Simon Irgens 10 Anmeld indhold Skrevet February 8, 2006 Hej Svanskere Jeg skulle gerne komme over sundet og bo men nu ligger landet sådan at jeg har en bedre halvdel i DK, og der var så noget jeg kom til at spekulere på. Hvor hvor går grænsen for lovligt/ikke lovligt for ophold i DK med adresse i SE?? Jeg har hørt noget om 200 dage om året................Men tænker at skattefar næppe vil være lykkelig for én hvis man benyttede sig at en stor pendlerbizz og fradrag og blev væk 200 dage, men hvor går grænsen så?? Har ikke i sinde at blive 200 dage om året, slet ikke noget der ligner men man skulle jo nødig træde den nogen over fødderne og i sidste ende ramme en selv med et skattesmæk af rang. Enmet har med garanti været oppe og vende før men håber at i alligevel har lyst til at smide noget viden af jer. Mvh Simon Irgens Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Du skattar ju i det landet du arbetar, så där har du inget att vinna. Om du nu har ett arbete. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Men tænker at skattefar næppe vil være lykkelig for én hvis man benyttede sig at en stor pendlerbizz og fradrag og blev væk 200 dage' date=' men hvor går grænsen så??[/quote']Mener bestemt jeg kan huske noget omkring 180 dage.. Vedr. skattefar, så vær forberedt på at skulle dokumentere du er flyttet til Sverige, og pludselig trækker 40-60.000,- osv. fra om året i transport. Gem alle kvitteringer vedr. befordring, og træk ikke mere fra end du rent faktisk forbruger. Vi er en del herinde der har været igennem møllen, og skullet svare i detaljer til Skat. Meget af skylden for denne enorme fokus på grænsegængere, kan skydes på proforma-flytningerne. Folk der melder flytning til Sverige, men bliver boende i DK...oftest for at få en fed billig bil og et pænt km-fradrag. Det var lidt den korte version....debatten er propfuld af ældre tråde om emnet - så en søger vil gi´ dig en del læsestof ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Så man kan altså også opleve at de tjekker ens antal af overfarter på broen kan jeg regne ud!? Simon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Ja hvis du bliver udtaget som stikprøve... så skal du redegøre for hvilke overfarten der er private og hvilke der er arbejdsrelaterede.... Jeg tror nu ikke Skat falder på røven af at man sover hos sin kæreste en gang imellem.....så længe det ikke er hver dag osv..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Så man kan altså også opleve at de tjekker ens antal af overfarter på broen kan jeg regne ud!?Præcis...så du skal sørge for at have dokumentationen i orden. Og dét du ikke kan dokumentere får du ikke lov at trække fra. Såre simpelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Jeg tror nu ikke Skat falder på røven af at man sover hos sin kæreste en gang imellem. Nej så længe man heller ikke trækker de dage fra på broen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 TJo men har man lavet det på sin forskudsopgørelse og allerede fået fradraget.... ja så er det lidt svært at forudsige hvor mange gange man sover hos en eventuel dame :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Jeg skal ikke kunne sige hvor grænsen går. Men hvis du fx har købt en rigtig fed bil på svenske plader, og sover hos kæresten i Danmark temmeligt mange dage om året, så er det næsten sikkert at der vil blive problemer. Janteloven eksisterer i Danmark og en eller anden i kvarteret vil opdage den samme svenske bil dag for dag og blive så misundelig at vedkommende giver et anonymt tip til Told og Skat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 Hvis man nu nøjes med at overnatte hos kæresten i weekenden går det vel nok, SKAT kan vel (endnu) ikke bestemme, hvad man laver i sin fritid..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2006 TJo men har man lavet det på sin forskudsopgørelse og allerede fået fradraget.... ja så er det lidt svært at forudsige hvor mange gange man sover hos en eventuel dame :D Men har du pendlerbizz skal du jo fremvise kvittering for dine ture, og du kan jo ikke trække flere ture fra end du har kørt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 TJo men har man lavet det på sin forskudsopgørelse og allerede fået fradraget.... ja så er det lidt svært at forudsige hvor mange gange man sover hos en eventuel dame :D Nu er det jo ikke sådan, at de fradrag man får skrevet på på forhånd via forskudsopgørelse, det også er fradrag skat automatisk vil godkende på en selvangivelse ... jeg kunne i princippet sagtens angive at jeg vil få renteudgifter på xx.000 kr samt kørselsgodtgørelse for 100 km hver vej til/fra arbejde, men hvis jeg bor lige ved siden af arbejdspladsen og ikke har noget gæld, så kommer jeg bare til at betale tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Jeg skal ikke kunne sige hvor grænsen går. Men hvis du fx har købt en rigtig fed bil på svenske plader, og sover hos kæresten i Danmark temmeligt mange dage om året, så er det næsten sikkert at der vil blive problemer. Janteloven eksisterer i Danmark og en eller anden i kvarteret vil opdage den samme svenske bil dag for dag og blive så misundelig at vedkommende giver et anonymt tip til Told og Skat. Den gade hvor jeg bor, holder der en Mercer SLK flere gange om ugen(også nat), jeg fatter ikke hvordan hun kan fuske den over for SKAT. Hun må jo være guf for dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Den gade hvor jeg bor' date=' holder der en Mercer SLK flere gange om ugen(også nat), jeg fatter ikke hvordan hun kan fuske den over for SKAT. Hun må jo være guf for dem.[/quote']Hvordan ved du at hun "fusker"? Du skriver "flere gange om ugen" - ikke "hele tiden"/"altid"...så måske hun bare overnatter et par dage hos kæresten, og derefter drøner han over til hende et par dage...og så fremdeles. Jeg mener: hvis du ikke er sikker på hun "fusker", så synes jeg du skal lade være med at beskylde. Og når det så er sagt, så har jeg intet tilovers for "proforma-spaderne", som kun flytter adresse for at score billig bil og fradrag, og kun ser Sverige når bilen skal besigtiges eller skiftes ud. *føj* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Ro på, pas på temperamentet. Måske var det et forkert ord at bruge, men jeg synes stadig det virker mistænksomt. Men du har da ret, jeg aner ikke om de pendler frem og tilbage... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Ro på, pas på temperamentet. Måske var det et forkert ord at bruge, men jeg synes stadig det virker mistænksomt. Men du har da ret, jeg aner ikke om de pendler frem og tilbage...Hvis jeg var mere rolig, så havde jeg substans som budding Det er "bare" det tilbagevendende emne omkring "nåå...du har stor bil på svenske plader...så er du nok én af de der skatte-snydere"-indstillingen. Vi er heldigvis et flertal med rent mel i posen - men som får besværliggjort vores eksistens af dem der fusker sig til de samme rettigheder. Det er da træls.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 ;) Jeg kan sagtens forstå det er surt for nogle af jer, at I bliver mistænkliggjort. Derfor var det første jeg skrev, set i bakspejlet, måske heller ikke helt fair. :) Beklager. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Hvis det er på Frederiksberg er det muligvis min kollega, de overnatter tit hos familien pga uens arbejdstider. Eller er der til sen aften. Hvad der nu passer bedst i planen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2006 Det er det ikke :-) Jeg vil ikke sige mere om det nu, jeg vil ikke lyde anklagende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites