Jump to content
Morten K

Torskerogn!

Recommended Posts

Hvor finder man torskerogn på dåse og hvad hedder det? Har prøvet ICA og Lidl og ku sgu ikke rigtig finde noget.
Du kunne prøve Netto.....eller bare købe et "stort" lager næste gang du er i dk ;) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trine ved det... Hey Gio Trine køber det i vores Netto - den ml. Triangeln og Amiralsgatan. Den er ikke specielt god og er vist også ret dyr, men når T har abstinenser, så går den an...altså rognen! :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Av någon anledning användes all torskrom i sverige till att göra barnmat ( = kalles kaviar). Ni har väl också insett att det inte går att anskaffa fiskefrikadeller av klass i Sverige. Av någon anledning användes all fiskfärs till att göra barnmat ( = fiskbullar)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, frisk torskerogn er dejlig. men også lidt omstændelig hvis nettet går i stykker når man koger den. da jeg flyttede til sverige for 17 år siden kunne man købe torskrom af mærket Abba. men det produkt er udgået. den var for øvrigt tør sammenlignet med dansk torskerogn. man kunne også købe leverfars til at bage sine egne leverpostejer med. men det er også udgået. jeg slæber altid torskerogn og rigtig leverpostej (ja, I ved hvad jeg mener) med mig når jeg har været i Danmark. gøtebørge, fisker du efter en opskrift på hjemmestrikkede fiskefrikadeller :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja, frisk torskerogn er dejlig. men også lidt omstændelig hvis nettet går i stykker når man koger den. da jeg flyttede til sverige for 17 år siden kunne man købe torskrom af mærket Abba. men det produkt er udgået. den var for øvrigt tør sammenlignet med dansk torskerogn. man kunne også købe leverfars til at bage sine egne leverpostejer med. men det er også udgået. jeg slæber altid torskerogn og rigtig leverpostej (ja, I ved hvad jeg mener) med mig når jeg har været i Danmark. gøtebørge, fisker du efter en opskrift på hjemmestrikkede fiskefrikadeller :tongue2:
Der for man pakker "bukserne" ind i film stramt inden kogning, så er man over det problem.. Hilsen en der har kogt de første 250kilo torskerog i år!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites