Jump to content
Cliff

Hvordan, hvorfor og alt det andet.....

Recommended Posts

Jeg er blevet tilbudt en Audi A4, 3,0 TDI Q tiptronic fra 2005, som ikke har kørt så langt! Bilenb er pt registreret i DK, men da den er til en god pris, tror jeg godt, at det kan betale sig, at tage den danske afgift retur og så tage den over :O) Er der nogle regler for om hvor langt, hvor ny/gammel en bil må være når man importere den i Sverige. Det eneste man vel egentlig skal tage hensyn til, er om man skal betale moms eller ej... Og der er det vel at sørge for, at det er en "§5-bil", hvis det er det hedder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er blevet tilbudt en Audi A4, 3,0 TDI Q tiptronic fra 2005, som ikke har kørt så langt! Bilenb er pt registreret i DK, men da den er til en god pris, tror jeg godt, at det kan betale sig, at tage den danske afgift retur og så tage den over :O) Er der nogle regler for om hvor langt, hvor ny/gammel en bil må være når man importere den i Sverige. Det eneste man vel egentlig skal tage hensyn til, er om man skal betale moms eller ej... Og der er det vel at sørge for, at det er en "§5-bil", hvis det er det hedder.
Blot en lille sidebemærkning mht. til det med at få afgift retur ved udførsel: Vær blot opmærksom på, om det er en importbil, hvor afgiften i første indregistrering i Danmark har været lav. Det er jo således nu, at afgiften fastsættes after bilens købspris (når visse kriterier er opfyldt), og ikke efter værdien af tilsvarende biler på det danske marked. Så der kan egentlig være tale om en dyr bil, hvor det er fortjenesten, og ikke afgiften som vægter mest i prisen. Så kan det jo pludselig blive en dyr fornøjelse. Men held og lykke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det var noget jeg ikke lige vidste... Men jeg må ku finde ud af hvor meget jeg kan få til bage i afgift, inden jeg beslutter mig, det er jo trods alt en bil til 6-700.000 ,- i DK, så det er ikke sikkert jeg får lov af banken, da jeg skal betale den danske pris og så importere den med alt hvad der dertil kommer af retur-afgift og svensk registrering!! Men tak for dit indskud.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok det var noget jeg ikke lige vidste... Men jeg må ku finde ud af hvor meget jeg kan få til bage i afgift, inden jeg beslutter mig, det er jo trods alt en bil til 6-700.000 ,- i DK, så det er ikke sikkert jeg får lov af banken, da jeg skal betale den danske pris og så importere den med alt hvad der dertil kommer af retur-afgift og svensk registrering!! Men tak for dit indskud.....
Ja, jeg ved desværre ikke lige hvordan du gør mht til "den præcise afgift". I mit eget tilfælde, var der på papiret tale om en bil til ca. kr. 380.000 efter "danske" priser. Men det viste sig så, at da det var en importbil, var det desværre fortjenesten, og ikke afgiften, der fyldte i prisen på de 250.000 jeg betalte (dog stadig et godt køb, besparelsen taget i betragtning). Så i forhold til den oprindelige afgift, som jeg i øvrigt først fik oplyst efter den egentlige sagsbehandling hos Told og Skat, var der ikke meget at hente ved udførsel. Men er det ikke en importbil, behøver vi jo ikke at male fanden på væggen, så få det afklaret :) Er det ikke en importbil, og der derfor er betalt afgift efter de gængse danske regler, kan du få en vejledende afgift via denne database: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038&vID=0 (credit til Gio ;) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK..... Efter "danske" priser?? -den pris den stod til eller den pris du skulle gi i S? Bilen er ikke import i DK, så det skulle være til at beregne, men SKAT's beregner vil ikke lige som jeg vil, så jeg kan ikke finde ud af det lige nu... :fight: Dette er en model ligesom den jeg har fået tilbudt, dog har den kørt ca. 20000 km, men stadig som ny.......... :laugh:http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/search.asp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OK..... Efter "danske" priser?? -den pris den stod til eller den pris du skulle gi i S? Bilen er ikke import i DK, så det skulle være til at beregne, men SKAT's beregner vil ikke lige som jeg vil, så jeg kan ikke finde ud af det lige nu... :fight: Dette er en model ligesom den jeg har fået tilbudt, dog har den kørt ca. 20000 km, men stadig som ny.......... :laugh:http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/search.asp
Ja, det fik jeg srevet lidt kryptisk. "danske" priser= Ikke importbil købt i Danmark. Dvs. den pris samme bil som min stod til hos forhandler i Danmark. Mht. til Skats side, husk at slå eventuel popup-killer fra :) PS: Dit link ender bare på søgesiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites