Anine 10 Anmeld indhold Skrevet March 14, 2006 Hej! Her skal man jo være medlem af en boligforening i årevis for at kunne leje en lejlighed ved dem. Nu håber jeg at flytte til Sverige senest til sommer, og ville så høre hvordan det er i Sverige? Det er svært at melde sig ind i en boligforening allerede nu, da jeg ikke ved hvor jeg ender, for det afhænger af hvor jeg finder job. Hvordan gjorde I da I flyttede til Sverige? Hvis I også ville leje lejlighed. Hvis jeg får jobbet jeg er kaldt til samtale på, har jeg 1 måned til at finde en lejlighed. Hvordan foregår tildelingen af leje-lejligheder i Sverige? Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2006 Vi meldte os ind hos Heimstaden og 2½ måned efter fik vi tildelt en lejlighed. Om vi lige præcis var heldige ved jeg ikke men de er til at tale med. Man bruger ikke kø systemer herovre på samme måde men en mere individuel bedømning efter hvad jeg har forstået Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2006 Det finns också många privata värdar, men där är det nog svårare att få något. Kolla i tidningarna. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2006 Du skal vel også lige have Øresundsdebattens officielle råd: Køb! Der bliver færre og færre lejeboliger i Sverige, fordi BRF'er bliver omdannet, og det meste der bygges er bostadsrätter, så der er stigende pres på de tilbageværende lejeboliger - højere priser, længere køer dårlige vilkår ved fremleje. Bostadsrättsmarkedet er derimod i lige høj grad sælgers og købers marked, og man kan vælge og vrage. Desuden er det ret nemt at flytte igen - hjem til mor eller til en anden lejlighed i et bedre kvarter. Man slipper endda for tre måneders opsigelse og depositum/vedligeholdelse-skænderi som i lejeboliger. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites