Jump to content
APGraph

MediaCenter erfaringer

Recommended Posts

Hey jeg står og overvejer at investere i et media center til min fladskærm. Er der nogle som har erfaringer med disse her over i sverige? jeg har indlagt alm kabel tv dog abonerer jeg på canal+ igennem Boxer så jeg har en digital reciver og en stue antene. kan der være en ide i at købe et mediaCenter i DK, hvis nu man kender nogle som kan få det billigere, Eller hvad med selv at bygge en, er det muligt, uden at være super IT nørd (ik for at støde nogle, men til tider kan folk her inde godt være lidt nærtagende hehe) PS. har prøvet søge funktionen (der kommer næsten altid en og forslår det, ASAP meddelsen er blevet postet)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du nu har modtageren på taget så kig evt på Dreambox. Den kan lidt mere end media centeret og koster 1/3 del. How-to-use http://www.doom9.org/index.html?/DigiTV/dbox-howto.htm Where-to-buy http://www.satstore.co.uk/ Fandt lige nogle danske importører. http://www.dream-multimedia-tv.de/english/dealerlist/dream.php4?do=list&showcat=61

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Microsoft Mediecenter har Problemmer med at modtage 2 signal kilder(typer) Så man kan godt få nogle udfordringer med parabol hvis man også vil have sit alm. antenne stik tilsluttet også hvis man fx. vil se tv2. Nogle boxe kan man så tilslutte alle signal typer så den box kun sender en signal type ud. Microsoft er bekendt med dette problem og arbejder på sagen. Men der er en del mediecenter ude på marked som der er værd at se på. Kan kun selv Anbefale Scaleo E -> med Scart og 2x Tv-tuner. http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_computers/scaleo_e.html Ja man kan bygge dem selv. og det er måske gså lidt billiger. men der kommer jo lidt Ulæmber med. 1. Ingen Suppport 2. Det man har bygget er måske ikke helt gennem testet. 3. Microsoft Mediecenter bliver Pt. bare solgt som OEM. Mvh Kent Folke Larsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også MediaPortal (http://www.team-mediaportal.com/) som så vidt jeg ved understøtter flere tv-kort. Den nye Windows Vista skulle efter sigende dog understøtte flere kort, men jeg har afinstalleret det igen, og fik det ikke lige prøvet (tror lige vi giver Vista et ½ eller helt år til at komme up-to-date med diverse mangler). Problemet med boxer er at der pt. ikke er nogle indstikskort til pc'en som kan spille sammen med boxer (eller er der ??) således at du kan afkode det digitale signal i computeren. Måske der er nogle som har en løsning herpå ? Til din mediacenterpc skal du overveje hvorvidt den skal kunne afspille HDTV, da dette stiller højere krav til hardwaren. Nu ved jeg ikke om du tænker pc fladskærm eller fjernsyn fladskærm, men i den sammenhæng skal du også overveje hvad du vil i forhold til HDTV. De fleste skærme idag understøtter 720p og 1080i, mens den næste generation kommer til at køre "true" HD som er 1080p. DR har dog meldt ud at deres standard (om 5-6 år når de går i luften) bliver 720p. Så sålænge din kommende pc bare kan trække det, så er du home free

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En ting kan jeg da sige. Hvis man vil bruge Windows MCE' date=' skal man ikke bygge pc'en selv. Programet er meget kræsent med hvad hardware det vil lege med.[/quote'] Hmm, det kan man nu sagtens ... Efter at mere og mere hardware er begyndt at lave drivere der understøtter/understøttes af MCE er det ikke så slemt. Jeg har selv en ældre maskine, jeg har klasket lidt TV-kort og halløj i, og det fungere upåklageligt... Man skal bare sikre sig, at det hardware man køber, er mærket med Windows Media Center-compatible-mærket, så skulle den være i vinkel :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv lige købt en Xbox 360 med et Wlan kort i, den fungerer som en Media center "extender", dvs man skal have en computer med XP media center edition eller Vista. Men så kan man også hive musik, film osv fra pc'en til xbox'en. Det er nok noget af den billigste løsning tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen altså jeg købte en Mac Mini - den fylder ikke meget, og fjernbetjeningen er også meget minimalistisk, men pæn - og en tv-signal adapter. Jeg har fuldskærms visning med epg (er det ikke det det hedder, visning af tv-programsoversigter for de forskellige kanaler?), harddiskoptager, og hvis jeg har lyst - adgang til Internet via trådløst netværk, tastatur, mus osvosv. 10K (ca.) - se her - og ja det er de 2 små kasser på hylden under uret - det er iøvrigt et godt forum til folk med en lille Mac i maven ;-) - og mange fine billeder af opsætninger, men ja, JM2CW.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal det bruges til?? Jeg har selv en Mac-Mini hvor jeg købte en Tuner til da jeg ville lave samme løsning som HR.W men jeg blev meget skuffet over kvaliteten af billedet. Jeg lånte en Scaleo MediaCenter (for at udelukke ringe Hardware) men stadig ringe billed kvalitet. Jeg skulle/skal kun bruge en optager så min løsning bliver nok en DVD-optager med HDD i stedet for. Så kan man jo sætte Mini´en til alligevel hvis man vil kunne se sine billeder eller hvad man ellers ville bruge sit MediaCenter til. Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg Anvender selv en Scaleo E mediecenter og er tilfreds med den. Nu skal det så også lige siges at jeg arbejder for Fujitsu Siemens som laver Scaleo E. Hvis du har et dårligt billede kan det skyldes mange ting. Men en antenne forstærker kan måske hjælpe dig lidt. Jeg var ude og hjælpe en familie ude i limhamn som også havde købt en Scaleo E og de havde også en del problemmer og dårligt billede. det dårlige billede som de har er nok på grund af noget støj de har på vægstikket. selv om de bor i noget helt nybygget bolig. Når antennen sidder direkte i fjernsynet har du måske ikke støj på. men når du så kommer stikket ind i et medie center laver computeren det om til digital. og det kan godt være du ikkke kunne se noget støj da signalet var analog(Direkt i tv) men meget lidt støj som øjet næsten ikke kan se. bliver til meget støj når den laver signalet om til digitalt. Mange af deres andre problemmer var mere pga. Windows MCE's begrænsninger. Men jeg kan godt svare på diverse MCE/ Mediecenter spørgsmål. (Også selv om det ikke er af mærket Fujitsu Siemens.) Mvh Kent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er uddannet elektronikmekaniker og sidder til dagligt og reparerer TV og PC-monitore så jeg ser måske på tingene med andre øjne end "almindelige" brugere. Jeg vil ikke "nøjes med" og vælger derfor ikke at købe et mediacenter. Den Tuner jeg havde købt havde også digital-Tuner og der var billedet fint men da det stadig kun er begrænset med kanaler der er Digitale kan man jo ikke bruge det til noget. Kent, jeg vil give dig ret i at antenneforholdet kan spille ind men..... Billedet er en smule bedre hos ejeren af mediacentret (Chr. Sauer) men stadig ikke godt nok, synes jeg. Men alt i alt blev der jo spurgt om folks meninger og derfor skrev jeg min i denne tråd. Henrik

Hej Jeg Anvender selv en Scaleo E mediecenter og er tilfreds med den. Nu skal det så også lige siges at jeg arbejder for Fujitsu Siemens som laver Scaleo E. Hvis du har et dårligt billede kan det skyldes mange ting. Men en antenne forstærker kan måske hjælpe dig lidt. Jeg var ude og hjælpe en familie ude i limhamn som også havde købt en Scaleo E og de havde også en del problemmer og dårligt billede. det dårlige billede som de har er nok på grund af noget støj de har på vægstikket. selv om de bor i noget helt nybygget bolig. Når antennen sidder direkte i fjernsynet har du måske ikke støj på. men når du så kommer stikket ind i et medie center laver computeren det om til digital. og det kan godt være du ikkke kunne se noget støj da signalet var analog(Direkt i tv) men meget lidt støj som øjet næsten ikke kan se. bliver til meget støj når den laver signalet om til digitalt. Mange af deres andre problemmer var mere pga. Windows MCE's begrænsninger. Men jeg kan godt svare på diverse MCE/ Mediecenter spørgsmål. (Også selv om det ikke er af mærket Fujitsu Siemens.) Mvh Kent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Igen Nu var det ikke ude hos sauer jeg talte om men en helt anden.:) Men jeg giver dig ret. at hvis man ikke körer digitalt tv så kan man se forskel. og ju större tv man har jo mere kan man se det. Men når alt er på digitalt så er det problem ude af verden:rolleye: mvh Kent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites