ejepsen 10 Anmeld indhold Skrevet February 18, 2006 Hej! Jeg står og overvejer denne bil http://www.mobile.de/SIDi2uLIjIEZBfRndYn3mMNhA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1140275051A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C167%81b-t-vCaMiMkPRQuSeVb_X_Y_x_yetrdsO~BSRA6D1100A8D1900I200000000AGCPKWHinPublicA2A0B40A0FDieselD2005A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=8&bereich=pkw&id=11111111156580174& En Audi A3 2.0 TDI - i sig selv ikke noget specielt, men så alligevel... fordi bilen står hos en bilhandler i Bjerringbro og er importeret fra Tyskland. Spørgsmålet er så om jeg "bare" skal følge den normale import-procedure som når man tager en bil hjem fra Tyskland? Hvad tror I chancen er for at kunne få et banklån til sådan en bil? Har I erfaring med nogle gode bil-importører? Hvad synes i iøvrigt om prisen taget bilens udstyr og stand i betragtning? Tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 18, 2006 Hmm det er jo en helt ny bil så du bliver bonnet i forskelsmoms ved indførsel i Sverige hvis der kun er afregnet tysk moms på den. Se gamle tråde om import af nye biler... iøvrigt står der 18,500 NETTO. Tyder på der slet ikke er afregnet moms overhovedet... Mht udstyr så står der jo ikke en skid... alt hvad der står er standard for Audi i Ambiente pakken så vidt jeg kan se. Så med mindre der er udstyr der ikke er beskrevet så er det en noget skrabet model... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2006 Hmm det er jo en helt ny bil så du bliver bonnet i forskelsmoms ved indførsel i Sverige hvis der kun er afregnet tysk moms på den. Se gamle tråde om import af nye biler... iøvrigt står der 18,500 NETTO. Tyder på der slet ikke er afregnet moms overhovedet... Mht udstyr så står der jo ikke en skid... alt hvad der står er standard for Audi i Ambiente pakken så vidt jeg kan se. Så med mindre der er udstyr der ikke er beskrevet så er det en noget skrabet model... NETTO er det som regel ikke excl. moms? Dvs at 25% moms tilkommer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 18, 2006 NETTO er det som regel ikke excl. moms? Dvs at 25% moms tilkommer! jo det er netop det jeg pointerer.. at der sandsynligvis ikke er betalt moms.. at det er netto.. eksl. moms.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ejepsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2006 Ah - ja det giver mening. Så snakker vi jo straks en anden pris :( En skam den er så POKKERS lækker den bil! --erl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2006 Hvorfor finder du ikke en der er en smule ældre til samme pris men incl. moms..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ejepsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2006 Jo det er også blevet konklusionen hvem vil ikke gerne spare 25% :) --erling Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Grunden til at du skal betale moms er at den ikke har kørt mere 6000 km. Du skal bare finde én der har kørt mere end 6000 km. så koster det dig kun 2000 Dkr. i indregistrering. Jeg kan godt hente en bil til dig for 4000kr. hvis du finder én du er vild med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg kan godt hente en bil til dig for 4000kr. hvis du finder én du er vild med.Gi´r du også garanti? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg kan sagtens give dig garanti som alle andre forhandlere gør.... Jeg betaler reservedelen og du betaler timelønnen.... De er nogle svin, de forhandlere. Hvis det er en næsten ny bil burde det jo ikke være noget problem med bilen. Så er der sikkert også stadig nyvogns garanti på. Her er en til dig: audi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 En Audi A3 2.0 TDI - i sig selv ikke noget specielt, men så alligevel... fordi bilen står hos en bilhandler i Bjerringbro og er importeret fra Tyskland. Spørgsmålet er så om jeg "bare" skal følge den normale import-procedure som når man tager en bil hjem fra Tyskland? Bilens pris er plus moms, idet man på www.mobile.de meget ofte angiver prisen uden moms (Mwst ausweissbar) således, at prisen er lavest mulig. Endvidere kan man i Tyskland fratrække momsen på firmarelaterede personbiler, som vi kender det med firmabiler på gule plader i DK. Da bilen er til salg i DK, skal der altså lægges 25% oveni prisen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 OK, men han skulle afligevel have betalt moms, p.gr.a km. ikke er over 6000 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Vil du også hente en mercer til mig? http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111199590121 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Wow, ja det kan vi godt finde ud af. Hvis du er Seriøs kan du bare sende en mail til mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg er ret overbevist om (LÆS 100%) at på de givne biler hvor der står Mwst ausweissbar, kan momsen trækkes fra og den tysk moms er 16%. Sådan har det været på alle de biler vi har hentet...Det er bare ikke noget du kan gøre som privat ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg kan sagtens give dig garanti som alle andre forhandlere gør.... Jeg betaler reservedelen og du betaler timelønnen.... Ja det lyder jo som en god aftale Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Nig: Det er jo lige før man skulle få dig til at hente, men hvad med forsikring fra Tyskland. Jeg tænker på at hvis jeg betaler 40.000€ for en bil og du på hjemturen kommer ud for et uheld, hvad så??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg skal selv til Tyskland d. 21/3 og hente en mercedes (tak for råd og tips til Peter fra auto-hause.se) og kan derfor komme med en lille guide. Skal man privat importere en bil fra tyskland til sverige, så køber det der hedder et "Versicherungs Doppel Karte" hos et tysk forsikrings selskab til 180-200 euro. Dette "doppel karte" er nødvendigt for at kunne få de røde eksport plader man skal bruge for at kunne køre bilen fra Tyskland til Danmark eller Sverige. Disse plader koster 20 euro mener jeg (men dog max 50 euro) og hentes på det tyske motorkontor, som jeg i skrivende stund ikke kan huske navnet på. Disse røde eksport plader er den dyre variant, som man må køre med i 2 uger i Sverige (sådan er de svenske regler). De billigere gule eksport plader de kun er gyldige i en uge er IKKE lovlige at køre med i Danmark og sverige. Man skal dog være opmærksom på at man ikke kan få en kasko forsikring, før bilen har været til registrerings besiktning (syn) i Sverige. Indtil man får sit midlertidige registrerings nummer efter et succesfuldt syn hos bilprovningen er bilen KUN ansvars forsikret via det tyske "doppel karte", ergo er man ikke dækket hvis man får bilen smadret eller den bliver stjålet. Mht. til moms så er den sådan at hvis bilen har kørt over 6000 km OG er over et halvt år gammel anses den for at være brugt (i sverige). Henter man en tysk bil som bare en gang i dens historik har været privat ejet, så er momsen anregnet en gang for alle og så er bilen en såkaldt §25 bil, som der ikke skal afregnes yderligere moms af i hverken tyskland eller sverige. Man tager selvfølgelig en chance når man som privat skal køre bilen hjem fra tyskalnd og den kun er ansvarsforsikret, men det er meget sjældent at den tyske sælger vil gå med til at man beholder hans tyske plader på og så sender dem tilbage til ham når bilen er blevet indregistreret i Sverige. Desuden kan jeg ikke få et entydigt svar på om man overhovedet er dækket, hvis man gør det på den måde. Selv kører jeg direkte fra tyskland til mine kære forældre på landet og parkerer bilen i deres garage indtil den skal til sys 2 dage efter jeg komemr hjem. Når den så (forhåbentligt) går gennem syn kan jeg tage direkte til forsikringsselskabet og tegne en helforsikring på den. Nu har jeg brugt en del tid på at sætte mig ind i mekanikken bag at privat importere og med lidt råd fra diverse hjemmesider og peter fra auto-hause, føler jeg nu at jeg kan give lidt råd med også, så mail mig endelig hvis jeg kan hjælpe contact@djmiguel.dk :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nig 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Hvis bilen er afmeldt bruger man export plader som virker I 14 dage, Så vidt jeg husker kan du sagtens få nogle med Kasko. Hvis bilen stadig har plader på, kører man på hans forsikring. Jeg har selv hentet 5 tyske biler hjem hvor 2 af dem var med Tyske plader, hvor jeg så får hans policenr. osv. efter indregistrering sender jeg så pladerne tilbage til ejeren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg har ikke kunne finde noget "versicherungs doppelkarte" med kasko.. har du noget konkret på det? Det ville være en stor hjælp... Og ham jeg skal købe af, har afmeldt bilen, så jeg skal ha eksport pladerne på.. men så vidt jeg er orienteret dækker ikke alle tyske forsikringsselskaber hvis jeg som dansk/svensker kører galt eller får stjålet bilen, når nu jeg ikke er angivet som bruger i sælgers forsikring.. og jeg ved heller ikke om det overhovedet er lovligt i sverige.. f.eks. må en dansker ikke låne en svensk indregistreret bil og kører rundt i den i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg skal selv til Tyskland d. 21/3 og hente en mercedes (tak for råd og tips til Peter fra auto-hause.se) og kan derfor komme med en lille guide. Skal man privat importere en bil fra tyskland til sverige, så køber det der hedder et "Versicherungs Doppel Karte" hos et tysk forsikrings selskab til 180-200 euro. Dette "doppel karte" er nødvendigt for at kunne få de røde eksport plader man skal bruge for at kunne køre bilen fra Tyskland til Danmark eller Sverige. Disse plader koster 20 euro mener jeg (men dog max 50 euro) og hentes på det tyske motorkontor, som jeg i skrivende stund ikke kan huske navnet på. Disse røde eksport plader er den dyre variant, som man må køre med i 2 uger i Sverige (sådan er de svenske regler). De billigere gule eksport plader de kun er gyldige i en uge er IKKE lovlige at køre med i Danmark og sverige. Man skal dog være opmærksom på at man ikke kan få en kasko forsikring, før bilen har været til registrerings besiktning (syn) i Sverige. Indtil man får sit midlertidige registrerings nummer efter et succesfuldt syn hos bilprovningen er bilen KUN ansvars forsikret via det tyske "doppel karte", ergo er man ikke dækket hvis man får bilen smadret eller den bliver stjålet. Mht. til moms så er den sådan at hvis bilen har kørt over 6000 km OG er over et halvt år gammel anses den for at være brugt (i sverige). Henter man en tysk bil som bare en gang i dens historik har været privat ejet, så er momsen anregnet en gang for alle og så er bilen en såkaldt §25 bil, som der ikke skal afregnes yderligere moms af i hverken tyskland eller sverige. Man tager selvfølgelig en chance når man som privat skal køre bilen hjem fra tyskalnd og den kun er ansvarsforsikret, men det er meget sjældent at den tyske sælger vil gå med til at man beholder hans tyske plader på og så sender dem tilbage til ham når bilen er blevet indregistreret i Sverige. Desuden kan jeg ikke få et entydigt svar på om man overhovedet er dækket, hvis man gør det på den måde. Selv kører jeg direkte fra tyskland til mine kære forældre på landet og parkerer bilen i deres garage indtil den skal til sys 2 dage efter jeg komemr hjem. Når den så (forhåbentligt) går gennem syn kan jeg tage direkte til forsikringsselskabet og tegne en helforsikring på den. Nu har jeg brugt en del tid på at sætte mig ind i mekanikken bag at privat importere og med lidt råd fra diverse hjemmesider og peter fra auto-hause, føler jeg nu at jeg kan give lidt råd med også, så mail mig endelig hvis jeg kan hjælpe contact@djmiguel.dk :) Nu skal jeg ikke være dumsmart, men inden du gir gode råd så synes jeg at det havde været en god ide om du rent faktisk havde prøvet det du udbreder dig om inden du udtaler dig om det så skråsikkert. Jeg kan 100% fastslå at russisk roulette er helt ufarligt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Nig: Kasko er 100% afgørende. Nu vil jeg hellere have en bil fra tysk forhandler fremfor hos privat, så her er der jo ikke plader på. Nu er du selvfølgelig hamrende billig, men hvordan sikre man sig imod km snyd, skjulte fejl o.lign? Tjekker du alt ligesom autohaus?? Jeg har ikke besluttet mig for om jeg skal have en bil med fabriksgaranti eller ej, så vælger jeg en ny, er der jo intet problem, men det er sku surt at købe katten i sækken i 40-50.000€'s prisklassen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miguelito 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Jeg udtaler mig skam ikke skråsikkert, men har nu kontaktet et stort tysk forsikringsselskab (zürich forsikring) som oplyste mig at man ikke kunne få kasko forsikring på en eksport forsikring. Desuden kan man jo ikke forsikre en importeret bil i sverige uden at have: 1.) Svensk personnr, eller samordningsbevis (hvad det så end er) 2.) Et midlertidigt registreringsnummer (som man får efter registrerings besiktningen) Jeg tænkte bare at jeg ville dele min erfarringer, hvis andre sad og overvejede at privat importerer, som jo kræver at man enten kører nilen hjem selv eller for den transporteret på en auto-transporter. jeg var selv lidt på herrens mark og hopper da også kun ud i det her "eventyr" fordi andre var søde at hjælpe mig med gode råd. Men jeg beklager hvis jeg virkede skråsikker og du er da velkommen til at komme rettelser, hvis mine udtalelser er direkte forkerte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2006 Nig, send mig lige en mail på sth@direkte.org, jeg har sendt dig en, men ved ikke om den er nået frem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2006 Jeg udtaler mig skam ikke skråsikkert, men har nu kontaktet et stort tysk forsikringsselskab (zürich forsikring) som oplyste mig at man ikke kunne få kasko forsikring på en eksport forsikring. Desuden kan man jo ikke forsikre en importeret bil i sverige uden at have: 1.) Svensk personnr, eller samordningsbevis (hvad det så end er) 2.) Et midlertidigt registreringsnummer (som man får efter registrerings besiktningen) Jeg tænkte bare at jeg ville dele min erfarringer, hvis andre sad og overvejede at privat importerer, som jo kræver at man enten kører nilen hjem selv eller for den transporteret på en auto-transporter. jeg var selv lidt på herrens mark og hopper da også kun ud i det her "eventyr" fordi andre var søde at hjælpe mig med gode råd. Men jeg beklager hvis jeg virkede skråsikker og du er da velkommen til at komme rettelser, hvis mine udtalelser er direkte forkerte. Jeg synes det er helt fint du giver din hjælp og rådgivning videre. Det kan godt være du ikke har hentet bilen endnu, men du kender da en del til alt det arbejde der skal gøres op til afhentning af den, her tænker jeg på alt det papirarbejde der skal udføres, steder der skal ringes til etc. Keep up the good work.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites