Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 USA vil ikke angribe Iran' date=' for ikke at piske en stemning op i mellemøsten... De vil i givet fald bruge andre lande til det(læs Israel)...[/quote'] Du kan være aldeles sikker på at Israel ikke angriber nogen som helst i mellemøsten så længe USA og vesten har noget at skulle have sagt, og Især USA har en hel del af skulle have sagt, for uden USA´s støtte har Israel ikke en chance, for hele mellemøsten ville erklære dem krig og husk lige de er omringet af fjender. For at vinde skulle de udryde alle arabere og tror du selv på det. Hvis der er noget der for alvor ville pisse araberne af så ville det være hvis Israel angreb et andet arabisk land. Hvorfor tror du USA holdt Israel tilbage fra a begå gengældeses angreb mod Irak under den førte gulfkrig, da Irak havde sendt Scut missiler mod Israel og faktisk dræbte Israelere. Det er rigtig man skal på det hele i et internationalt perspektiv og verden er meget kompliceret skruet sammen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 hehe.... Ja den er kompliceret....Da det nu er lykkedes at få indført demokratiske tilstande i Irak og landet bevæger sig sagte men sikkert imod demokrati og friheden til at ytre sig, så er der regimer i Mellemøsten der ryster i bukserne....Iran, Saudi, Syrien og Yemen er bare nogle stykker...... Israel besidder en af de mest moderne hære i verden.... De tog Egypten på 6 dage.... Tro endelig ikke at de ikke vil gøre det igen. Mossad er den bedst underettede efterretningstjeneste i verden. Enhver jøde kloden over har et personligt nummer til Mossad... :) Deet ga'z, men du skal ikke være i tvivl om at bliver det nødvendigt, så handler Israel.... Også uden om FN og USA... Pengene fra USA forsvinder aldrig. Det er jøderne der sidder på pengekassen i USA og de fornægter jo ikke deres landsmænd noget.... Det eneste USA købte i forbindelse med invasionen i kuwait og Irak, var arbejdsro.... Derfor fik Israel missiler, så de kunne skyde raketterne ned. Israelerne stod ellers klar til at vade tværs igennem Jordan og ordne tingene på egen hånd.... Husk på at de ikke spørger først, men skyder og afhører bagefter....:) Det faktum at USA begik en kæmpe taktisk brøler under den første golfkrig, er jo med til at gøre hele situationen så ømtålelig.... Havde Norman Schwartzkopf fået grønt lys til at forsøge at fange Saddam, så var den her situation slet ikke opstået.... Tror godt man kan kigge i bakspejlet om 10 år og se hvilken effekt det her har haft på historieskrivningen.... Det her er nemlig slet ikke slut endnu.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Ja det er meget muligt at Israel kan banke alle officiele hære i hele mellemøsten, men hvad så!!!, har du glemt Afghanistan jeg er helt sikker på at det har Russerne ikke!!!! Det er præcis denne form for kortsigtede tænkning der har skabt meget af den uro der er i mellemøsten og især Israel Palestina. Efter 2. verdenskrig stod man med en masse Jøder man(Vesten) mente havde fortjent et land og da man ikke lige havde noget i overskud så gav man dem det land man havde lovet araberne(Palistinænserne) eller faktisk kun noget af det, men resten erobrede Israelerne jo selv bagefter. Vist ikke den bedste måde at skabe et godt forhold til sine naboer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Israel er bestemt ikke noget forbilled der er værd at følge på nogen måder og at de tager tingene i egen hånd vil kun gøre situationen meget være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 hehe.... Ja den er kompliceret....Da det nu er lykkedes at få indført demokratiske tilstande i Irak og landet bevæger sig sagte men sikkert imod demokrati og friheden til at ytre sig, så er der regimer i Mellemøsten der ryster i bukserne....Iran, Saudi, Syrien og Yemen er bare nogle stykker...... Israel besidder en af de mest moderne hære i verden.... De tog Egypten på 6 dage.... Tro endelig ikke at de ikke vil gøre det igen. Mossad er den bedst underettede efterretningstjeneste i verden. Enhver jøde kloden over har et personligt nummer til Mossad... :) Deet ga'z, men du skal ikke være i tvivl om at bliver det nødvendigt, så handler Israel.... Også uden om FN og USA... Pengene fra USA forsvinder aldrig. Det er jøderne der sidder på pengekassen i USA og de fornægter jo ikke deres landsmænd noget.... Det eneste USA købte i forbindelse med invasionen i kuwait og Irak, var arbejdsro.... Derfor fik Israel missiler, så de kunne skyde raketterne ned. Israelerne stod ellers klar til at vade tværs igennem Jordan og ordne tingene på egen hånd.... Husk på at de ikke spørger først, men skyder og afhører bagefter....:) Det faktum at USA begik en kæmpe taktisk brøler under den første golfkrig, er jo med til at gøre hele situationen så ømtålelig.... Havde Norman Schwartzkopf fået grønt lys til at forsøge at fange Saddam, så var den her situation slet ikke opstået.... Tror godt man kan kigge i bakspejlet om 10 år og se hvilken effekt det her har haft på historieskrivningen.... Det her er nemlig slet ikke slut endnu.... Mjah det er desvaerre saa cliche praeget omkring den israelske lobby i USA. Tror naermere du skal se det saadan her. Israel er gode at vaere venner med fordi de har en stor haer og saa er det et af de faa lande i mellemoesten som ikke er muslimsk styret! USA er ikke bange for forstyrrelser ved at gaa ind i Iran, for de goer det for den nationale sikkerhed og globale og det kan de argumentere til doede. for. Jeg er ret sikker paa du ser USA gaa ind i Iran eller Syrien foer du ser Israel goere noget. De er allerede godt igang med at lukke op for en kritik af Iran og Syrien, i form af at de mener disse 2 lande er skyld i den ophisede stemning omkring muhammed tegningerne og at de ikke yder noget for at daempe det, tvaertimod. Hele Irak krigen har jo vaeret oppe og vende, men det er jo saa pudsigt at flere officielle diplomater, generaler osv, har beklaget sagens forlob. I dag har du et Irak der er styret af en regering som ikke toer goere eller sige noget pga. alle de modstandere der er. Proev du bare at se hvor slemt det staar til med folk der doer i angreb hver dag. Ikke fordi vi skal diskutere Irak, men landet er langt fra demokrati. I dag kan man ikke engang sikre de advoktater eller dommere som skal doemme Saddam. ej kan man sikre de mange unge maend som gerne vil tjene penge og deres land ved at tilmelde sig politiskolerne. Jeg er ikke fortaler for Saddam, men jeg er heller ikke fortaler for den maade man har valgt at haandtere hele det her. Slutlig, saa skal du saa absolut ikke bagatalisere Palaestinenserne, husk paa de er et klart tegn paa frihedskaempere over hele mellemoesten og det er ogsaa derfor det er vigtigt for Israel at skabe fred. Noeglen til fred i mellemoesten ligger hverken i Iran eller Syrien, men derimod i Gaza og indgaar Hamas og Israel en fredsaftale, som bliver holdt, vil det give genlyd gennem hele mellemoesten og skabe fred. Det som hele verden spaendt venter paa lige nu er om Hamas er villige til at snakke fred med Israel eller om de vil forsaette deres terror program og det er afgoerende for freden i mellemoesten at de moedes og forhandler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Interessant Artikel http://www.nytimes.com/2006/02/09/international/middleeast/09cartoon.html?pagewanted=1&ei=5094&en=578cb46567d732ae&hp&ex=1139547600&partner=homepage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 http://www.nytimes.com/2006/02/09/international/middleeast/09cartoon.html?pagewanted=1&ei=5094&en=578cb46567d732ae&hp&ex=1139547600&partner=homepage Jeg skal love for, han har haft travlt den unge fremadstormende stjerne-imam med slangetungen. Tænk hvis han havde solgt Arla-produkter og ikke had, så havde han været guld værd for Danmark. Nu ved man ikke rigrtig, hvad han er værd... Lidt ærgerligt i øvrigt at New York Times - et af verdens mest troværdige medier - laver en tidslinje, hvor man kun ser offentliggørelsen af de 12 tegninger i forskellige aviser, men ikke ser medieeksponeringen af ekstrategningerne i arabiske medier plus og især i BBC - et andet af verdens mest troværdige medier - der over flere dage flashede islamisternes bonusbilleder og hævdede, at de havde været trykt i Jyllands-Posten. I øvrigt mener jeg, at svenske mediers dækning af sagen er en skandale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Ja han skal nok ikke forvente en invitation fra Anders Fogh........ De skulle tiltales for statslig undergravende virksomhed. Så kan de satme lære noget af at sidde bag tremmer på ubestemt tid........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Taleban-dusør: 100 kilo guld for profettegner Taleban i Afghanistan lover 100 kilo guld for at myrde den ansvarlige for tegningerne af profeten Muhammed. Forsvarets Efterretningstjeneste er bekymret....bla bla bla bla bla...... Nu må jeg lige fange op på mon tid i Bosnien igen. Ak ja.. den gang fik vi pludseligt at vide at den lokale presse, havde opdaget noget grufuldt. En serbisk Special Forces-ninja-teletubby-harikiri-dødningehoved-007-selvmordsenhed i sort tøj, var ankommet til lokalområdet for at myrde danske IFOR soldater. Disse sortklædte elite enheder der var vokset op i skyggen af en kirkegård, kunne gå i gennem ild, være usynlige om natten, svæve i luften og havde kun specialvåben som ikke var opfundet endnu næsten. De var dybt religiøse og fanatiske. De danske soldater svævede pludseligt i overhængende livsfare. *Gaaaab* ... det havde vi sgu da gjort, fra vi landede med alle de miner der lå overalt..... Ak ... ja det kan sikkert skræmme en dansk journalist til at skrive 30 sider i søndagudgaven - om 40 måder man kan dø på, og truslen er international.... det har ministerens fulde bevågenhed, og han er personligt gået ind i sagen. Vores chef spredte istedet kontrarygtet: (nogenlunde gengivet)... at det var glædelige nyheder, fordi han havde en kampvognseskadron med 120md+ , og en masse panser infanterister der var ved at blive godt fede og dovne. Det var ham og personellet en fornøjelse, at få en situation forærende hvor drengene fik noget at jagte. Det ville holde dem friske og vågne, og de glædede sig allerede til kommende patruljer med fornyet indhold. Det var i 1995, og jeg har stadigt ikke set noget til de der "Special-special-dræber- natdyr".... de lovede det ellers. Tag lige den presse der med et gran salt. Kan i huske under golfkrigen hvor de små drenge stod og sagde de ville leve af at spise sand, og leve i ørkenen til den sidste amerikaner er død. De troede nok mere på det selv, end vi gjorde. Lad nu være med at løbe med pressen og råbe ulven kommer ved at skrive sådan noget tåbeligt noget en gang til herinde. Ham der udtalte det der nede sydpå, kunne da ikke håbe på mere. I skræmmer jeres børn, og alle andre som er nervøse ved at rende der og råbe Bum Bum Bum Bomben kommer konstant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2006 Vis os guldet, Mullah Dadullah! Thomas, jeg tror Mullah Dadullah bliver meget krænket over, at du ikke tager hans trusler alvorligt.:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 10, 2006 Ja og det kan vi ikke ha'.... Vi må hellere sende en flok imamer derned og rede tingene ud.... :) Lad ham endelig komme herop, så skal han satme blive krænket....hahahahahahaha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2006 Har lige været der... hej alle. Jeg har lige været i Dubai som så sandelig ligger godt placeret mellem de lande der for alvor går amok! og jeg kan kun sige at det her i DK er totalt blæst op! Jeg lagde ikke skjul på jeg var fra DK/SV når folk spurgte... og de undskyldte nærmest og gjorde meget ud af, om vi nu havde det godt når vi var der... og håbede vi ikke dømte alle over en kamp! for det gjorde de så sandelig ikke. Alle jeg talte med fortalte de var klar over at der i alle lande findes dumme og gode mennesker! og LANGT fra alle fra DK havde samme holdning som ham der havde tegnet de tegninger! Men noget helt andet :D DUBAI KAN ANBEFALES!!! specielt hvis man er bilglad hoho Det er rigt, rent, stort og flot! Flinke mennesker.... sol hver dag og sidst det regnede var i Marts 2005 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mie Anmeld indhold Besvaret February 20, 2006 :-) hej alle. Jeg har lige været i Dubai som så sandelig ligger godt placeret mellem de lande der for alvor går amok! og jeg kan kun sige at det her i DK er totalt blæst op! Jeg lagde ikke skjul på jeg var fra DK/SV når folk spurgte... og de undskyldte nærmest og gjorde meget ud af, om vi nu havde det godt når vi var der... og håbede vi ikke dømte alle over en kamp! for det gjorde de så sandelig ikke. Alle jeg talte med fortalte de var klar over at der i alle lande findes dumme og gode mennesker! og LANGT fra alle fra DK havde samme holdning som ham der havde tegnet de tegninger! QUOTE] Fedt at høre :th2: Gid der var flere, der kunne læse dit indslag end kun os her på siden - så kunne det være, at vi snart slap for at høre mere om det!! Det har allerede fået alt for meget ufortjent opmærksomhed - hvilket dit indslag jo bekræfter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 20, 2006 Jeg kan godt bekræfte. Har en kollega der begyndte på arbejde i dag, efter 14 dages ferie i Saudiarabien. De havde godt nok en vagt med på busturen, men ellers var der ikke nogen der nævnte al den ballade med et eneste ord. De gik fredeligt rundt og snakkede med alle. De så iøvrigt heller ikke eeeen eneste demonstation, så gad vide hvad der foregår egentligt. Han mente vi nok havde set mere i fjernsynet, end han havde gjort dernede. Folk var flinke som de andre gang han havde været der, Men ok, han var dog heller ikke inde i en kiosk, og spørge efter 6 carlberg og Jyllandsposten :D Fatter ikke at TVA ikke tager ud i lufthavnen, og interviewer dem der kommer hjem dernedefra. Men det er måske ikke det de vil høre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites