Jump to content
birkster1977

Hvad sker der i malmö?!

Recommended Posts

Der bliver skudt på livet løs i byen og folk bliver myrdet og hvad ved jeg, måske er jeg ikke den eneste som har læst denne: http://sydsvenskan.se/malmo/article147203.ece sidste weekend var der skuddrama på möllevang torget midt på dagen, det er ligefør man overvejer at købe en skudsikker vest ;-) Nu er jeg godt klar over at folk ikke bliver slået ihjel for et godt ord, der er som regl altid er en årsag til det folk kommer galt afsted på den måde, ofte roder de sig ud med de forkerte mennesker osv osv... men generalt hvad der sker af røveri i byen er optrappet meget på det sidste og jeg syntes der er gund til at være extra forsigtig når man færdes ude om aftenen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det er ikke super fedt at høre om den slags ting. På længere sigt kan det måske endda nedtone nogles lyst til at flytte over.[/quote'] Ja, jeg skal ikke spille klog på hvad motiverer folk til at flytte eller ej. Jeg kommer selv til at tænke på at jeg så Station 2 i går aftes, hvor de taler om den stadig stigende mængde vold der foregår i nattelivet i Kbh - med skud og knivstikkeri. Det synes jeg personligt er skræmmende. Set i lyset af det, undrer det mig sådan set ikke at det også sker i Malmö. Og hvad sker der for nogle af de helt unge? - de synes åbenbart det er "i orden" at slå og sparke andre og optage det som videoclips på telefonen samtidigt. Hmmm... Jeg forstår mig ikke på det. Det er sygt. Og jeg er ked af den udvikling. /winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ja, jeg skal ikke spille klog på hvad motiverer folk til at flytte eller ej. Jeg kommer selv til at tænke på at jeg så Station 2 i går aftes, hvor de taler om den stadig stigende mængde vold der foregår i nattelivet i Kbh - med skud og knivstikkeri. Det synes jeg personligt er skræmmende. Set i lyset af det, undrer det mig sådan set ikke at det også sker i Malmö. Og hvad sker der for nogle af de helt unge? - de synes åbenbart det er "i orden" at slå og sparke andre og optage det som videoclips på telefonen samtidigt. Hmmm... Jeg forstår mig ikke på det. Det er sygt. Og jeg er ked af den udvikling. /winnie
Jeg tror desværre også at megen medie fokus skaber større bekymringer. Der er flere våben i malmö iflg. det svenske politi men det betyder ikke man nødvendigvis skal frygte for sit liv. Det samme gør sig gældende i kbh hvor der er vold, men man kan godt gå i byen uden at hverken se eller mærke noget til volden. Det er desværre nogle af de ting der følger med i at være en storby, det er en uheldig drejning, men jeg tror ikke vi har set det værste endnu. Man lavede faktisk en undersøgelse på baggrund af alt den her knivstikkeri fokus og der fandt man ud af at antallet af knivstikkerier faktisk ikke var steget de sidste 10 år, hvis man spurgte på skadestuer osv, så fik de ca. det samme antal ind om året, som de altid har gjort, men fokus i medierne gør meget. (ovenstående var fra Danmark). Samme gælder jo med at invandre er mere kriminelle end andre. Det man bare glemmer i den statistisk er at antallet af invandre der bliver anholdt eller mistænkt, hvor de i sidste ende er uskyldige også bliver talt med i denne statistik, man glemmer for tit at pille disse ud af de rapporter man kommer med omkring kriminelle aktiviteter. Det er ikke fordi jeg sidder og skriver at alle invandre er uskyldige og at der ikke er en faretruende tendens, men mediernes måde at dække ting på en sensations aktig måde skaber desværre tit en folkefrygt ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes især området omkring lindängen i malmö er hårdt ramt, jeg bor selv på Axel Danielssons väg der hvor den støder op til munkhättegatan, så for mig virkede igår dagens episode meget tæt på, men jeg syntes ofte om aftenen at politiet er kaldt ud til uroligheder ved lindängen centrum, jeg mener også der ligger en ungdomsklub der. Men generalt er mit indtryk at lindängen er temlig belastet, jeg har hørt at for 10 år siden var det virkelig slemt derover, Taxa'erne turde ikke holde derover, det er heldigvis blevet meget meget bedre nu. Men man kan jo nok finde mange områder i malmö som er ligeså, men det er først når episoder fra ens eget lokalområde kommer i medierne at man begynder at blive lidt nervøs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg syntes især området omkring lindängen i malmö er hårdt ramt' date=' jeg bor selv på Axel Danielssons väg der hvor den støder op til munkhättegatan, så for mig virkede igår dagens episode meget tæt på, men jeg syntes ofte om aftenen at politiet er kaldt ud til uroligheder ved lindängen centrum, jeg mener også der ligger en ungdomsklub der. Men generalt er mit indtryk at lindängen er temlig belastet, jeg har hørt at for 10 år siden var det virkelig slemt derover, Taxa'erne turde ikke holde derover, det er heldigvis blevet meget meget bedre nu. Men man kan jo nok finde mange områder i malmö som er ligeså, men det er først når episoder fra ens eget lokalområde kommer i medierne at man begynder at blive lidt nervøs.[/quote'] Det tror jeg du har 100% ret i. så kan statistikker og alt muligt andet godt pakke sammen, for så er det lige pludselig meget tæt på. sådan følte jeg det også da der døede en gut udenfor en bodega på holmbladsgade eller da ham gutten på tjørnerækken døede, fordi det var tæt på hvor jeg selv boede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror desværre også at megen medie fokus skaber større bekymringer. Der er flere våben i malmö iflg. det svenske politi men det betyder ikke man nødvendigvis skal frygte for sit liv. Det samme gør sig gældende i kbh hvor der er vold, men man kan godt gå i byen uden at hverken se eller mærke noget til volden. Det er desværre nogle af de ting der følger med i at være en storby, det er en uheldig drejning, men jeg tror ikke vi har set det værste endnu. Man lavede faktisk en undersøgelse på baggrund af alt den her knivstikkeri fokus og der fandt man ud af at antallet af knivstikkerier faktisk ikke var steget de sidste 10 år, hvis man spurgte på skadestuer osv, så fik de ca. det samme antal ind om året, som de altid har gjort, men fokus i medierne gør meget. (ovenstående var fra Danmark). Samme gælder jo med at invandre er mere kriminelle end andre. Det man bare glemmer i den statistisk er at antallet af invandre der bliver anholdt eller mistænkt, hvor de i sidste ende er uskyldige også bliver talt med i denne statistik, man glemmer for tit at pille disse ud af de rapporter man kommer med omkring kriminelle aktiviteter. Det er ikke fordi jeg sidder og skriver at alle invandre er uskyldige og at der ikke er en faretruende tendens, men mediernes måde at dække ting på en sensations aktig måde skaber desværre tit en folkefrygt ..
Jeg tror også at du har ret der... (læs: jeg håber det virkelig). For jeg føler mig utrolig magtesløs når jeg ser og hører den slags. Bliver enormt trist til mode. Jeg kan ikke forstå al den vrede. Frustration indimellem, javel... men hvorfor så megen vrede at de er nødt til at gå ud og afreagere på hinanden. Jeg ville ønske "slags-brødre og søstre" kunne tage deres vrede og komme af med den, ved at motionere i stedet. Jeg træner selv boxercise - dér kommer jeg af med megen frustration. Men jeg erkender også at jeg er lidt af en drømmer... Jeg tror så absolut at mediernes dækning kan gøre ting både synlige og til tider også værre. Personligt mærker jeg angsten når jeg ser og hører om det. Og jeg oplever også at jeg er blevet meget mere ængstelig med alderen. Der var engang hvor jeg ikke tænkte så forfærdelig meget over hvad der kunne ske... sådan er det ikke længere. Åh at være fordomsfri og naiv på den fede måde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg tror også at du har ret der... (læs: jeg håber det virkelig). For jeg føler mig utrolig magtesløs når jeg ser og hører den slags. Bliver enormt trist til mode. Jeg kan ikke forstå al den vrede. Frustration indimellem, javel... men hvorfor så megen vrede at de er nødt til at gå ud og afreagere på hinanden. Jeg ville ønske "slags-brødre og søstre" kunne tage deres vrede og komme af med den, ved at motionere i stedet. Jeg træner selv boxercise - dér kommer jeg af med megen frustration. Men jeg erkender også at jeg er lidt af en drømmer... Jeg tror så absolut at mediernes dækning kan gøre ting både synlige og til tider også værre. Personligt mærker jeg angsten når jeg ser og hører om det. Og jeg oplever også at jeg er blevet meget mere ængstelig med alderen. Der var engang hvor jeg ikke tænkte så forfærdelig meget over hvad der kunne ske... sådan er det ikke længere. Åh at være fordomsfri og naiv på den fede måde ;)
jeg tror det med ængstligheden kommer med alderen. Man begynder at bekymre sig mere om sine børn og kære jo ældre man bliver. Det er synd og nogle gange sikkert sundt. Men ja det ville være dejligligt at være fordomsfri og naiv =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg tror det med ængstligheden kommer med alderen. Man begynder at bekymre sig mere om sine børn og kære jo ældre man bliver. Det er synd og nogle gange sikkert sundt. Men ja det ville være dejligligt at være fordomsfri og naiv =)
Yup - det tror jeg også. :) Kan virkelig mærke en forskel på mig selv - bare indenfor de seneste 5 år er der rykket en hel del rundt i mig der. Ha ha. Det er sært og dejligt på én gang. Men jeg kæmper med kløerne for ikke at blive opslugt af fordomsfuldhed... arghhh... smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Yup - det tror jeg også. :) Kan virkelig mærke en forskel på mig selv - bare indenfor de seneste 5 år er der rykket en hel del rundt i mig der. Ha ha. Det er sært og dejligt på én gang. Men jeg kæmper med kløerne for ikke at blive opslugt af fordomsfuldhed... arghhh... smil, Winnie
:) held og lykke med det i øvrigt =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

opdatering på den døde mand alt tyder vidst på at ham manden man fandt død på LINDÄNGEN mener man faktisk ikke har været offer for en forbrydelse. Det gør det selvfølgelig ikke mindre uhyggeligt, men måske kan de trøste nærvøse sjæle at manden ikke har været offer for en forbrydelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites