Jump to content
Anine

Arbejde timeantal

Recommended Posts

Hej! Jeg skal til at skrive en ansøgning, og i jobannoncen står der følgende: Arbetstid/Varaktighet Tidsbegränsad. Heltid. Dagtid. Heltid, dagtid 40/40. Skal dette forstås som at jobbet er på 40 timer i ugen? Har de ikke 37 som i Danmark? Eller hvad står det der 40/40 for? (Det er et sygeplejerske-job hvis I har brug for at vide det) Mvh, Anine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ja det är 40 timmars vecka i Sverige!
Nja men der er så også oftest betalt frokost i Sverige, og endda en hel time.. Så arbejdstiden kommer nu nok ud på et...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Betald lunch är inget jag har upplevt' date=' men det kan ju vara olika på olika ställen.[/quote'] Så du siger man arbejder 40 timer i Sverige plus man holder en times lunch.. dvs 45 timer om ugen fordelt på 5 arbejdsdage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så du siger man arbejder 40 timer i Sverige plus man holder en times lunch.. dvs 45 timer om ugen fordelt på 5 arbejdsdage?
Det er selvfølgelig rystende med sådan nogle lange arbejdsdage, men til gengæld arbejder svenskere ikke så hårdt som os andre, hvis man skal tolke ud fra bruttonationalproduktet.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig hört om betalt frokost. Jeg har aldrig hört om betalt frokost i Sverige. Så det er ofte 45 timer om ugen og ingen ekstra dage (feriefri eller omsorg) udover 5 ugers ferie. Til gengäld er der bedre regler for barn syg. Jeg fik tilbudt et Malmö job 8-17 og et Dk job 37 timer med betalt frokost og omsorgsdage. Det var ikke så svärt at välge, det er pendlingen värd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har aldrig hört om betalt frokost i Sverige. Så det er ofte 45 timer om ugen og ingen ekstra dage (feriefri eller omsorg) udover 5 ugers ferie. Til gengäld er der bedre regler for barn syg. Jeg fik tilbudt et Malmö job 8-17 og et Dk job 37 timer med betalt frokost og omsorgsdage. Det var ikke så svärt at välge' date=' det er pendlingen värd.[/quote'] Jeg har lige skrevet under på nyt job i dag her i SE, og jeg har en 37 timers arbejdsuge, samt 1 ekstra uges ferie i kompensation for evt over arb....Så det er ikke alle herovre der er "slavepiskere" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 1 karens dag Tillykke Miriam. Jeg kender ingen Svenskere der arbejder fuld tid på 37 timer. Ikke for at väre lyseslukker, men har du fået indfört noget med max overarbejde i din kontrakt ? Dem ekstra uge kan väre meget sur, taler af erfaring med kollegaer der havde valgt den ordning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke Miriam. Jeg kender ingen Svenskere der arbejder fuld tid på 37 timer. Ikke for at väre lyseslukker' date=' men har du fået indfört noget med max overarbejde i din kontrakt ? Dem ekstra uge kan väre meget sur, taler af erfaring med kollegaer der havde valgt den ordning.[/quote'] Jeg tror det er fordi det er en Øresundsafdeling,så han man taget lidt fra begge sider...:) Så folk har samme vilkår uanset om de sidder her eller i DK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Miriam: sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW... :D :rolleye: :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miriam: sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW...sig du har fået job hos BMW... :D :rolleye: :D
LOL LOL LOL :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
He he nej ikke ked af det' date=' men de lukker, og jeg er lidt træt af alt den kørsel :rolleye: så bare sig til ;) [/quote']Lukker?? Jeg har en kammerat hos Ferring...og han har da ikke udmeldt at Ferring lukker! Ok...du mener nok en afdeling, og ikke hele Ferring-koncernen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lukker?? Jeg har en kammerat hos Ferring...og han har da ikke udmeldt at Ferring lukker! Ok...du mener nok en afdeling, og ikke hele Ferring-koncernen ;)
Mig bekendt er det produktionen der lukker i Vanløse ?? Men jeg skal da holde øge Nulla :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep det er "kun" produktionen i Vanløse indtil vidre da' date=' man ved jo aldrig, for lur mig om de ikke sælger den kæmpe bygning og tjener kassen på den på et tidspunkt :( :([/quote'] Så må du jo så småt i gang med at kigge :-) Går det ellers godt i Bara ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint, men vi flyttede til Tegelbruket i Svedala sidste år, havde nogle sindsyge naboer i rækkehuset i Bara, så vi måtte flytte, men nu har vi så et lækkert nyt hus. hvis der skulle poppe et job op i se ville det jo være nice, self. til rimelig penge for lønningerne er generalt noget lavere, for 150km om dagen er jeg lidt træt af, på nær om sommeren ;) ;) wwwwrrrooommmmmm mc sæson:D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites