Jump to content
CAC

2004 Fabia CLASSIC 1.2 64HK

Recommended Posts

Jeg hører jo så meget godt om Skoda som pendlerbil, så derfor hælder jeg mest til den over lange ture selvom jeg også er lidt lun på Yaris'en som jeg mistænker for at være mindre komfortabel på de længere ture. Jeg overvejer derfor en bil af denne slags http://bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=9520999&MakeSearch=0&ViewFromDealer=false&CategorySearch=false Jeg skal køre knap 30.000 (malmø-birkerød) om året og har derfor overvejet en diesel. Men hvis man køber en god brugt benzinbil med en rimelig brændstoføkonomi bliver slutresultatet så ikke ca. det samme, når man medregner merpris for dieselmotor, afgifter mm.? Man sparer jo en del på købsprisen, og de penge kan man vel dårligt nå at "indhente" igen.... eller tager jeg fejl??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mit regnestykke gik lige op ved 30kkm. Jeg havde en passat som jeg regnede med 14km/l VV skulle have 6600 om året ca og en tilsvarende med en 1.8T skulle VV have ca 1300kr om året for. De 30kkm du regner med selv. Er det arbejde eller er alle fornøjelses turene med også? for min erfaring var at man fik kørt ret mange km ud over arbejds kørslen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den med Skoda'en holder jeg også på. Har selv længe håbet på at kunne eje sådan en, men må ikke for kæreste :o( Hvis det kun lige går op, er det vel ikke et hit. Det er vel meget nemmere at komme af med en bezinbil den dag det bliver aktuelt end man kun kan sælge til personer der kører over 30kkm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mit regnestykke gik lige op ved 30kkm. Jeg havde en passat som jeg regnede med 14km/l VV skulle have 6600 om året ca og en tilsvarende med en 1.8T skulle VV have ca 1300kr om året for. De 30kkm du regner med selv. Er det arbejde eller er alle fornøjelses turene med også? for min erfaring var at man fik kørt ret mange km ud over arbejds kørslen.
:flov: ups... jeg havde jo helt glemt alle de "private" ture... hvordan bar jeg mig dog af med det?? :rolleye: Men Nif kan jo have ret i at det sikkert er nemmere at sælge en benzindyt når den tid kommer. Hvis man nu køber en brugt Fabia diesel i DK uden de danske afgifter, hvad er så ulempen ved det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:flov: ups... jeg havde jo helt glemt alle de "private" ture... hvordan bar jeg mig dog af med det?? :rolleye: Men Nif kan jo have ret i at det sikkert er nemmere at sælge en benzindyt når den tid kommer.
Har ikke haft problemer med at sælge de TDI'er jeg har haft.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ofte Skoda Fabia'en på mit job, men jeg sidder ikke rigtigt godt i den :sad: Som alternativer overvejer jeg Ford Fiesta eller Opel Corsa. Driftsøkonomien ser faktisk ud til at være rigtig god for Fiesta'en med 1,6 motor. Til gengæld er jeg ikke rigtig klog på deres gensalgsværdi - Kan de hamle op med Fabiaerne ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En Skoda Fabia er en ganske udmærket bil. Jeg har selv haft en RS model, som kørte problemfrit og med god brændstoføkonomi. Vær imidlertid opmærksom på de kommende skatteregler for "fordonsskatt". Den nuværende TDI udgave har svensk miljöklass 2005 - men har ikke noget partikelfilter. Det kan - måske - påvirke gensalgsværdien. Og det vil givetvis påvirke "fordonsskatten" - i forhold til en tilsvarende bil, som har partikelfilter. Partikelfilter forventes at give en rabat i "fordonsskatt" - SEK 6000 fordelt over de første 3 år. For fuldstændighedens skyld må jeg hellere til slut oplyse, at jeg overvejer igen at købe en Fabia i dieseludgave - men jeg er ikke færdig med at vurdere problemstillingen omkring partikelfilter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan altså godt anbefale Seat Ibiza diesel modeller. Selv synes jeg at Seat's biler er mere "luksuriøse" end SKoda's og prisen er næsten den samme. Jeg kører i en Seat Ibiza FR 1.9TDI og den har ligesom Skoda's RS model en god økonomi og kører dejligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ford...nej!
Ok (er ikke så bilkendt når det kommer til stykket, var 32 da jeg fik min første :o ) Gik lidt i en vildfarelse om, at der stort set ikke er forskel på de "store" mærker - bortset fra, at der er et eller andet fantastisk over brugte VW'ere :-/ Men når vi nu taler om små til-og-fra-arbejde biler: Hvorfor holder Peugeot 206 tilsyneladende priserne så godt ? Jeg kørte i een, da jeg var på glatbane for et par år siden, og det var da ærlig talt noget at skrive hjem om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har så venner der mener det modsatte..... Ibizaer har ry for at gå hurtigt i stykker..... til gengæld kan jeg anbefale fabiaen med 1' date='4 16V motoren.... den går rigtig godt...[/quote'] Er det ikke stort set de samme dele der er i seat og skoda..Seat bruger også noget bedre plast ind skoda..:):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Seat er bygget i Spanien.... og det er måske ikke ligefrem det land der er mest kendt for kvalitet..... Desuden kender jeg flere der har fortrudt deres valg af en Seat.... Og ingen der har fortrudt deres valg af Skoda...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...