Jump to content
Birke

Hvem ved noget om Genarp i Lund ?

Recommended Posts

Hej med jer Min kone og jeg, og vores lille dreng, overvejer kraftigt at flytte til Skåne. Vi har nu kigget på et utal af hjemmesider og fundet ud af at vi skal lidt ud i nogle af de små byer for at få råd til de huse vi kunne tænke os at bo i. Så er spørgsmålet er så bare hvor ? Vi har set en del huse der er ret ok i Genarp i Lund. Er der nogen der kender til området og ved hvor lang tid det tager at køre til København, hvor vi begge arbejder ? Hvis I kender andre hyggelige småbyer hvor der er godt at bo, er I meget velkomne til at anbefale et område. De boligsøgende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo an på hvor lang tid i har lyst til at sidde i bilen/toget hver dag. Men da jeg selv bor inde i Malmø kan jeg ikke anbefale nogen af de småbyer rundt omkring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja jeg kan da anbefale Hököpinge ved Vellinge på det kraftigste.... 20 min til lufthavnen og dejlig natur. Boligerne er ret undervurderet i pris i forhold til resten af Vellinge kommune.... Der er forskole, dagis osv.... Dog skal man køre 3 km for at handle. Men det overlever man jo nok... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender folk der bor i Genarp Kender folk der bor i Genarp og de vil aldrig bo andre steder. Der er fantastisk. Det ligger midt i Skånes smukkeste område: Romeleåsen. Pludselig ligger denne hyggelige by der. Der er en del forretninger. Jeg ved ikke hvor lang tid det tager til f.eks Kastrup 50 min vil jeg tro. Jeg ved faktisk ikke hvorfor at jeg ikke selv bor der. Måske forbi jeg faktisk også er rigtig glad for Skurup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har boet i Genarp......og vi gør det IKKE igen!!! Til den boligsøgende Vi har boet i Genarp fra 2002 til 2003. Vi valgte at se Sverige an ved først at leje en bolig, og da vi modsat mange andre danskere ikke var tiltrukket af Malmö, så faldt valget på Lund. Imidlertid, så var det umådelig svært at finde en lejebolig i Lund, og derfor måtte vi finde noget i omegnen af Lund. Inde på Sydsvenskan fandt vi så en lejebolig i Genarp, og det blev så valget. Med os havde vi et barn på 2 år, som vi havde fået plads til i en dagpleje. I Genarp er de meget stolte over at have det højeste antal dagplejer pr. barn. Desværre betyder det så også, at antallet af dagínstitutionspladser er meget meget begrænset. Som følge heraf måtte vi selvsagt være taknemmelige for en plads hos dagplejemoderen, men efter 6 måneder var vi alt andet end taknemmelige! Angående transporten, så bliver man hurtigt træt af, at den sidste lange strækning til Genarp foregår på en landevej med nedsat hastighed. Det giver længere rejsetid i bil, og det bliver temmelig kedsommeligt i længden, særlig når man er træt efter en lang dag på arbejdet. Med bus er det endnu værre, fordi det kun er om morgenen og om eftermiddagen, at man kan komme med. Ellers foregår det ofte med taxibusser, som på nogle tidspunkter om dagen kun går hver anden time. Vi har flere oplevelser med busser der ikke kom pga. sygdom hos chauffører, og når man så skal vente yderligere en time for at komme hjem, så er det temmelig surt. Generelt er folk utrolig venlige. En ting er dog, at på grund af byens størrelse, så kan det ikke undgås at alle kender alle, og nogle mennesker synes det har sin charme - andre ikke. Vi havde det fint nok med det forhold indtil det rygtedes, at vi skulle flytte til Lund. Da var det næsten som om der blandt dagplejemødrene opstod en tydelig forargelse, som gav sig til udtryk i form af spydige bemærkninger og sure blikke. Jeg kunne sige meget mere om Genarp, men jeg tror det er gået op for de fleste på nuværende tidspunkt, at jeg ikke ligefrem anbefaler nogen at flytte dertil. Udover en meget skøn natur, så er der ikke så meget andet positivt udover selvfølgelig at huspriserne er meget overkommelige. Vi flytter selvsagt ikke tilbage til Genarp. Tilgengæld kan vi varmt anbefale følgende område: http://www.djingis.se. Boligerne er godtnok dyre, men har man børn finder man ikke et bedre sted i hele Skåne. Mvh Jens-Erik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor lang tid tager det til københavn centrum? Vi kigger selv efter hus og har fundet et i Genarp. De skriver i salgsopstillingen at det tager 45 min' date=' men er det rigtigt?[/quote'] Næppe i myldretiden - men regn med ca. 30 min. til lufthavnen i "raskt" tempo uden køkørsel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal over og se på huset på næste onsdag, så må vi se hvordan trafikken er den dag. Hvordan er turen over broen normal, altså uden for industriferien. Er der tit kø eller går det bare derudaf? vh hiffer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Her fra Lund tager det 45 minutter til Kbh Rådhusplads uden fartböder, så regn med ca. 10 minutter mere. Hav en god dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Minimum 1 time Genarp er et läkkert sted så jeg kan godt forstå hvis i falder for det. Men det tager minimum 1 time til Kbh om sommeren ! Man kan ikke köre särligt stärkt i området omkring Genarp. Det er det sted man har flest hjorte springende foran bilen. Jeg arbejder i Kastrup har 75 km til jobbet. Jeg bor 6 km fra E65 så jeg er hurtigt på motorvejen. Det tager längere tid at komme på motorvejen fra Genarp. Der er 68 km fra Rådhuspladsen til Genarp ifölge Krak. Ikke fordi at jeg vil tage modet fra jer, men det skal väre virkelig overvejet når man tager en sådan stor beslutning. Held og lykke med det. Der er MEGET skönt i Genarp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når I nu er i det område så tjek også Vebberød og Blentarp ud. Vi bruger en time fra Blentarp til Kbh. K. ( Slotsholmen/Riget) når vi kører normalt. Trafikmæssigt synes jeg ikke turen er slem, fatisk balsam for sjælen da man bare kan køre derudaf altid uden køkørsel - skiftende meget meget køn natur , vand, strand , marker og tilsidst "Bjerge". (Men prøved forleden turen fra Kalaundborg til kbh. det var rel pain.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er dejligt i Genarp og priserne er meget fornuftige sammenlignet med Lund, MEN der er meget langggg transport dertil, og det er måske ikke lige i begyndelsen at dette er irriterende, det kommer senere, og så er det på godt jysk - træls. Der er tilgengæld specielt 2 ting der gør Genarp attraktiv - naturen & friluftsbadet (åbent forår og sommer). De har særlig et naturreservat, som er et dejligt område at færdes i evt. løbe. Mht. til køer på vejene, så er det ikke helt rigtigt, at der ikke er nogen, fordi på strækningen fra Staffanstorp til Genarp er der fart nedsættelse (jeg mener til 70 km) og der kan man godt være uheldig at komme til at ligge bag flere biler eller en traktor, som gør en overhaling lidt besværlig eller umulig. Og særlig om vinteren kan dette godt give anledning til irritation. Iøvrigt, så oplevede jeg engang hvor bilen var i stykker, at jeg måtte tage toget og bussen. Det var en hel dagsrejse hvor jeg kom meget sent hjem om aftenen, og det var rigtig træls.:thumbdown Et lille råd med på vejen er, evt. at starte ud med at leje et hus i et halvt års tid og se området lidt an inden I investerer. Det var det vi valgte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal alle ha mange tak for jeres indlæg. Bliv endelig ved, da vi gerne vil høre så mange erfaringer som muligt. Vi skal som sagt over og se på et hus næste onsdag. Dog først om eftermiddagen, men så kan vi prøve at få en fornemmelse af trafikken. Er her nogen der ved hvor og hvordan man kommer i kontakt med en dagis i området? Vi har et sæt tvillinger på snart 2 år, er der nogle særregler for tvillinger i sverige? tænker på rabatter og plads garanti, som vi har det i danmark?? på forhånd tak Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mht. til køer på vejene, så er det ikke helt rigtigt, at der ikke er nogen Jeg kører sydover ad E65 da det er hurtigts - også selvom der ikke er kø ved Staffanstorpshelvedet. Ved dog ikke om det er en ide til Genarp ad denne. (visuelt dog helt sikkert) http://makeashorterlink.com/?D2AE4357D (og nej jeg arbejder ikke på Utsiktsvägen, men kunne ikke få kortet med over ;) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites