Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Jeg har boet i SE i 4 måneder og jeg har importeret og indregistreret 2 biler og 1 bil jeg ikke har indregistreret. 1 bil fra Danmark og 2 fra Tyskland, og jeg har ikke haft nogle problemer. Det er også mulig at få en Tilfällig plader inden bilen kommer til SE, og de virker lang tid. jeg tror godt du kan få kasko på dem, men du kan kun søge om pladerne inden bilen kommer til SE ikke når bilen er kommet til landet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Hej Nig De her tilfällig plader, må næsten være "midlertidige" eller "prøveplader" har jeg ret? Jeg skal vel stadigt ha tyske eksport plader på, for at køre den hjem fra tyskland, eller kan jeg køre hjem fra Köln på de her "tilfällig plader" ? og lige 2 spørgsmål til: 1.) hvor anøger jeg om de "tilfällig plader" ? 2.) forsikrer jeg gennem et normalt forsikringsselskab? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Mig: Jeg mener helt bestemt,at man ikke kan få kasko på dem.. Ps: pas nu på når i henter biler hjem,få historien på bilen og få skrevet på kontrakten af den er skade fri ( hvis den er det) ellers SKAL i gå igen.. Og få den hjem på en autotransporter,det kan ikke betale sig hvis i kommer ud for et uheld... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Peter: Sælger har booket en tid hos et autoriseret mercerdes værksted den dag vi kommer ned og henter bilen, så kan den lige blive tjekket med en computer for fusk med kilometer tæller osv. Hvad koster det at få den hjem på en autotransporter? og hvordan koordinerer jeg det så jeg ikke skal blive i tyskland i en eller flere dage og vente på at den bliver sendt afsted? p.s tak for al din hjælp :th2: mvh Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2006 Mig: når du har set på bilen og alt er oki,betaler du bilen og derefter ringer du til scantransport,de gir dig en tid hvornår de henter den. Det er ikke nok at de sätter testeren til,de skal söge på garanti rep og div värksted besög.. Det er noget der godt kan ta sin tid,så hvis jeg var dig ville jeg sörge for det inden du tar afsted.. Når du er på värkstedet, så kör lige forbi maler/plade värkstedet og hör om de lige vil my måle den.. så kan du se om den har väret om lak og skadet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Hej Peter Kan et hvert autoriseret Mercedes værksted i Tyskland bare sådan udenvidere finde ud af om den har være garanti repareret og se div. værkstedsbesøg? Ved du hvad det koster at få transporteret en bil hjem med scantransport og kan jeg jeg få dem til at smide bilen af hos mine forældre på sydsjælland uden at jeg selv er tilstede? De har nemlig en aflåst garage hvor den kan stå i de to dage indtil den skal til registrerings besiktning i malmö. Jeg skal jo nemlig finde en vej hjem fra Köln, da det jo ikke er sikkert at der lige er et tog der afgår til københavn, sådan lige med det samme. Flybillet er ikke muligt da vi er 2 og jeg skal betale for transporten beggeveje (sas billet = 3000 kr pr. mand). Hvis jeg skal undersøge bilens historik inden jeg tager afsted, hvordan gør jeg så det? mange tak for hjælpen mvh Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Mig: Har du overvejet at leje en bil og køre op til grænsen? Det er jo nemt nok at komme fra f.eks. Padborg (flensburg/harrislee) til Kbh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Næ det havde jeg faktisk ikke Men det er nok fordi jeg er vant til at billeje i DK er en latterlig affære. Hvis det ender med at jeg får bilen transporteret hjem med scantransport, så lejer jeg da bare en lækker bil og får en lille tur ud af det også :th2: Ellers tager jeg chancen og kører bilen hjem fra Köln til DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Michael: Billeje i Tyskland er kanon. Det kan vel klares for en tusse for en lækker øse samt brændstof. Jeg tror ikke jeg ville tage chancen når der ikke er kasko... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Jeg vil helst også undgå at tage chancen... men det kommer an på om det er til at betale, det der scantransport Jeg henter bilen en onsdag og har en tid hos bilprovningen om fredagen, så under alle omstændigheder skal jeg køre bilen fra sydsjælland til malmø. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Jeg forstår ikke hvorfor der tit bliver snakket om at prøvepladerne skal være røde. Da jeg i sommers hentede selv sagde motorkontoret at den eneste forskel der var på de gule og røde, var dyldighedsperioden. Gule 5dage og røde 15dage. Og i mit tilfælde var de gule derfor nok. Og jeg blev både stoppet ved den DK/D grænse hvor de tjekke alt med stelnummer, kontrakt osv. Og i DK og senere i S. Ingen problemer med de gule 5dages plader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Mig bekendt så er de gule kun til kørsel i Tyskland, så at politiet ikke har sagt noget i dk og sv er vel kun fordi de ikke har ekspertisen til at vide den slags... Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men har både fået det af vide i Tyskland samt læst reglerne med denne forklaring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Mig bekendt så er de gule kun til kørsel i Tyskland, så at politiet ikke har sagt noget i dk og sv er vel kun fordi de ikke har ekspertisen til at vide den slags... Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men har både fået det af vide i Tyskland samt læst reglerne med denne forklaring... Det er helt rigtigt, de gule er kun til kørsel i Tyskland. Man kan selvfølgelig godt køre i dem i DK, men sker der noget er der ingen forsikring der dækker, og de kan finde på at sende dig retur med færge. Har set det 2 gange og det er jo lidt sur r.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2006 Det er vel ikke nok med det, jeg kunne forestille mig at en politimand med lidt kendskab vil give en ubehagelig bøde, da det jo ikke er lovligt at køre uden ansvarsforsikring... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2006 Forstår så ikke hvorfor dem på motorkontoret sagde det kun var perioden der var forskellig. Han kunne jo bare have solgt mig de andre i stedet for. Men penge, det sparede jeg. Så bedre kan det da ikke være ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Grunden til at du skal betale moms er at den ikke har kørt mere 6000 km. Du skal bare finde én der har kørt mere end 6000 km. så koster det dig kun 2000 Dkr. i indregistrering. Jeg kan godt hente en bil til dig for 4000kr. hvis du finder én du er vild med. jeg er interesseret hvis du stadig kan gøre det??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret April 24, 2006 Den her guide er need 2 know som minimum. Den er lige blevet opdateret, de har et nyt kapitel 12, der omhandler hjemtransport på en lastbil. Det afsnit havde de ikke før i tiden, der anbefalede de næsten bare at køre hjem. Hvis man lige tager og tænker dybt over sagerne så prøv at tænke på hvad man egentligt får for pengene, når man køber en hjemhentning hos en forhandler som Autohause eller andre. Man kan vende det begge veje, men i forhold til hvad der er på spil, vil jeg nok ikke gøre mig klog på en så stor investering. Man kan sgu godt komme til at kvaje sig. http://www.autopower.se/importguiden/default.asp En anden faktor er at du får bilen registreret som direktimport, en forhandler.... siger Peter H. andetsteds, kan få den normalregistreret. Jeg ved godt hvad jeg ville gøre. Ret mig endeligt hvis dette er forkert. Bare hold jer fra ham der Autogarage nede i Trelleborg, han er en fusker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites