kpc1983 10 Anmeld indhold Skrevet February 23, 2006 Hej Igen til alle jer kloge hoveder ;) Så har jeg idag været i banken for at høre hvad de kan gøre for os, hvad angår at flytte til Sverige. Var i Danske Bank, i Roskilde, og fik snakket med en flink rådgiver. Meen fik jo desværre ikke rigtig noget ud af det, for hun sagde at det er svært for hende at lave et regnskab på hvad vi kan låne til i Sverige. Så har fået kontakt, via Danske Bank, med en Rådgiver i "Skånes Provinsbank", en der hedder Kerstin Bengtsson, som vi så skal lave aftale med. Troede faktisk at Danske Bank sagtes kunne lave et regnskab for lån til bolig i Sverige, men det ville være alt for besværligt, sagde de. Nogle der har "Skånes Provinsbank"...? Og evt. Danske Bank sammentidig...? Har i både bankkonto i Danmark (til løn, forbrugslån, og udgifter i Danmark)...? Og en Svensk bankkonto (til boliglån og udgifter i sverige)...? Pt. har jeg selv Nordea, men har fået af vide at det er klogt at kigge lidt på "marked" for at finde noget billigt :sick: Hehe...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Hej Igen til alle jer kloge hoveder ;) Så har jeg idag været i banken for at høre hvad de kan gøre for os, hvad angår at flytte til Sverige. Var i Danske Bank, i Roskilde, og fik snakket med en flink rådgiver. Meen fik jo desværre ikke rigtig noget ud af det, for hun sagde at det er svært for hende at lave et regnskab på hvad vi kan låne til i Sverige. Så har fået kontakt, via Danske Bank, med en Rådgiver i "Skånes Provinsbank", en der hedder Kerstin Bengtsson, som vi så skal lave aftale med. Troede faktisk at Danske Bank sagtes kunne lave et regnskab for lån til bolig i Sverige, men det ville være alt for besværligt, sagde de. Nogle der har "Skånes Provinsbank"...? Og evt. Danske Bank sammentidig...? Har i både bankkonto i Danmark (til løn, forbrugslån, og udgifter i Danmark)...? Og en Svensk bankkonto (til boliglån og udgifter i sverige)...? Pt. har jeg selv Nordea, men har fået af vide at det er klogt at kigge lidt på "marked" for at finde noget billigt :sick: Hehe...! Har haft Skånes inden men er skiftet til SEB. Man har det der hedder en bro konto, hvor man engang om mdr. for overført til sin danske konto gratis. Men prøv at brug søge funktionen herinde, der er massere om det emne. Med kontakt personer, og good and bad :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Men prøv at brug søge funktionen herinde, der er massere om det emne. Med kontakt personer, og good and bad :-) Så også lige at der stod en masse om det. Ved ikke helt hvor jeg så skrev den Måske lige træk Men lige en TING, som jeg ikke kan finde noget om. Hvis jeg søger lån i Nordea i Malmø, kontakter de så Nordea i Danmark, eller hvad...? Nogle der ved det...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Har lige et spørgsmål mere: Ville gerne i kontakt med en dansk rådgiver i en svensk Nordea. Kan det lade sig gøre, for vil gerne kunne forstå ALT når jeg skal i banken, for det er jo ikke småbeløb der regnes med. Hvis i forstå... Nogle der kan hjælpe med det...? Alt en tlf. til en...! Banken skal lægge i Malmö C, og være en Nordea. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Har lige et spørgsmål mere: Ville gerne i kontakt med en dansk rådgiver i en svensk Nordea. Kan det lade sig gøre, for vil gerne kunne forstå ALT når jeg skal i banken, for det er jo ikke småbeløb der regnes med. Hvis i forstå... Nogle der kan hjælpe med det...? Alt en tlf. til en...! Banken skal lægge i Malmö C, og være en Nordea. :th2: Det tror jeg du skal lede langt efter. Jeg er ikke stødt ind i danske Nordea rådgivere i Malmø... Men jeg synes altså ikke det var så svært igen at forstå. Og ellers skal du bare spørge til du har forstået det....Det er jo det de får deres løn for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Det tror jeg du skal lede langt efter. Jeg er ikke stødt ind i danske Nordea rådgivere i Malmø... Syntes at jeg har hørt at der er en enkel Dansk rådgiver i en Svensk Nordea (i Malmö), men er ikke helt sikker. Jeg synes altså ikke det var så svært igen at forstå. Og ellers skal du bare spørge til du har forstået det....Det er jo det de får deres løn for. Nej syntes heller ikke at alm. svensk er så svært men fagsprog..? Hmmm...! Men ja, man må jo bare spørge. De vil jo nok gerne sælge varen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Hej Kent, jeg vil lige sige at jeg kan altså varmt anbefale Kerstin Bengtsson da hun er min rådgiver i skånes provinsbank på stortorget i Malmø. Hun er smadder flink, til at snakke med og vigtigst af alt til at forstå. Jeg vil dog holde mig udenfor snakken om du skal vælge den ene eller den anden bank for jeg arbejder nemlig i danske bank. MEN jeg er nu rimeligt tilfreds med de muligheder man har. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Jeg vil dog holde mig udenfor snakken om du skal vælge den ene eller den anden bank for jeg arbejder nemlig i danske bank. MEN jeg er nu rimeligt tilfreds med de muligheder man har. NORDEA NORDEA NORDEA NORDEA!!!!!!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Hej Kent Hedder Kenneth :th2: Jeg vil lige sige at jeg kan altså varmt anbefale Kerstin Bengtsson da hun er min rådgiver i skånes provinsbank på stortorget i Malmø. Hun er smadder flink, til at snakke med og vigtigst af alt til at forstå. Lydder godt, for mig/os er det MEGET vigtig at det er en rådgiver jeg/vi kan forstå, da jeg føler at det er mange penge der er på spil. Hvordan er de hvad angår. at låne penge til bolig i Skånes Provinsbank...? Jeg vil dog holde mig udenfor snakken om du skal vælge den ene eller den anden bank for jeg arbejder nemlig i danske bank. MEN jeg er nu rimeligt tilfreds med de muligheder man har. Hehe...! Har selv pt. Nordea, som du nok har læst, men kan du komme med nogle fordele ved at vælge Danske Bank...? Og har du nogle ting som ikke er nær så gode ved Danske Bank...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 NORDEA NORDEA NORDEA NORDEA!!!!!!!!!!!!!! Jamen den kommentar giver mig ikke noget at tænke over, for du må da komme med en begrundelse, ellers er din kommentar jeg ligegyldig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Jamen den kommentar giver mig ikke noget at tænke over' date=' for du må da komme med en begrundelse, ellers er din kommentar jeg ligegyldig [/quote'] den er ligegyldig, synes bare selv jeg var lidt sjov, jeg undskylder.... Jeg hiver blot min månedsløn ud af Nordea koncernen:) Og med det overskud kan jeg sgu nok godt kræve en lønforhøjelsen næste gang... Har ingen præferencer for valg af bank, som mange andre skriver afhænger det ufattelig meget af hvilken rådgiver man ryger ind i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 den er ligegyldig, synes bare selv jeg var lidt sjov, jeg undskylder.... Jeg hiver blot min månedsløn ud af Nordea koncernen:) Og med det overskud kan jeg sgu nok godt kræve en lønforhøjelsen næste gang... Har ingen præferencer for valg af bank, som mange andre skriver afhænger det ufattelig meget af hvilken rådgiver man ryger ind i. Okay...! Jamen man skal da også have det skægt engang imellem :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2006 Hej Kenneth.. Jamen altså der er jo ikke de store fordele i forhold til andre banker.. men man kan da få en fast overførsel fra danmark til sverige 1 gang om måneden ligesom mange af de andre banker. Men ellers plejer de at være til at snakke med.. husk på at du altid kan forhandle om renter i en bank.. det er jo en forretning :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2006 Husk på at du altid kan forhandle om renter i en bank.. det er jo en forretning :-) Jamen hvor meget kan man forhandle sig til...? Det kommer sikkert an på hvad man låner mm....! Kom også til at tænke på. Er der ikke noget med at man "kun" kan låne op til 90% i svenske banker...? Og hvis jov, hvor har i andre så gjort med jeres boliglån...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2006 Hvis du søger lidt efter bottenlån så vil du finde nogle sider.. men jo.. du kan som regel kun låne 90% på LANG løbetid.. men så kan man låne topplån på kortere tid.. dvs. man som regel betaler meget lidt af på det store lån og så har man topplån man betaler "meget" af på. Senere bliver det så bottenlånet du betaler mere af på.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2006 du kan som regel kun låne 90% på LANG løbetid.. men så kan man låne topplån på kortere tid.. dvs. man som regel betaler meget lidt af på det store lån og så har man topplån man betaler "meget" af på. Senere bliver det så bottenlånet du betaler mere af på..Klassikeren er rentefrihed i eks. 10 år på bundlånet, og så koncentrerer du dig kun om at bringe det højt-forrentede toplån ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2006 Hvis du søger lidt efter bottenlån så vil du finde nogle sider.. men jo.. du kan som regel kun låne 90% på LANG løbetid.. men så kan man låne topplån på kortere tid.. dvs. man som regel betaler meget lidt af på det store lån og så har man topplån man betaler "meget" af på. Senere bliver det så bottenlånet du betaler mere af på.. OT, hva thygesen , skal vi snart have nogle øl eller hva :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2006 OT' date=' hva thygesen , skal vi snart have nogle øl eller hva :D[/quote'] Det kan vi sagtens gøre... MEEEEEN... forhandlingsmæssigt år du ikke ngoet ud af det :-) Jeg arbejder i IT afdelingen :D Men øl er jeg altid frisk på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2006 Klassikeren er rentefrihed i eks. 10 år på bundlånet' date=' og så koncentrerer du dig kun om at bringe det højt-forrentede toplån ned.[/quote'] Må man spørge jer spørger jer ALLE. HVORDAN ER JERES LÅN...? Løbetid, rentefrit, og renter mm. Kunne været interessandt at se lidt på... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 25, 2006 Må man spørge jer spørger jer ALLE. HVORDAN ER JERES LÅN...? Løbetid, rentefrit, og renter mm. Kunne været interessandt at se lidt på... :th2: Altså det er jo meget individuelt hvad man foretrækker. Jeg tror ikke man kan vælge rigtigt lån udfra hvad andre har valgt. Det kommer an på hvordan blodtrykket har det når pressen skriver om renteforhøjelser (det gør de ofte, både når det sker og når det ikke sker), det kommer an på hvad der kommer ind i løn hver måned kontra hvad man er eksponeret for på rentedelen af ens månedlige udgifter.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2006 Altså det er jo meget individuelt hvad man foretrækker. Jeg tror ikke man kan vælge rigtigt lån udfra hvad andre har valgt. Det kommer an på hvordan blodtrykket har det når pressen skriver om renteforhøjelser (det gør de ofte, både når det sker og når det ikke sker), det kommer an på hvad der kommer ind i løn hver måned kontra hvad man er eksponeret for på rentedelen af ens månedlige udgifter.... Nå nej, ville nu heller ikke vælge ud fra hvad i andre har. Har jo selv en mening om hvad jeg godt kunne tænke mig, i sammenarbejde med min bankrådgiver og selvfølgelig min kæreste. Det var nu mere af ren interesse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hoffmann 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2006 Hej Jeg har idag Skånesprovinsbank, efter at have haft både SEB og Nordea.. Du skal tage fat i en der hedder Titti Stener i limhamn afdelingen, hun er helt super.. Meget vandt til Danskere, og det er klart en fordel her i Sverige, hvor bankerne godt kan være meget anderledes. Jeg har henvist flere af mine kammerater, og de har alle fået en god aftale.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2006 Jeg har også Skånes Provinsbank på Stortorget og har været meget tilfreds med dem i de 1½ år vi har boet her. Jeg har kun mødt velvilje og god service fra deres side. Jeg har Danske Bank i Danmark, og der har jeg en aftale om at de overfører et fast beløb (gratis) om måneden. Der har ingen problemer været overhovedet og ekstra overførsler kan sagtens lade sig gøre uden beregning. Gebyrerne har været til at forhandle om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2006 Jeg har også Skånes Provinsbank på Stortorget og har været meget tilfreds med dem i de 1½ år vi har boet her. Jeg har kun mødt velvilje og god service fra deres side. Jeg har Danske Bank i Danmark, og der har jeg en aftale om at de overfører et fast beløb (gratis) om måneden. Der har ingen problemer været overhovedet og ekstra overførsler kan sagtens lade sig gøre uden beregning. Gebyrerne har været til at forhandle om. Det er også Skånes Provinsbank på Stortorgetsom jeg blevet henvist til. Vi ville også vælge at få overført et vis beløb om måneden, ligesom vi gør nu til vores budget i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kpc1983 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2006 Har skrevet en mail til den bankrådgiver jeg er blevet henvist til, men tænkte på at jeg nok burde ringe til hende personligt. Men bankrådgiveren i Danske Bank, sagde at det var fint nok bare at lave "første" kontakt via mail. Hvad siger i...? Syntes det er MEGET upersonligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites