Jump to content
Christian Bruun

Gottorps Trädgård

Recommended Posts

Vi har købt hus nr 35 altså Viken. Vi var heldige at blive nr. 2 til at vælge på selve VIP aften i december måned så fik præcis det hus vil ville... :o) Vh Denise
Det ser dejligt ud derude og området er jo lækkert! Tror dog ikke jeg havde valgt 35 men nok nærmere 12,13 eller 14 men det er jo en smagssag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ser dejligt ud derude og området er jo lækkert! Tror dog ikke jeg havde valgt 35 men nok nærmere 12,13 eller 14 men det er jo en smagssag
Ja det er det :o) Hvis du kigger på dem du synes har en bedre placering så ligger selve terrassen ud til selve vejen. Så det vil sige at alle som kommer kørende/gående på vejen kan se lige ind til når man sidder på terrasen, og det værste er nok at man kan se lige ind i stuen på grund af de store vinduer (der går jo mange år før at man har fået en hæk som skjuler hele huset) Hvorimod dem som har nr 34-36 har sin have liggende ud mod selve "parken" og væk fra vejen. Så man har mere privatliv her synes jeg. Sjovt nok var det også dem som røg først :rolleyes: Der blev trukket lod om ca 40 mennekser som havde besluttet sig at skrive under på kontrakten selve VIP aftenen. Hus nr 34 røg som nr 1!! Hus nr 35 som nr 2 og hus nr 36 som nummer 8! :p Så helt galt placeret er de nu ikke i forhold til 12, 13 og 14, men som du selv siger så er det en smagsag:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa allesammen:th2: Ville da bare lige høre om der var andre der har købt sig ind i Skanskas projekt:" Gottorps Trädgård"? Kunne da være interessant og se "kommende" naboer!:rolleyes:
Hej Havde du selv købt hus i Gottorps Trädgård eller bor bare i bunkefostrand?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er det :o) Hvis du kigger på dem du synes har en bedre placering så ligger selve terrassen ud til selve vejen. Så det vil sige at alle som kommer kørende/gående på vejen kan se lige ind til når man sidder på terrasen, og det værste er nok at man kan se lige ind i stuen på grund af de store vinduer (der går jo mange år før at man har fået en hæk som skjuler hele huset) Hvorimod dem som har nr 34-36 har sin have liggende ud mod selve "parken" og væk fra vejen. Så man har mere privatliv her synes jeg.
Ok havde ikke lige luret de lå den vej. Hvis de havde vendt 180 grader var de ellers perfekte imø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lige præcis, men så har du så bare ikke aftensolen. De har faktisk været suveræne med at placere dem så perfekt mht lyset. Man har nemlig sol det meste af dagen i stuen hvor de store vinduer er placeret samt eftermiddags- og aftensolen på terassen (rigtig lækkert om sommeren når man spiser ude i haven) Det er også derfor at de ligger den vej som de gør alle teresserne i Viken-husene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps

Hej Havde du selv købt hus i Gottorps Trädgård eller bor bare i bunkefostrand?
Jamen vi har købt hus nr. 4, så det glæder vi os meget til. Vi bor i øjeblikket i Västra Hamnen og har boet der i 4 år. Men nu har vi et par unger og vil ha noget lidt mere fredeligt og ikke mindst større.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Inskud udbetaling når man køber nyt. Hej, Vi er en lille familie som flyttede til Malmö i November, og lejer indtil videre en villa, og planen var at vi skulle bo til leje i et års tid for at spare de sidste mønter sammen...... Gotthåbs trädgård ser lækkert ud, og vi skal ud og se området i weekenden, der er nogle få huse tilbage. Men, er der nogen der kan svare på hvor meget man skal lægge i udbetaling når man køber nyt hus i et projekt??? Er det stadig ca. 10%, og er det ved underskrift af kontrakt eller ved indflytning.... Håber at nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål!! Maria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Vi er en lille familie som flyttede til Malmö i November, og lejer indtil videre en villa, og planen var at vi skulle bo til leje i et års tid for at spare de sidste mønter sammen...... Gotthåbs trädgård ser lækkert ud, og vi skal ud og se området i weekenden, der er nogle få huse tilbage. Men, er der nogen der kan svare på hvor meget man skal lægge i udbetaling når man køber nyt hus i et projekt??? Er det stadig ca. 10%, og er det ved underskrift af kontrakt eller ved indflytning.... Håber at nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål!! Maria
Hej Maria, Det mest "normale" er at man tager det der hedder et Byggekreditiv i banken på hele købesummen. Byggekreditivet har en rente på ca. 2%. Skanska skal så ha nogle betalinger undervejs i forløbet; indskud, når fundamentet er støbt, når taget er rejst osv. Derfor er der selvfølgelig en del renteudgifter undervejs i forløbet, men de bliver regnet med i byggekreditivet. Er der eksempelvis 65.000 i renter, så bliver dette beløb lagt oven på købesummen. Derudover skal man købe grunden som noget af det første, vi har eksempelvis købt hus nr. 4 og skal lægge i slutningen af marts starten af april penge til grunden + 10 % i indskud (ca. 1.100.000 sek.). Alt dette er selvfølgelig en del af byggekreditivet. Håber det er svar nok til jer, ellers må i endelig spørge videre! Med venlig hilsen Christian Bruun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vedr. Gottorps Trädgård Vi overvejer at købe en bolig fra den nye etape der skal stå færdig i løbet af 2007. Der er nogle ting jeg godt kunne tænke mig at vide: 1. Bor der mange danskere? 2. Jer der er flyttet ind, er i tilfredse med byggeriet? 3. Hvor meget gav i for boligen? Eller bare noget andet i gerne vil fortælle for at overbevise mig for at det er det rigtige ;) MVH Maiken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny udvikling???? Har set at der snart kommer noget nyt. Hvad lå priserne på med dem der er solgt? De har nemlig ikke priserne stående på den nye el gamle hjemmeside. Er ret så hooked på det, så i der har købt, må gerne lige melde ud. Så jeg kan forberede banken på at jeg snart køber hus:tongue2: Er specielt interesseret i husene Viken og Bärnstenen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites