Lancome 10 Anmeld indhold Skrevet March 6, 2006 Hej Jeg skal have en 4 dørs bil til max 80.000,- - Men jeg har kigget markedet igennem men jeg er heeeelt lost. Hvad ville i anbefale til den pris? Jeg havde selv tænkt på sådan en her: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1859257 Og ikke noget med de små familiebiler som ligner mini busser :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Kig efter noget Saab og Volvo.... Du får rasende meget bil for de penge.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1824140 http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1771244 http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1113203 Og reservedelene koster ingenting!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Er den ikk lidt grim :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Det er ikke et designikon, men den er sgu pålidelig som bare fanden..... Det er efter min ydmyge mening et langt bedre køb end en Passat 1,8T. Så snakker vi ikke om mulighederne for tuning og styling.... Der kan Saab'en ikke være med.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 det kommer jo også an på hvad du vil have ud over de 4 døre - hvordan du vil prioritere alder, km-tal, driftsomk, præstationer ( det er den dyre hvis den skal kombineres med de 3 førnævnte ;-) .... gå ind på www.bytbil.com, søg på prisklasse 70K-80K uden at angive andet, så kan du se dig om på markedet Gorft sagt, finde ud af om du vil ha ny skoda, brugt mazda, godt slidt VW eller skrotklar porche :D Jeg ville personligt til den pris lede efter en lidt ældre "kvalitetsbil" med nogle år (og evt. kilometer) på bagen, men lidt motor og noget udstyr, men det er jo en smagssag, jeg er ikke så bange for biler der har rundet 100Kkm som nogle er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Hvad med en Golf IV ? Der får du en fin lille bil til pengene... Hvis det skal være lidt større så gå efter noget Saab eller Volvo som Supermule siger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 det kommer jo også an på hvad du vil have ud over de 4 døre - hvordan du vil prioritere alder' date=' km-tal, driftsomk, præstationer ( det er den dyre hvis den skal kombineres med de 3 førnævnte ;-) .... gå ind på [url']www.bytbil.com, søg på prisklasse 70K-80K uden at angive andet, så kan du se dig om på markedet Gorft sagt, finde ud af om du vil ha ny skoda, brugt mazda, godt slidt VW eller skrotklar porche Jeg ville personligt til den pris lede efter en lidt ældre "kvalitetsbil" med nogle år (og evt. kilometer) på bagen, men lidt motor og noget udstyr, men det er jo en smagssag, jeg er ikke så bange for biler der har rundet 100Kkm som nogle er For mig skal bilen have kørt under 100.000 ,- Selvom det er en familie bil skal den også være "mand" invendigt :D :D :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Hvad med en Golf IV ? Der får du en fin lille bil til pengene... Hvis det skal være lidt større så gå efter noget Saab eller Volvo som Supermule siger. Ville sku også gerne have sådan en M5 ligesom din :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Ok, men den får du altså ikke lov at købe til de penge :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Lancome: Prøv at læse biltester på www.automotorsport.se, de har sommetider brugt tests, det samme har http://www.aftonbladet.se En brugt luxusbil er ikke en ny bil mere. Her kommer reservedelspriserne også ind i billedet. En komplet udstødning til en aktuel V70 koster iflg det lige udkomne FDM blad 16.315 i DK. En tidligere udgave af FDM og andre svenske bilblade havde brugt test på Saab9-5, og der var absolut dele der "kom med alderen", og punkter man skulel være opmærksom på. Disse 2 biler er også ret tunge og tørstige. De helt gamle Volvoer og SAAB hvor bildelene kan købes i Biltema er ret billige, hvis man har en lille mekanikker i maven. Kan ikke sige det tit nok, Toyotaer der kan du finde en bil der sjældendt overrasker. De er også rimeligt billige i reservedele, og næsten alle kan lave dem. VW er vel også rimelige biler, min chef havde sådan en du kigger på, men check for rust i bagklappen hvis den er over garantien. Der var også bremseproblemer på nogle af modellerne, men det har de vist fået fixet nu på garantireperationer. Er du helt på herrens mark, så forlang en selvbetalt M-attest, et par tusind er måske meget godt givet ud, hvis det sparer dig for en grim rust/trafikskade du havde overset. (Svarer til ADAC eller FDM) En mekanikker sagde en gang til mig, at det er dyrt at have bil. Enten går budgettet til reservedele, eller også til afskrivning på lånet. Så det er svært at rådgive, vil du have en sprit ny Lada, eller et rustent vrag af en Rollsroyce. For lige at trække det lidt mere firkantet op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 så forlang en selvbetalt M-attest, et par tusind er måske meget godt givet ud, hvis det sparer dig for en grim rust/trafikskade du havde overset. (Svarer til ADAC eller FDM) Ja ved godt hvad FDM er men har de sådan en hjemmeside i sverige? Altså en M-attest? Hvordan og hvorledes... Tjekker lige de hjemmesider ud som du har givet mig... Tusind tak for det! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 så forlang en selvbetalt M-attest' date= et par tusind er måske meget godt givet ud, hvis det sparer dig for en grim rust/trafikskade du havde overset. (Svarer til ADAC eller FDM) Ja ved godt hvad FDM er men har de sådan en hjemmeside i sverige? Altså en M-attest? Hvordan og hvorledes... Tjekker lige de hjemmesider ud som du har givet mig... Tusind tak for det! :th2: www.motormannen.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 www.motormannen.se Kan jeg så forlange fra forhandleren at få lavet sådan en test??? Hvor forhandleren betaler for det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Kan jeg så forlange fra forhandleren at få lavet sådan en test??? Hvor forhandleren betaler for det Næ, han kan jo altid sige at så gider han ikke handle med dig. Der står ikke noget i købeloven om en sådan rettighed. Men igen, hvis han ikke vil sende bilen til test, så er det nok ikke en bil man skal købe... Du kan jo foreslå det.... mener ikke prisen er særlig høj og jeg tror nu det er givet godt ud... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Kan jeg så forlange fra forhandleren at få lavet sådan en test??? Hvor forhandleren betaler for det Hvis du köber bil, de rigtige steder er bilerne M-testet :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 De fleste 5 cyl. volvo'er kører heller ikke meget mere end 10 km/l Men de lyder godt. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lancome 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 Hvis du köber bil' date=' de rigtige steder er bilerne M-testet :):)[/quote'] Har kigget lidt inde på jeres side men så er det noget jeg aldrig får råd til :D Men hvad synes du selv om denne her: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1859257 Har fået ham ned på 70.000,- svenske kroner da jeg betaler kontant. Da jeg spurgte om han gad og lave en M-test sagde han til mig "Bilen fejler intet" Har man garanti hvis man køber en brugt bil hos en forhandler? Og inden jeg tager ud og køber den... hvad synes i så om mit køb? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 Har kigget lidt inde på jeres side men så er det noget jeg aldrig får råd til :D Men hvad synes du selv om denne her: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1859257 Har fået ham ned på 70.000,- svenske kroner da jeg betaler kontant. Da jeg spurgte om han gad og lave en M-test sagde han til mig "Bilen fejler intet" Har man garanti hvis man køber en brugt bil hos en forhandler? Og inden jeg tager ud og køber den... hvad synes i så om mit køb? Dejlig bil. Havde selv en st.car udgave med en 1.9 tdi. Dejlig bil. God og solid bil må jeg sige. 1.8T motoren skulle efter sigende også være en rigtig god motor. Ikke de store dikkedarer med den. Om prisen derimod er rigtig har jeg ingen anelse om. Men helt unfair lyder den ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 79.000km...er lige omkring ét af de rigtig dyre service-punkter - tandrems-skifte! Ja, manualen siger sikkert den skal skiftes ved 120.000 km - men prøv at spørge de fleste mekanikere om dét tal! En anden ting er at det er en turbo-motor - og turboer holder heller ikke evigt. Slet ikke hvis bilen er blevet kørt friskt. En tredje ting: 1.8T´erne have et problem med noget olie-cirkulation et sted. Kan desværre ikke lige huske hvor - men det bevirkede at det var DRØN-vigtigt at skifte olie/oliefilter lidt oftere end servicebogen beskriver. Ellers risikerede du en tilstopning, med motor-havari til følge. Om ´99-modellen var kureret for dette kan jeg ikke huske. Men det er en god idé at google´ lidt rundt på den specifikke motor og årgang. Jeg taler af erfaring...desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kapa0012 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 79.000km...er lige omkring ét af de rigtig dyre service-punkter - tandrems-skifte! 9200 mil = 79.000km? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 9200 mil = 79.000km?*ups*...mig der læste det forkert! Så lad os håbe at tandremmen er skiftet...ellers er det dælme noget af det første der skal gøres. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2006 Har kigget lidt inde på jeres side men så er det noget jeg aldrig får råd til :D Men hvad synes du selv om denne her: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1859257 Har fået ham ned på 70.000,- svenske kroner da jeg betaler kontant. Da jeg spurgte om han gad og lave en M-test sagde han til mig "Bilen fejler intet" Har man garanti hvis man køber en brugt bil hos en forhandler? Og inden jeg tager ud og køber den... hvad synes i så om mit køb? Bilen ser fin ud.. Og hvis det er dig selv betaler M-testen kan jeg ikke se problemet.. Du SKAL også ha 6 mdr regret.. men be om 6 mdr garanti :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites