Jump to content
Hansen20

Svensk Ejendomsmægler

Recommended Posts

Hej Kan jeg komme ud af min kontrakt med min mægler, hvis jeg ikke ønsker at sælge den alligevel, og koster det mig noget????? Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig...
Normalt koster det dig. Enten hele gebyret for salget "til prisen", eller en procent-sats af samme. Normalt har en mægler "eneret" på salget i to-tre måneder, hvorefter du kan vælge en ny mægler e.l. Det står altsammen i den kontrakt du har skrevet under på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vist an på hvilken mægler du har Jeg havde besøg af Erik Olsson i mandags for at få vurderet min lejlighed. Og jeg kan til enhver tid komme GRATIS ud af kontrakten, hvis jeg fortryder. Det er lige meget, hvor langt i forløbet vi er. I øvrigt kan jeg varmt anbefale Erik Olsson som mægler. De virker utroligt seriøse og så sælger de lejlighederne i vores ejendom til sindssygt høje priser i øjeblikket sammenlignet med andre mæglere som også sælger for os. De sælger ca. 45% efter første visning, det synes jeg er meget imponerende. Om det så bare er Nobeltorget som er meget populært pt. det er muligt, men lejlighederne sælges på få dage. Så jeg vil helt sikkert kontakte dem igen, når jeg engang skal sælge. Lige nu havde jeg bare brug for at vide, hvor jeg stod rent økonomisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I Danmark skal du betale ejendomsmægler for omkostninger vedr. dokumenter og alt afhængigt af om det er efter resultat eller regning, så skal du betale for arbejdsindsats. Venlig hilsen Stine Bendsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør man ikke i SE, her er det mægleren der har risken. Vi har talt med 2 forskellige, og begge har sagt at man kan springe når man vil. også selvom man ikke vil sælge til den pris som budgivningen nu er stoppet på, også selvom det er højere end den udbudte.. Det glæder selvfølgelig ikke hvis du har skrevet under på noget andet i din kontrakt, men som standard er det sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bjurfors gjorde mig opmærksom på at de havde eneret på at forsøge at sælge lejligheden i en periode - først derefter kunne jeg springe fra, og vælge en evt. anden mægler. Og det fik jeg at vide var standard procedure. At mæglerne er parate til at æde omkostninger til annoncering og fremvisning pr. definition, bare fordi sælger pludselig vil springe fra...synes jeg lyder urealistisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ææh - nu skal jeg lige spørge dumt. Står betingelserne for hvornår man kan opsige ikke i selve kontrakten? Det gør de i hvert fald i den kontrakt, som jeg har med min danske ejendomsmægler.
Jo...det burde de jo. Jeg har ikke min gamle kontrakt ved hånden - men er da sikker på der står nedskrevet hvad han informerede mig om. Nu blev det så ikke nødvendigt at finde anden mægler, da lejligheden var solgt to dage efter annoncering i Sydsvenskan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo...det burde de jo. Jeg har ikke min gamle kontrakt ved hånden - men er da sikker på der står nedskrevet hvad han informerede mig om.
hehe - nu var det ikke så meget dig jeg henvendte mit til Gio. Nok snarere Hansen20, som startede tråden - det var ment som en (kun lidt) diskret måde at spørge om han/hun havde prøvet at læse den kontrakt han/hun selv havde skrevet under på? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At mæglerne er parate til at æde omkostninger til annoncering og fremvisning pr. definition, bare fordi sælger pludselig vil springe fra...synes jeg lyder urealistisk.
Vi er helt enige og det sagde jeg også til Peter Landgren som jeg har haft ude så sent som i går. Og svaret var bare at sådan var det....(ihvertfald hos dem)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe - nu var det ikke så meget dig jeg henvendte mit til Gio. Nok snarere Hansen20, som startede tråden - det var ment som en (kun lidt) diskret måde at spørge om han/hun havde prøvet at læse den kontrakt han/hun selv havde skrevet under på? ;)
Jamen...jamen...ok, så...:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er helt enige og det sagde jeg også til Peter Landgren som jeg har haft ude så sent som i går. Og svaret var bare at sådan var det....(ihvertfald hos dem)
Mæglerne er vel bare pisse sulte og går med til rigtig meget for at få lov til at sælge ens lejlighed, de kan presses til meget hvis man prøver og det gør man vel:laugh: Men det skal jo naturligvis gøres inden man skriver under;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk at mægler er stort set flintrende ligeglad (ihverfald i DK) med hvad ejendommen sælges for, bare den sælges. Så han kan få så mange salg/salærer igennem så hurtigt som muligt på kortest tid. Det er mæglernes udgangspunkt...:fight::surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites