Jump to content
tumebone

Svensk bil til denmark

Recommended Posts

min mor vil gerne give mig hindes mercedes 230 stationcar fra 1987, men hvor finder jeg ud af hvor meget det koster at omregistrer den? på forhånd tak henrik
Du skal jo betale afgift af bilen, eftersom den skal importeres til Danmark...og en idé om størrelsen af denne kan fås hér: http://www.bilpriser.dk/makelist.do?type=levy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hey Findes der ik en grænse hvor man kan importere bilen til DK, uden den høje afgift, her tænker jeg på 10-15 år eller noget. er det bare en gammel skrøne/Urban legend :-)
Du tænker på om der findes en bagatelgrænse for hvornår Skat holder op med at opføre sig fuldstændig urimeligt og latterligt.. jeg tror det ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hvis man ønsker selv at foretage en beregning/overslag på en given registreringsafgift ifm. indførelse af bil til DK, er følgende tommelfingerregel at anvende. Find en tilsvarende vogn til salg hos en dansk forhandler. 63% af udsalgsprisen vil omtrentligt være afgiftshøjden, man kommer til at betale. Det bedste, man imidlertid kan gøre, vil være at udfylde en blanket og indsende den sammen med en kopi af registreringsattesten - og forhåndsvurderigen, der herved udstedes, er ikke den endelige afgift. Den fastsættes efterfølgende...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der findes lister på den bil,så det er bare ind på et toldkontor og du her prisen på 10 sek..
Hvis du tænker på DK, er du forkert på den. Det funker ikke sådan !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du tænker på DK' date=' er du forkert på den. Det funker ikke sådan ![/quote']PeterH har selv arbejdet som sådan en afgifts-børge hos T&S, plus at han sælger biler. Han burde vel vide hvad han taler om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
PeterH har selv arbejdet som sådan en afgifts-børge hos T&S, plus at han sælger biler. Han burde vel vide hvad han taler om?
Aner det ikke - måske har handet for nogle år siden. Jeg har importeret en del biler de sidste år og havde "til sidst" et rimeligt forhold til T&S således, at en hurtigere behandling kunne udføres...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mogens: Der ER lister på sådan en gammel en :):) og den gang jeg sad der kunne man få listen for 20 dkr.. mener det er gratis nu :) Årsagen til der er det er, at de er så gamle at km og udstyr ikke gör nogen forskel..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der ER lister på sådan en gammel en :):) og den gang jeg sad der kunne man få listen for 20 dkr.. mener det er gratis nu :)
Ja, de har det hele på deres computeskærm. Som sagt kom jeg til at kende det lokale kontor ret godt, så jeg fik faktisk lov til at komme om bag disken og kigge bilerne ud således, at forhåndsvurderigen blev mere nøjagtig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, de har det hele på deres computeskærm. Som sagt kom jeg til at kende det lokale kontor ret godt, så jeg fik faktisk lov til at komme om bag disken og kigge bilerne ud således, at forhåndsvurderigen blev mere nøjagtig...
Det du så på skärmen er det samme som du kan se på T/S hjemmeside..:):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det du så på skärmen er det samme som du kan se på T/S hjemmeside..:):)
Skulle man tro, men sådan er det ikke, Peter ;) (checket utallige gange, idet det ikke er/var almindelige standardbiler, jeg har/havde med at gøre)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey Findes der ik en grænse hvor man kan importere bilen til DK, uden den høje afgift, her tænker jeg på 10-15 år eller noget. er det bare en gammel skrøne/Urban legend :-)
Jo, hvis det er et veterankøretøj, mener grænsen går ved 30 år. Jeg importerede engang en Vespa fra 1963 til DK, det kostede en fyrstelig registreringsafgift på ca. 300 DKK. Den er også meget billig i forsikring, 222 DKK/år!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skulle man tro, men sådan er det ikke, Peter ;) (checket utallige gange, idet det ikke er/var almindelige standardbiler, jeg har/havde med at gøre)
Jeg har väret i bilvorderingen i Höjetraastrup i nästen 3 år så jeg ved sku hvad jeg taler om.. det de kan se ude på de lokale told og skat kontor er det samme som alle kan se på nettet... Det står i loven at vorderinger skal kunne ses at alle så der ikke er tvivl om hvad andre biler at samme årg og km har kostet.. Så kan prisen gå op og ned om der er mere eller mindre udstyr og km i de forskellige biler :):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg har väret i bilvorderingen i Höjetraastrup i nästen 3 år så jeg ved sku hvad jeg taler om.. det de kan se ude på de lokale told og skat kontor er det samme som alle kan se på nettet...
Hvilken periode/årstal?
Det står i loven at vorderinger skal kunne ses at alle så der ikke er tvivl om hvad andre biler at samme årg og km har kostet.. Så kan prisen gå op og ned om der er mere eller mindre udstyr og km i de forskellige biler...
Så forklar mig lige, hvorfor min Lotus Omega urdering ikke var opført - og hvad med vurderingen af min Omega 3000 24V EVO 500? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ang liste priser snakke vi jo om en gammel MB,der er jo importeret en masse af dem hjem..
Ja, der er nok at tage af...
Og den gamle opel er der jo ikke mange af så det er klart der ikke er alm lister på dem
Derfor det nemmere at finde i databsen, men de var der ikke;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites