Jump to content
Merethe

bøder....

Recommended Posts

Håber der er nogen der kan opklare dette lille mysterium... Parkerede min bil i nabolaget da jeg opdagede at der ville være fejedag på min egen vej mens jeg var afsted og derfor ville undgå bøden på 700 sek. Da jeg henter bilen efter min ferie sidder der to bøder af 300 kr i min forrude; Överträdelse 29. Överskriden tid. P-24 timmar. Lokal trafikföreskrift. Derudover påtegnet mine ventilpositioner!!! Der er ingen skilte hvor der står at man ikke må parkere i længere end 24 timer ad gangen - så vidt jeg ved findes den regel da i hvert fald ikke på min egen vej... Nogen der har prøvet noget lignende og hvordan skal jeg forholde mig til det faktum at de ikke skilter med reglen?? Vil llige tilføje at en anden bil også havde et par bøder påklistret....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik på et tidspunkt den samme p-både, pga 24-timers reglen... Jeg talte med et par p-vagter for et par uger siden. De forklarede mig mig, at reglen gælder i hele Malmö! OGSÅ i weekenden! :scared: Jeg har dog ikke set dem snuse rundt her i weekenden. Daniel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom der ingen skilte er kan der sagtens være sådanne regler. Man skal sætte sig ind i de lokale p-regler og andre forhold som kan gælde. Så desværre ingen undskyldning selvom det er bittert. Men sætter mere og mere pris på at have egen p-plads :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik på et tidspunkt den samme p-både, pga 24-timers reglen... Jeg talte med et par p-vagter for et par uger siden. De forklarede mig mig, at reglen gælder i hele Malmö! OGSÅ i weekenden! :scared: Jeg har dog ikke set dem snuse rundt her i weekenden. Daniel
Det lyder altså bare for langt ude:sad: Gælder det så også på den vej hvor jeg bor eller er det kun fordi jeg parkerede på en gade hvor min bil ikke hører til?? På min egen vej har jeg heller ikke fast parkering og der er masser af biler der holder stille flere dage/uger i træk!...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selvom der ingen skilte er kan der sagtens være sådanne regler. Man skal sætte sig ind i de lokale p-regler og andre forhold som kan gælde. Så desværre ingen undskyldning selvom det er bittert. Men sætter mere og mere pris på at have egen p-plads :-)
Jeg surfede lige rundt på www.malmo.se og www.parkering.malmo.se - og kunne ikke finde noget som helst om en "generel 24-timers regel". Kan du underbygge din påstand med et link e.l.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg kan bare huske fra da jeg tog kørekort at mht tomgang osv. Der er jo en generel regel om 3 min men der kan være særlige lokale regler. Derfor kunne jeg også forestille mig der var lokale parkerings regler. Men hvis man ringer til parkering malmø eller polisen kan man vel få noget af vide?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

JUBII!!! Endelig fandt jeg det: http://www.malmo.se/download/18.33aee30d103b8f1591680009957/ltf+sammanst+2004-07-01.pdf Der står: Allmän tidsbegränsning vid parkering av fordon (10§); Beslutad den 18 maj 2004. På väg, gata eller parkeringsplats som inte är enskild får fordon parkeras under högst 24 timmar i följd vardagar utom dag före sön- och helgdag. Bestämmelsen gäller inte om föreskrift och vägmärke anger annat. Denna föreskrift träder i kraft den 1 juni 2004.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JUBII!!! Endelig fandt jeg det: http://www.malmo.se/download/18.33aee30d103b8f1591680009957/ltf+sammanst+2004-07-01.pdf Der står: Allmän tidsbegränsning vid parkering av fordon (10§); Beslutad den 18 maj 2004. På väg, gata eller parkeringsplats som inte är enskild får fordon parkeras under högst 24 timmar i följd vardagar utom dag före sön- och helgdag. Bestämmelsen gäller inte om föreskrift och vägmärke anger annat. Denna föreskrift träder i kraft den 1 juni 2004.
Takker :thumbup: Så blev vi da det klogere, og lærte endnu en ting om vores lille dejlige by hér.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men det er åbenbart ikke alle steder den gør sig gældende. På min vej står der tit biler parkeret i længere tid ad gangen uden de får bøder.
Ja hvordan kan man ellers købe billet op til 14 dage ad gangen når man skal parkere? Det er sgu lidt anspændt at bo og have bil i centrum. Har dog 7-9-13 aldrig fået parkeringsbøde også selvom jeg visse gange har parkeret uden at ha købt billet - den ville aldrig gå i Kbh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Danielsito:-) Kan se at jeg har været så uheldig at parkere på en af de gader der står beskrevet under tæt bebyggelse. Tror nu alligevel at jeg vil brokke mig når der ingen skilte er. Folk har jo ikke en jordisk chance- det er sku værre en skiltningen v. operaen på holmen. Her er jo slet ingen skilte!!!!:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg vil næsten sige at Parkering Malmø er meget mere effektive end P-vagterne i kbh.
Det skal du ikke være så sikker på. En jeg kender har fået en bøde på en vej uden p-skiltning i København, ude nær ved Artillerivej et sted. Han fik at vide at de bare ikke havde fået sat skiltene op endnu, men bøden galdt alligevel. Det er effektivt... og en uudtømmelig indtægtskilde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm fik en bøde for at holde i tomgang på en lastzone i 10 minuter... Nåede lige at "diskutere" det lidt med svenskeren, men ikke noget at gøre... Er rimelig pissed. Der er 0 pladser under festivalen, og så er de ude for at fange os der "snyder" Overvejer at smide bøden af H til, da det er en dansk indreg bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm fik en bøde for at holde i tomgang på en lastzone i 10 minuter... Nåede lige at "diskutere" det lidt med svenskeren' date=' men ikke noget at gøre... Er rimelig pissed. Der er 0 pladser under festivalen, og så er de ude for at fange os der "snyder" Overvejer at smide bøden af H til, da det er en dansk indreg bil.[/quote'] Hvem gav dig bøden kommunen elle Carpark/europark?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites