Jump to content
kpc1983

Diesel bil...

Recommended Posts

Hej alle på debatten... Jeg har lidt kig på nogle forskellige dielselbiler (4x4 = 4-hjulstrækker). Det er selvfølgelig kun på tale hvis vi vælger at flytte til Sverige. Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Har både kig på en SsangYong Kyron og BMW X5. Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbil Takker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbil
http://www.skatteverket.se/download/18.3d21d85f10922490e108000261/fordonsskattetabeller06.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lidt kig på nogle forskellige dielselbiler (4x4 = 4-hjulstrækker). Det er selvfølgelig kun på tale hvis vi vælger at flytte til Sverige. Men nu er jeg blevet lidt forvirret, for har fået af vide af en ven, at dieselbiler er MEGET dyre i vægtafgift i Sverige. Kan dette være rigtigt..? Har både kig på en SsangYong Kyron og BMW X5. Nogle der kan afklarer om det bare er en myte eller om det er sandt i forhold til en benzinbil
Jeps - det passer. Nu kan jeg ikke tallene helt præcist - men min e39 530dA koster omkring 7000 kr/år i vægtafgift hvor en e39 530iA lige på omkring 2000 kr/år. Så ja - der er en pæn forskel. Det er også nemmere at sælge en benzinbil heroppe end diesel tror jeg, så hvis du kører relativt få kilometer så bør du nok kigge efter en benzin hvis det skal være fra et økonomisk synspunkt. Og sådan en X5 4.4i er nok ikke helt kedelig ;) Nå du nu har postet i forsikringer - så kan jeg da lige sige at du skal være OBS på at de store BMW'er kan være ret kostbare at forsikre - dels pga din alder og dels alt efter hvor I vælger at bo herovre. Jeg bor langt ude på landet, er 31 år og ligger på laveste præmietrin - vi giver cirka 8000 om året for en fuld-forsikring på vores uden km-begrænsning. Det er mit indtryk at du realtivt let kan risikere at skulle gange det tal med 2 midt hvis du bor midt i Malmö.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der er kommet nye tal for dieselbiler.... Hvis de overholder miljøklasse 2005, så bliver de billigere med de nye takster. Overholder de dem IKKE, så bliver de ved med at være dyrere.... Et godt råd... Hold dig LANGT væk fra SsangYong... Det er noget koreansk lort og ikke blevet testet i EuroNCAP. Desuden er de henved umulige at komme af med igen... Vedr. benzinbiler, så skal du gå efter dem UDEN miljøklasse 2005, da de beholder de gamle billige afgifter og IKKE bliver klasset op. Den nye Volvo XC90 V8 bliver dyr i drift, men køber du en der sviner lidt mere og ikke kan klare 2005 normen, så er den stadig billig..... :) Man undrer sig over hvorfor det er sådan, men det er det nu engang....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

OkaY kan godt se at det er lidt for at dyrt at køre dieselbil i Sverige. Men hvilken bil brude jeg så købe, hvis jeg skal være økonomisk korrekt...? Har disse krav til en evt. bil: · Må koste op til 150.000:- · Skal være ikke være ældre end år 2000 · Skal være økonomisk billig at køre i (min. 10-12km.pr.l.) · Gerne være en lækker satan. Hehe...! · Have lidt lækkert udstyr. · Gerne være en lidt stor bil som BMW M3'eren eller dog bare med 5døre. Nogle der vil hjælpe. Er røget lidt af den nu :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Credde har en Passat TDi med 130hk tror jeg det er.... Det er snusfornuft at ha' sådan en. Og de er altid til at komme af med igen. Skulle jeg købe en bil med hjernen og ikke hjertet, så blev det en Skoda Fabia RS. Det er sgu en cool pendlerbil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Credde har en Passat TDi med 130hk tror jeg det er.... Det er snusfornuft at ha' sådan en.
Det er godt nok "kun" en 90hk. Dejlig bil, men ikke lige en passat jeg ville købe. Kunne godt være interesseret i en Stc. Man er jo håndværker, men bestemt ikke et most :rolleye:
Skulle jeg købe en bil med hjernen og ikke hjertet' date=' så blev det en Skoda Fabia RS. Det er sgu en cool pendlerbil.[/quote'] Hmm...! Ja så skal man også købe den med hjernen :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er godt nok "kun" en 90hk. Dejlig bil, men ikke lige en passat jeg ville købe. Kunne godt være interesseret i en Stc. Man er jo håndværker, men bestemt ikke et most :rolleye: Hmm...! Ja så skal man også købe den med hjernen :th2:
Hvad er det for noget sludder, min Passat er en 130 hk! :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke tillægge den røde farve i TDI-bogstaverne alt for stor betydning. Siden VW/AUDI introducere TDI-begrebet har der været en mangfoldighed af motorvarianter indenfor de forskellige mærker i koncernen. 90, 101, 105, 110, 115, 130, 136, 140, 150, 170 HK ... Bare indenfor de 4-cylindrede motorer. Og der er sikkert nogle, som jeg har udeladt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil nu bare helst have en nyere bil, dog ikke alt for dyr i vægtafgift. Men den Volvo V40 Mette hun har, er også en rigtig dejlig bil, og kan se at de ikke koster VILDT meget. Men det er jo en diesel, og dog lidt dyr i vægtafgiften, men kører tilgengæld længere på literen, en "normale". Men så skal man til at regne hvad der bedst kan betale sig. Jeg skal pendle i den fra Malmö - Roskilde området. Så skal man købe en der kører langt på literen og så er lidt dyr i vægtafgift Eller det omvendte, altså billig i vægtafgift, men kører kortere på literen...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal pendle i den fra Malmö - Roskilde området.
Dit svar er diesel. Jeg kørte Malmø - Hedehusene og var aldrig i tvivl om det skulle være diesel. En god tommelfingerregel siger 30kkm+ om året så er det diesel

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dit svar er diesel. Jeg kørte Malmø - Hedehusene og var aldrig i tvivl om det skulle være diesel. En god tommelfingerregel siger 30kkm+ om året så er det diesel
Okay, det er da en meget god tommelfingerregel. Hvor lang tid tog det ca. dig at køre det stykke...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg henter og bringer junior i Svogerslev hveranden uge.... Det tager ca 40 min fra Vellinge til Svogerslev. Regn med ca 30 min fra Svågertorp til Hedehusene....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg henter og bringer junior i Svogerslev hveranden uge.... Det tager ca 40 min fra Vellinge til Svogerslev. Regn med ca 30 min fra Svågertorp til Hedehusene....
Det var ikke galt...! Så må vi snart håbe at der sker noget med det Sverige for os her i Trekroner :D Er jo igang med at "forhandle" med banken... :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Os der har læst med et stykke tid herinde ved jo også at SM ikke benytter vejene men luftrummet når han skal rundt:fight: Jeg kørte kl. 0440 til hverdag og det tog mig ca 40min ved ca 120 km/t På vej hjem om aftenen kl 18 tog det ca 5 min extra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...