thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Hey Gio Hvis det er svært at komme af med en Speed Yellow Porsche, så er det nok tæt på umuligt at komme af med en omlakeret en. Som Mogens skriver - det er bare ikke noget man gør. Jeg skulle bare have lyttet til hjertet da jeg købte min nuværende bil, og mindre til mine bekymringer om gensalg laaangt nede af vejen. Med det sagt, så er der mange med samme tanker. Folk som syntes den gule er for fed men som ikke rigtig tør. Derfor vil markedet for Speed Yellow Porscher altid eksistere, da noget pludselig "tør". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Og, hvad ville en omlakering koste ? Bilen skal jo skilles totalt. Altså en omlakringe hvor t.ex. motorrummer en anden farve ?? nej vel ? Såh.. hvis bilen skal på et porsche værksted, skilles, males og samles .... + 100.000 SEK. Personligt ville jeg da heller ikke være tryk ved at vedkomne der skulle lave dette kæmpe arbejde, fik ordnet alle detaljer ved monteringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Den gule Porsche der, er da simpelthen noget af det smukkeste jeg har set! Love at first sight:kiss: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Og, hvad ville en omlakering koste ? Bilen skal jo skilles totalt. Altså en omlakringe hvor t.ex. motorrummer en anden farve ?? nej vel ? Såh.. hvis bilen skal på et porsche værksted, skilles, males og samles .... + 100.000 SEK. Personligt ville jeg da heller ikke være tryk ved at vedkomne der skulle lave dette kæmpe arbejde, fik ordnet alle detaljer ved monteringen.Nå ja...jeg skulle bare have spurgt dig først ;) Men ok - så blev jeg dét klogere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Nå ja...jeg skulle bare have spurgt dig først Så resten af forsamling skal blot holde sig fra tastaturet eller hvad? Der er over 20 stk gule Porsche 996 til salg på ww.mobile.de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Så resten af forsamling skal blot holde sig fra tastaturet eller hvad? Du misforstår mig, Mogens. Læs min kommentar til Palle igen...og gem så gangster-smiley´erne væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Og, hvad ville en omlakering koste ? Bilen skal jo skilles totalt. Altså en omlakringe hvor t.ex. motorrummer en anden farve ?? nej vel ? Såh.. hvis bilen skal på et porsche værksted, skilles, males og samles .... + 100.000 SEK. Personligt ville jeg da heller ikke være tryk ved at vedkomne der skulle lave dette kæmpe arbejde, fik ordnet alle detaljer ved monteringen. Det kan godt göres billigere... Jeg fik omlak min 996 og det var ikke noget problem at sälge den igen.. Jeg kunne ikke sälge den fordi den var röd,men så kom der en kunde og ville ha den i koksgrå... Jeg sagde det kommer til at koste dig 50k.. og så blev den det:):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 JEg har i øvrigt lige købt sidste nye nummer af Bilsport 5: Her er en artikel med gode råd, når man skal anskaffe sig en 996 og hvad man bør kigge efter. De SKAMROSER denne bil, men der er dog et par ting man skal være opmærksom på. Det er svært at sammeligne brugte fra DE og SE, hvis man ikke har fuldstændig tjek på ekstraudstyr´s priser. Generalt er de tyske "spækket" med udstyr og svenske fra før 2003 er meget "udstyrsfattige"..... Der står også hvor meget man bør give for en brugt: 1998: 320.000 1999: 400.000 2000: 440.000 2001: 480.000 2002: 530.000 cab +50.000 Alle priser er SEK og Km. = ? Jeg skal have en til sommer, men ved ikke rigtig om jeg tør tage chancen og købe en 3-5 år gammel med nogle km på bagen, som har taget en ordentlig "røvfuld" på afskrivningen eller jeg skal gå den mere sikre vej og købe en 1 år gammel med max. 10-20.000 km.!!!! Jeg kommer til at køre 40.000km årligt, så jeg risikere økonomiske øretæver ved begge løsninger, men jeg har tidligere haft "økonomisk" succes ved at hente ældre SLK i DE, selvom den havde nogle mindre skavanker........ Angående farver har jeg lært: Sort, Grå eller Sølv......Så får man ingen problemer..............Men lidt kedeligt:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Hvis du kører 40k om året, og vil beholde bilen i 4-5 år - så kan du selv regne lidt på det. 5 år a 40k km = 200k km Du skal ikke regne med meget gensalgsværdi lige meget hvordan du vælger at købe bil. Eller farve for den sags skyld. Til den tid med 200k km er motoren nok moden til at skiftes, og andre skavanker melder dig. Om bilen er en 2005 model eller 2002 med lave km er nok ligemeget i sidste ende for alt andet end størrelsen på din afskrivning. En 2005 model koster nok en 800k svenske. Er du klar til at tabe den slags penge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Hvis du kører 40k om året, og vil beholde bilen i 4-5 år - så kan du selv regne lidt på det. 5 år a 40k km = 200k km Du skal ikke regne med meget gensalgsværdi lige meget hvordan du vælger at købe bil. Eller farve for den sags skyld. Til den tid med 200k km er motoren nok moden til at skiftes, og andre skavanker melder dig. Om bilen er en 2005 model eller 2002 med lave km er nok ligemeget i sidste ende for alt andet end størrelsen på din afskrivning. En 2005 model koster nok en 800k svenske. Er du klar til at tabe den slags penge? Jeg vil aldrig beholde den i 4-5 år.....Højst 2-3 år, men lurer lidt på at købe en "ældre" og sælge den efter 1-2 år....Så slipper jeg måske med et mindre tab, specielt hvis jeg selv henter den i DE!!..............Det oplevede jeg ihvertfald med min SLK, selvom det er en betydelig billigere bil.... Jeg er iøvrigt "klar" til at tabe en del under alle omstændigheder, da de 20.000 km er erhvervskilometer. udover dette for jeg et betragtelig kørselstilskud....MEN derfor gider jeg stadigvæk ikke tabe kassen:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels Erik H 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Ingen tvivl at det ihvertfald skal være en 996. 997'eren er endnu så ny så du vil tabe for mange penge på den i løbet af de næste 2-4 år. Ville selv gå efter en 4S, da 4 hjulstrækket virker gør gavn i vådt/glat føre. Ikke at at den med baghjulstræk er farlig, men måske en smule mere "spændene" for en der ikke er vant til og køre med mange hk i ryggen:) En 911 der trækker på baghjulene, og med boxeren bagi, ER rimelig tilbøjelig til og smide bagenden hvis man ikke er opmærksom, og det sker når du mindst venter det. De gamle var slemme, men de nye kan så sandelig også Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Ingen tvivl at det ihvertfald skal være en 996. 997'eren er endnu så ny så du vil tabe for mange penge på den i løbet af de næste 2-4 år. Øøøh nåh! Enig i at det sjældent er en gevinst at købe en bil, men man skal i hvert fald vælge en 997'er hvis muligt. Har man råd til en nyere 996'er, så er der ikke langt op til en 997'er, og folk der køber disse biler tænker hverken på værditab eller benzinforbrug. Jeg mener, hvis jeg havde mulighed, så ville jeg fanme godt nok strække mig langt for at få en 997 4S, frem for en ditto 996'er. 996'eren da ganske nice, men jeg kan simpelthen ikke acceptere de spejlæg den har ... Så det er en fornøjelse at se 997'eren har fået det rette front look igen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Niels Erik H 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Jamen jo.. Ingen tvivl om jeg også meget hellere ville have en 997. "Nyt" design med klassiske linjer. Men der er jo nogen der går op i det med økonomien og godt kan "nøjes". (Ikke mig) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Jamen jo.. Ingen tvivl om jeg også meget hellere ville have en 997. "Nyt" design med klassiske linjer. Men der er jo nogen der går op i det med økonomien og godt kan "nøjes". (Ikke mig) Min pointe var, at køber man en 911'er til vel 65.000+ euro, så spiller det/de økonomiske spørgsmål i nutid/fremtid ikke nogen videre rolle :D ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Jeg mener' date=' hvis jeg havde mulighed, så ville jeg fanme godt nok strække mig langt for at få en 997 4S, frem for en ditto 996'er. 996'eren da ganske nice, men jeg kan simpelthen ikke acceptere de spejlæg den har ... Så det er en fornøjelse at se 997'eren har fået det rette front look igen :th2:[/quote'] Det er der råd for! Jeg har nemlig samme problem - kun vildt godt tænke mig en Porsche, men kun 996'eren er indenfor økonomisk rækkevidde (og spejlæggene ER grimme!). Jeg har så fundet et par firmaer der laver 997-conversions på 996'ere: Frankrig: http://www.jacquemond.com/997page.htm | http://www.jacquemond.com/997midstep.htm | http://www.jacquemond.com/997Sport.htm USA: http://www.essentialstyling.com/996_facelift_&_turbo.htm Tyskland: http://www.dp-motorsport.com/products/products996_kar.htm Nogen der kan finde/kender et sted i Sverige der laver det samme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 De der body conversions er aaaaalt for dyre hvis det eneste du ikke kan lide er spejlæggene (som man lynhurtigt syntes er fede nok alligevel). Og jeg tør slet ikke tænke på gensalgsværdi. Der findes afblændinger, så man ikke har spejlæg. Check billede: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 FØJ så der findes T-Hansen lir til en porsche! FØJ siger jeg bare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 Hehe... Jeg ved godt at man bare _ikke_ må gøre sådan noget ved en Porsche, men helt ærligt - hvad tænkte de på?! Har set afblændingerne, men synes det ser lidt plat ud... Tror bare jeg bliver nødt til at få råd til en faceliftet 996'er - den er fed nok! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2006 De der body conversions er aaaaalt for dyre hvis det eneste du ikke kan lide er spejlæggene (som man lynhurtigt syntes er fede nok alligevel). Og jeg tør slet ikke tænke på gensalgsværdi. Der findes afblændinger, så man ikke har spejlæg. Check billede: LOL..Har aldrig set noget så grimt :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2006 De der body conversions er aaaaalt for dyre hvis det eneste du ikke kan lide er spejlæggene (som man lynhurtigt syntes er fede nok alligevel). Nope, en fejl er en fejl, så hvem er "man" ;) Der findes afblændinger' date=' så man ikke har spejlæg.[/quote'] What the f...?! Det er stygt Det er da vist kun hjulkapsler fra Biltema, der er mere grimt på en hvilken som helst bil :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2006 Yeah - desværre. Med at prisen på 996'ere er kommet ned i et leje hvor mange flere kan være med, så er 18-20 årige knægte ved at få fingre i dem. Er med på diverse forums i USA, og nogle af de billeder de poster..... damn. Race decals, body kits, lys under bilen og alt muligt mærkeligt. Jeg syntes man må tage en 996 for hvad den er - og jeg er en af dem som faktisk syntes den er helt fantastisk. Kan endda bedre lide interiøret i en 996 end 997 (knapper er for små og alt er mere firkantet og netop lidt T-Hansen liret agtigt). Men smag er smag - man kan ikke rigtig diskutere det, men alle har en. Tag en faceliftet 996 (02->05), smæk aerokit på (uden spoiler), sportsudstødning og så er den for fed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2006 Jeg syntes man må tage en 996 for hvad den er Helt sikkert, smag og behag er forskelligt, men der er vist ingen der er i tvivl om at 996'eren er en god damn nice bil 996 er jo ikke mindre rar at køre i, fordi den har ugly spejlæg ;) Det er kun Chris "ugly" Bangle der kunne have designet de spejlæg grimmere end de er :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Yeah - desværre. Med at prisen på 996'ere er kommet ned i et leje hvor mange flere kan være med, så er 18-20 årige knægte ved at få fingre i dem. Er med på diverse forums i USA, og nogle af de billeder de poster..... damn. Race decals, body kits, lys under bilen og alt muligt mærkeligt. Jeg syntes man må tage en 996 for hvad den er - og jeg er en af dem som faktisk syntes den er helt fantastisk. Kan endda bedre lide interiøret i en 996 end 997 (knapper er for små og alt er mere firkantet og netop lidt T-Hansen liret agtigt). Men smag er smag - man kan ikke rigtig diskutere det, men alle har en. Tag en faceliftet 996 (02->05), smæk aerokit på (uden spoiler), sportsudstødning og så er den for fed. Hej T, Har Du solgt din 996? Nu er tiden inde til at jeg skal finde mig en 996. Som tidligere skrevet kører jeg MANGE km. årligt ifm job (ca 45-50.000), så løsningen er at jeg køber den som bil nr. 2 og kører ca. 20.000 årligt!! Alle siger PCM II, da det kan opdateres.......Hvis man alligevel finder en attraktiv med PCM I går man så HELT galt i byen???....Bilerne er nemlig ofte MEGET billigere!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Jeg havde PCM I i min 996 Turbo og det er elendigt og totalt ligegyldigt... Havde PCM II i min Cayenne Turbo som virkede fint, men igen ser en smule gammelt ud og er CD-baseret... Endeligt havde jeg PCM III i min 997 Carrera S og med det i mente er PCM III det eneste der virkelig duer hvis man da synes den slags vitterligt er vigtigt i en sportsvogn med stort S... Nu har jeg så en 996 GT2 med Porsches Traffic Pro system (da man ikke kan få andet i en GT2) og til de få gange man kommer til at bruge navi i en sådan bil kan jeg fint leve med det. Så kort fortalt ville jeg ikke lægge alt for meget vægt på hvad der sidder af navigationssystem, men mere på om bilen er facelifted eller ej. Held og lykke med købet. Du kommer ikke til at fotryde det hvad du så end ender op med af 996 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2006 Min er til salg lige her: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=0862CB57C7E814&look=autoimpexvellinge Sig til hvis det skulle have nogen interesse ;-) PCM-1 og PCM-2: Hvis bilen er en 2002 og tidligere så er der PCM-1 i den. Systemet opgraderes ikke mere og de kort som eksisterer til det er skod! PCM-2 kom sent i 2002 og bygger på MOST - fiber optik. Opdateres (endnu) og generelt fedt navi system. I 996 bilerne er PCM-2 af en version som bruger CD'er - mens i 997 er der DVD (systemet kaldes vist PCM 2.1). Dvs, at det bare er et spg om kort tid før ej heller PCM-2 996 systemet opdateres (er mit og andres gæt) Men nu skal man ikke købe en bil pga det indbyggede navi ;-) Så længe du køber en 2002 eller tidligere som ikke har MOST, så kan du proppe et vilkårligt andet navi+audio system i. Der findes en del fuldskærms / touchscreen systemer som "fylder" det samme som PCM skærmene og er ren plug'n'play. Koster nok en 20k ca for sådanne at eftermonteres - eller man kan tage en billigere model med "klap ud skærm". Masser af muligheder. Til MOST findes der kun et meget begrænset udvalg af aftermarket systemer - har jeg ladet mig fortælle. Og man kan kun meget dyrt skifte MOST kabler ud med almindelige ditto + forstærker. Men der er sikkert nogle audiofile herinde som kan underholde med detaljeret info om den slags :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites