Jump to content
Per

Afvist af tre fordi jeg arbejder i DK

Recommended Posts

Hej, inden jeg flyttede til Sverige var jeg kunde hos 3 i Danmark. Det var jeg i bund og grund rimelig glad for, især, da det er samme pris når man ringer til et dansk nummer fra Sverige. Nå, jeg flyttede så til Sverige ringede til 3 i Danmark og fortalte dem jeg var flyttet. Det var de kede af at høre, da jeg ikke kunne forsætte som kunde hos dem, når jeg boede i Sverige. Nå, okay, fair nok. De opsagde mit abonnement og jeg havde meget travlt i en periode på arbejdet og det trak noget ud med at få ringet til tre i Sverige. Nu tog jeg mig sammen og ringede og bad om et abonnement, men da de opdagede jeg ikke havde nogen indtægt i Sverige ville de ikke have noget med mig at gøre. Nå, men jeg tilbød at fremsende et ansættelsesbevis og opgørelse fra skattevæsnet for 2005. Det kunne sagtens bevise at jeg ikke ligefrem var subsistensløs. Jeg står ikke registreret nogen steder som dårlig betaler eller det der ligner. De var fuldstændig ligeglade. Nu står jeg så og kigger på min 3G telefon og spekulerer hvad jeg mod skal bruge den til… For resten, så henvendte jeg mig i en telefonbutik i Helsingborg, og der fik jeg af vide, at jeg sagtens kunne få et hvilken som helst andet abonnement bare ikke hos tre. Jeg formoder, at der ikke er andre udbydere i Sverige som understøtter 3G eller….?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu står jeg så og kigger på min 3G telefon og spekulerer hvad jeg mod skal bruge den til…
Du får ven eller famile i DK til at oprette sig som kunde - og så er det bare dig der bruger abb. Juridisk vil abb. stå i deres navn, ja - men mon ikke det går an? Det trick er der flere herinde der bruger - og der er også en del tråde om emnet du kan fordybe dig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du får ven eller famile i DK til at oprette sig som kunde.
Den tanke har strejfet mig, men hvorfor i alverden lave fusk, når jeg har orden i økonomien? Det er da Integrationshæmmende, at blive afvist, fordi man tjener sine penge i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den tanke har strejfet mig' date=' men hvorfor i alverden lave fusk, når jeg har orden i økonomien? Det er da Integrationshæmmende, at blive afvist, fordi man tjener sine penge i DK[/quote']Fuldt ud enig - men ser ikke ud som om de er til at hugge og stikke i, de kære 3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den tanke har strejfet mig' date=' men hvorfor i alverden lave fusk, når jeg har orden i økonomien? Det er da Integrationshæmmende, at blive afvist, fordi man tjener sine penge i DK[/quote'] Enig i dén betragtning. Men en god grund til at blive kunde i DK når du som dansker bor i SE er at så så kan ringe til danske numre til dansk takst selv om du befinder dig på 3's netværk i Sverige - ligeledes betaler du ikke roamingafgift når du modtager opkald i Sverige. Hvis du tegner svensk 3 abonnement er det lige omvendt svenske numre du kan ringe til Sverige fra Danmark uden at det koster ekstra. Mange har det nok - i det mindste i starten - sådan at det er til Danmark de fleste samtaler går/kommer fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hej Per Hele pointen bortfalder hvis du opretter hos svensk 3. Jeg har diskuteret det med deres kundeservice og der er ikke så meget at gøre. Når jeg skal have fat i dem siger jeg rent ud at abonnementet står i min svigerindes navn og det betyder ikke noget. Du kan jo registrere dig som bruger på nummeret. Det er jo ikke snyd. Det er bare en tosset aftale. Eneste catch er at du skal have abonnementsholder med når du skal købe ny telefon eller andet der kræver gyldig underskrift. Iøvrigt kan du tilmelde den PBS i DK i din egen bank. Den er ligeglad med hvilket navn abonnementet står i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hele pointen bortfalder hvis du opretter hos svensk 3. Jeg har diskuteret det med deres kundeservice og der er ikke så meget at gøre. Når jeg skal have fat i dem siger jeg rent ud at abonnementet står i min svigerindes navn og det betyder ikke noget. Du kan jo registrere dig som bruger på nummeret. Det er jo ikke snyd. Det er bare en tosset aftale. Eneste catch er at du skal have abonnementsholder med når du skal købe ny telefon eller andet der kræver gyldig underskrift. Iøvrigt kan du tilmelde den PBS i DK i din egen bank. Den er ligeglad med hvilket navn abonnementet står i.
Hej - jeps - vi har præcist det samme. 3 / deres kundeservice har intet som helst problem med at abonnementet er min mors men det faktisk er Heidi der anvender telefonen. Så det er bare at gøre det. I øvrigt er vi fint tilfredse både med 3 og deres kundeservice.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hele pointen bortfalder hvis du opretter hos svensk 3
Okay, jeg må overveje situationen. Det irriterer mig bare, når jeg får den begrundelse: "Sådan er det bare". Der er overhovedet ikke rimelighed i deres afvisning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay' date=' jeg må overveje situationen. Det irriterer mig bare, når jeg får den begrundelse: "Sådan er det bare". Der er overhovedet ikke rimelighed i deres afvisning.[/quote'] Det er ikke kun "3" der gør det - der er flere finansieringsselskaber der har det samme. Eller at man skal have boet i Sverige i mindst 2 år. TDC i Sverige afviser så vidt jeg husker også pga ingen indkomst i Sverige. Statoil var lidt smartere, de skulle blot bruge en underskrift fra min danske arbejdsgiver. Andre er der intet problem med, Telia og vores elselskab var der ingen problemer med overhovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige 1/3 flyttet til Helsingborg, jeg havde 3 abonemang i Danmark og skrev så en mail med min nye adresse. Jeg fik så besked på at de ikke kunne registrere mig med den adresse men at jeg skulle ringe til kundeservice. Det gjore jeg så og der var ingen problemmer med at bo i Sverige bare jeg blev tilmeldt betalingservice ? så det blev jeg :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg var inde i 3 forretningen i Fields, for et par uger siden. Der fik jeg forklaret at det var på programmet at lave om på betingelserne, så man kan oprette dansk 3 abonnement, selv om man bor i Sverige. Daniel
:laugh: ... det sagde de også i juli sidste år... Som tidligere nævnt, så er der ikke noget fusk i det, da man er oprettet som bruger... og kan på sin vis også fuldt ud forstå 3... som forretningsdrivende vil jeg da meget gerne have en eller anden form for sikkerhed, og det kan være meget svært at komme efter folk hvis de har adresse i udlandet eller indtægt i et andet land... Tror bare gerne de vil spare bøvlet! Sålænge det virker på den anden måde og der ikke skal noget falskneri til, tja, så er jeg skam glad! :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
der var ingen problemmer med at bo i Sverige bare jeg blev tilmeldt betalingservice
Jeg prøver at ringer til kundeservice. Hvis de siger det ikke kan lade sig gøre, kan/må jeg så referere til dig? evt. dit nummer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ingen problemmer med at bo i Sverige bare jeg blev tilmeldt betalingservice
Om jeg fatter en brik af det, jeg kontaktede kundeservice og spurgte igen og henviste til dig. De ville naturligvis ikke diskutere andre kunder, men jeg fik stadig det samme afslag. Jeg har siden fundet ud af, at der er andre udbydere af 3G i Sverige så som Telia, men total uinteressant, da deres priser er helt ude i hampen i forhold til danske 3 når man som jeg ligger og pendler frem og tilbage mellem DK og SE. Jeg er nået til en beslutning, jeg overgiver mig og underkaster mig deres system og flytter min telefon over til bekendt, men de fik mig ikke uden kamp :fight: Per. :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lige købt dansk 3 idag i andet navn i DK. Var i Merlin og der var ingen problemer. Men han sagde dog at da jeg boede i sverige skulle jeg have et øresundsabb. "et hva' for et"?? Et øresundsabb. Men det var kun noget de kunne lave i en 3-butik.. Næ hør nu her, da jeg tegner den i et andet navn og personen bor i DK hvorfor skulle jeg så have et sådan abb? Det kunne han da godt se og derfor tegnede vi et normalt abb til mig. Jeg tænkte ikke nærmere over det men nu tænker jeg så.. hvad er det så for et abb? Han sagde at det var til dem der boede i sverige!! Men jeg fik ikke uddybet hvad der var specielt det abb. Måske noget nyt til os i Sverige??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var i Merlin og der var ingen problemer. Men han sagde dog at da jeg boede i sverige skulle jeg have et øresundsabb.
Du må have fået et eller andet fuldstændig galt i halsen, eller nærmere ørene! For at være 100% sikker inden jeg svarer her på dit indlæg, kontaktede jeg 3 i Lyngby og talte med en sælger som hedder Jesper. Der findes intet øresundsabb. eller bare noget der minder om det. Jeg har talt med 3´s kundeservice ca. 5 gange om omtalte emne, og der får jeg samme svar. Der findes intet øresundsabb. Den eneste løsning er, at få en co/adresse. når man bor i Sverige og ønsker 3 mobil i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du må have fået et eller andet fuldstændig galt i halsen' date=' eller nærmere ørene! For at være 100% sikker inden jeg svarer her på dit indlæg, kontaktede jeg 3 i Lyngby og talte med en sælger som hedder Jesper. Der findes intet øresundsabb. eller bare noget der minder om det. Jeg har talt med 3´s kundeservice ca. 5 gange om omtalte emne, og der får jeg samme svar. Der findes intet øresundsabb. Den eneste løsning er, at få en co/adresse. når man bor i Sverige og ønsker 3 mobil i Danmark.[/quote'] Ja jeg er ked af at jeg ikke fik optaget samtalen Per men det VAR nu det han sagde i Merlin!!! At der så ikke er noget der hedder dette er så en anden sag...:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites