kpc1983 10 Anmeld indhold Skrevet March 4, 2006 Hej alle på debatten... Jeg har lidt kig på nogle forskellige dielselbiler (4x4 = 4-hjulstrækker). Det er selvfølgelig kun på tale hvis vi vælger at flytte til Sverige. Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Har både kig på en SsangYong Kyron og BMW X5. Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbil Takker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbilhttp://www.skatteverket.se/download/18.3d21d85f10922490e108000261/fordonsskattetabeller06.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Jeg har lidt kig på nogle forskellige dielselbiler (4x4 = 4-hjulstrækker). Det er selvfølgelig kun på tale hvis vi vælger at flytte til Sverige. Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Har både kig på en SsangYong Kyron og BMW X5. Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbil Jeps - det passer. Nu kan jeg ikke tallene helt præcist - men min e39 530dA koster omkring 7000 kr/år i vægtafgift hvor en e39 530iA lige på omkring 2000 kr/år. Så ja - der er en pæn forskel. Det er også nemmere at sælge en benzinbil heroppe end diesel tror jeg, så hvis du kører relativt få kilometer så bør du nok kigge efter en benzin hvis det skal være fra et økonomisk synspunkt. Og sådan en X5 4.4i er nok ikke helt kedelig ;) Nå du nu har postet i forsikringer - så kan jeg da lige sige at du skal være OBS på at de store BMW'er kan være ret kostbare at forsikre - dels pga din alder og dels alt efter hvor I vælger at bo herovre. Jeg bor langt ude på landet, er 31 år og ligger på laveste præmietrin - vi giver cirka 8000 om året for en fuld-forsikring på vores uden km-begrænsning. Det er mit indtryk at du realtivt let kan risikere at skulle gange det tal med 2 midt hvis du bor midt i Malmö. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Der er kommet nye tal for dieselbiler.... Hvis de overholder miljøklasse 2005, så bliver de billigere med de nye takster. Overholder de dem IKKE, så bliver de ved med at være dyrere.... Et godt råd... Hold dig LANGT væk fra SsangYong... Det er noget koreansk lort og ikke blevet testet i EuroNCAP. Desuden er de henved umulige at komme af med igen... Vedr. benzinbiler, så skal du gå efter dem UDEN miljøklasse 2005, da de beholder de gamle billige afgifter og IKKE bliver klasset op. Den nye Volvo XC90 V8 bliver dyr i drift, men køber du en der sviner lidt mere og ikke kan klare 2005 normen, så er den stadig billig..... :) Man undrer sig over hvorfor det er sådan, men det er det nu engang.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Er de nye takster virkeligt blevet en realitet? Jeg troede ikke det var blevet besluttet endnu.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Og sådan en X5 4.4i er nok ikke helt kedelig ;) Kan da kun uderstrenge at det er en sjov bil, og så du har lidt at sammenligne med så giver jeg ca. 3000 for den i vægtafgift om året. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 OkaY kan godt se at det er lidt for at dyrt at køre dieselbil i Sverige. Men hvilken bil brude jeg så købe, hvis jeg skal være økonomisk korrekt...? Har disse krav til en evt. bil: · Må koste op til 150.000:- · Skal være ikke være ældre end år 2000 · Skal være økonomisk billig at køre i (min. 10-12km.pr.l.) · Gerne være en lækker satan. Hehe...! · Have lidt lækkert udstyr. · Gerne være en lidt stor bil som BMW M3'eren eller dog bare med 5døre. Nogle der vil hjælpe. Er røget lidt af den nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Credde har en Passat TDi med 130hk tror jeg det er.... Det er snusfornuft at ha' sådan en. Og de er altid til at komme af med igen. Skulle jeg købe en bil med hjernen og ikke hjertet, så blev det en Skoda Fabia RS. Det er sgu en cool pendlerbil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Credde har en Passat TDi med 130hk tror jeg det er.... Det er snusfornuft at ha' sådan en. Det er godt nok "kun" en 90hk. Dejlig bil, men ikke lige en passat jeg ville købe. Kunne godt være interesseret i en Stc. Man er jo håndværker, men bestemt ikke et most Skulle jeg købe en bil med hjernen og ikke hjertet' date=' så blev det en Skoda Fabia RS. Det er sgu en cool pendlerbil.[/quote'] Hmm...! Ja så skal man også købe den med hjernen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Det er godt nok "kun" en 90hk. Dejlig bil, men ikke lige en passat jeg ville købe. Kunne godt være interesseret i en Stc. Man er jo håndværker, men bestemt ikke et most Hmm...! Ja så skal man også købe den med hjernen :th2: Hvad er det for noget sludder, min Passat er en 130 hk! :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Vi har en Volvo V40 Diesel 2,0 115 HK fra 2002. Den koster SEK 6000 om året i "vægtafgift". Den kører ca. 18 km pr. liter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Hvad er det for noget sludder' date=' min Passat er en 130 hk! :-)[/quote'] Det må du undskylde Credde...! Så har jeg nok kigget på den forkerte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 No hard feelings :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2006 Hvad er det for noget sludder' date=' min Passat er en 130 hk! :-)[/quote']Hvordan ér det nu...er det det røde "i" i "TDi" der viser om det er en 130´er...eller.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 TDI = 90 hk TD(rødt I) = 110 hk T(rødt DI) = 130 hk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Hvad så med dem der har 3 røde bogstaver????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Man skal ikke tillægge den røde farve i TDI-bogstaverne alt for stor betydning. Siden VW/AUDI introducere TDI-begrebet har der været en mangfoldighed af motorvarianter indenfor de forskellige mærker i koncernen. 90, 101, 105, 110, 115, 130, 136, 140, 150, 170 HK ... Bare indenfor de 4-cylindrede motorer. Og der er sikkert nogle, som jeg har udeladt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 TDI = 90 hk TD(rødt I) = 110 hk T(rødt DI) = 130 hkTakker...det var lige dén opfriskning jeg søgte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Takker...det var lige dén opfriskning jeg søgte. I virkeligheden hedder det vist også 131 hk fremfor 130 hk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Vil nu bare helst have en nyere bil, dog ikke alt for dyr i vægtafgift. Men den Volvo V40 Mette hun har, er også en rigtig dejlig bil, og kan se at de ikke koster VILDT meget. Men det er jo en diesel, og dog lidt dyr i vægtafgiften, men kører tilgengæld længere på literen, en "normale". Men så skal man til at regne hvad der bedst kan betale sig. Jeg skal pendle i den fra Malmö - Roskilde området. Så skal man købe en der kører langt på literen og så er lidt dyr i vægtafgift Eller det omvendte, altså billig i vægtafgift, men kører kortere på literen...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Jeg skal pendle i den fra Malmö - Roskilde området. Dit svar er diesel. Jeg kørte Malmø - Hedehusene og var aldrig i tvivl om det skulle være diesel. En god tommelfingerregel siger 30kkm+ om året så er det diesel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Dit svar er diesel. Jeg kørte Malmø - Hedehusene og var aldrig i tvivl om det skulle være diesel. En god tommelfingerregel siger 30kkm+ om året så er det diesel Okay, det er da en meget god tommelfingerregel. Hvor lang tid tog det ca. dig at køre det stykke...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Jeg henter og bringer junior i Svogerslev hveranden uge.... Det tager ca 40 min fra Vellinge til Svogerslev. Regn med ca 30 min fra Svågertorp til Hedehusene.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Jeg henter og bringer junior i Svogerslev hveranden uge.... Det tager ca 40 min fra Vellinge til Svogerslev. Regn med ca 30 min fra Svågertorp til Hedehusene.... Det var ikke galt...! Så må vi snart håbe at der sker noget med det Sverige for os her i Trekroner :D Er jo igang med at "forhandle" med banken... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Os der har læst med et stykke tid herinde ved jo også at SM ikke benytter vejene men luftrummet når han skal rundt:fight: Jeg kørte kl. 0440 til hverdag og det tog mig ca 40min ved ca 120 km/t På vej hjem om aftenen kl 18 tog det ca 5 min extra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites