bestilt tøj fra USA 2 gange til min arbejdsadresse i København, den ene kom igennem den anden ikke:( Bemærk det er ikke blot told du bonnes...det er told, afgift ved told samt moms af told og afgift.... og dette både af pakkens såvels om fragtens værdi...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jeg har lige fået en pakke leveret fra US, sendt med FedEx. Ingen afgift/moms eller andet.... Venter på 2 pakker mere. En fra Hong Kong og en fra USA. Jeg fortæller senere om de er kommet igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener (set indslag i tv) at Sverige har en lidt højere bagatel grænse for hvornår de vil opkræve moms + evt told. Så hvis det er varer uden størere værdi < 500 kr ? så skulle der være størst chance for den går igennem i Sverige. Har selv lige fået en pakke fra Hongkong, uden problemer T.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites